Search
Close this search box.

آموزش عکاسی در خانه با ایده های خلاقانه

3286559 - آموزش عکاسی در خانه با ایده های خلاقانه

عموما همه ما دوست داریم از صحنه ها ثبت خاطرات کنیم یا یک اثر هنری خلق کرده و آن را با دوربین به ثبت برسانیم تا سالها بعد تداعی کننده خاطرات ما باشد. گرفتن عکس و عکاسی حرفه ای خود هنر است و علاوه براینکه می توان به آن از زاویه های تخصصی برای خلق یک هنر جذاب نگاه کرد از آن می توان به عنوان یک سرگرمی سالم هم نام برد. از آنجایی که هر کاری دارای اصول اولیه است در این بخش به اصولی پایه در مورد عکاسی در خانه یپردازیم.

ایده خلاقانه عکاسی در خانه

این ایده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در خانه با محیطی محدود، تصاویر خلاقانه و زیبا ایجاد کنید. همچنین، خلاقیت شما در انتخاب سوژه‌ها و اجسام در خانه نقش مهمی در بهبود عکس‌های شما خواهد داشت.

برای یک پرتره شخصی می توانید با یک پس‌زمینه ساده با رنگ‌های آرام یک پرتره زیبا از خود یا افراد خانواده بگیرید. همچنین با استفاده از نور طبیعی یا چراغ‌های نرم، صورت را به طور ملایم روشن کنید.

برخی افراد می توانند برای عکاسی از طعم‌ها یک تخته چوب یا صفحه ی سفید به عنوان پس‌زمینه برای عکاسی از غذاهای زیبا و خوشمزه تهیه کنند و سپس با استفاده از نور طبیعی یا نور مصنوعی به عنوان نور اصلی برای برجسته کردن جزئیات غذا کمک بگیرند.

استفاده از سطوح شیشه‌ای با بافت‌ها و الگوهای مختلف به عنوان پس‌زمینه و قرار دادن اشیاء مختلف و زیبا روی یک صفحه شیشه و ایجاد عکس‌های انتزاعی و هنری فوق العاده است.

حتما بخوانید:  افزایش میزان فروش با چاپ جعبه سیب زمینی

زاویه دید عکاسی رو عوض کن

Viewing Angle - آموزش عکاسی در خانه با ایده های خلاقانه

باید به این موضوع توجه داشته باشید که همیشه نباید اجسام رو از یک زاویه نگاه کرد برای خلق یک اثر هنر نتفاوت باید مدل مورد نظر را از چند جهت مختلف نگاه کرده تا یک تلنگر برای تغیر جهت پیدا کرده و شروع به تنظیم زاویه و عکاسی کنید پس باید جسارت فاصله را داشته باشید اصلا بدون قاعده و قوانین کار کنید میتوانید فاصله را خیلی زیاد یا خیلی کم کنید باید ببنید چقدر ماهیت خود سوژه عوض می شود.

محیط اطرافت را خلوت کن

بعضا اتفاق می افتد که یک عکس زیبای هنری با کادری شلوغ نمایش داده می شود. شما نباید سوژه اصلی عکاسی را با پس زمینه های شلوغ که با دیدن آن در عکس ماهیت اصلی سوژه مورد بحث قرار می گیرد.  و مخاطب با دید ین عکس توجه اش به حاشیه ها پرت می شود و این یعنی سوژه اصلی شما کم ارزش خواهد شد.

سوژه اصلی عکاسی را فراموش نکنید

The main subject of photography - آموزش عکاسی در خانه با ایده های خلاقانه

باید روی خود سوژه تمرکز کنید با این ترفند اگر قرار است هیچ چیز دیگه ایی درون کادر دوربین نباشد. پی با قرار گرفتن لنز دوربین را  فوکوس کرده تا تصویر با اندازه واقعی در لنز قرار گرفته باشد البته باید در نظرر گرفت که فوکس کردن باید به اندازه ایی باشد که تصویر با تاری مواجه نشود.

نور در عکاسی

Light in photography - آموزش عکاسی در خانه با ایده های خلاقانه

نور همیشه حرف اول را در جذابیت سوژه شما ایفا می کند. باید دقت داشته باشید که نور طبیعی خورشید را در عکاسی نباید از دست داد ولی به هر حال اگر نور طبیعی کم بود می شود از نورهای مصنوعی استفاده کرد. شما می توانید طلوع یا غروب خورشید را مد نظر قرار داده یا با نصب به برگه سفید رنگ رو بروی نور از یک فیلترینگ ساده برای پخش نور استفاده کرد.در نظر داشته باشید وقتی کار عکاسی را برای چاپ دیجیتال ارسال می کنید باید بدانید که کیفیت نور در چاپ عکس خیلی مهم است.

حتما بخوانید:  آشنایی با انواع دستگاه های تولیدی در صنعت جعبه سازی

چهار چوب پنجره فراموش نشود

می توانید با استفده از قاب پنجره عکس های هنری زیبایی خلق کنید کافی است که فقط در نظر بگیرید که از قاب پنجره یک سوژه برای عکاسی داشته باشید. این سوژه میتواند هلال ماه در نیمه شب یا طلوع آفتاب یا یک برگ درخت باشد.

نور پردازی یادت باشه

با وجود اینکه هیچ چیزی جای نور پردازی طبیعی را در عکاسی نمی گیرد ولی باید از نور پردازی مصنوعی با رنگ های گرم زرد و نارنجی یا رنگ های سرد و یخی غافل نشد در این بین میتوان از انواع نور ها مثل نور شمع، نور چراغ قوه لامپ های LED  و … که تاثیر زیبایی عکاسی شما را چند برابر می کند.نور پردازی از پشت سوژه باعث می شود تا جزئیات و زیبایی های بیشتری را بتوان ثبت کرد.

شما می توانید با خلاقیت سایه را به یک سوژه بینظیر تبدیل کنید و با توجه به انعکاس نور و و با تغیر فاصله ها می شود عکاسی بی نظیری را خلق کرد. سایه ها را هم وارد دنیای خود کنید

از جادوی رنگ استفاده کنید

با رنگها در عکاسی بازی کنید و سوژه خود را برای چاپ ویژه کنید شما با کنار هم قرار دادن اشیا رنگی و عکاسی از آنها یک اثر هنری خلق خواهید کرد. و در آخر باید بدانید برای اینکه همیشه در عکاسی موفق عمل کنید باید دنبال سوژه های نو باشید تا خالق یک اثر هنری غیر معمولی باشید پس هر چه خلاقیت بالاتر باشد شاهد اثر های هنری جذاب تری خواهید بود.

حتما بخوانید:  انواع جعبه بسته ‌بندی تبلیغاتی را بشناسیم
Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
نکات مهم عکاسی پرتره و انواع سبک های آن | چاپو
3 years ago

[…] مطلبی درباره آموزش عکاسی در خانه نیز منتشر کردیم که پیشنهاد می کنم آن مقاله را نیز […]