Search
Close this search box.

انواع ژست در طبیعت و اصول عکاسی حرفه ای

آموزش عکاسی

اگر تاکنون عکاسی را از روی علاقه و به صورت غیر حرفه ای انجام می دادید و اولین بار است که می خواهید کار عکاسی را به صورت حرفه ای  شروع و از این راه کسب و کار خود را داشته باشید با ما همراه باشید همچنین برای چاپ آنلاین عکس خود از سایت سفارش آنلاین چاپ (چاپو) برای چاپ محصولات خود استفاده کنید.

  • اعتماد به نفس خود را بالا ببرید برای این کار نیاز به تمرین بیشتر دارید زمان زیادی را صرف عکس انداختن کنید و عکسهای متنوعی بگیرید.
  • نور مناسب همانطور که میدانید نور در عکس نقش مهمی دارد برای مثال عکاسی در زیر آفتاب مستقیم اصلا مناسب نمی باشد اگر قصد عکاسی در فضای باز دارید بهترین زمان صبح زود و یا غروب می باشد .
  • لوازم عکاسی نقش مهمی دارند اگر می خواهید عکاس حرفه ای شوید باید از تجهیزات خوب استفاده کنید منظور این نیست که هزینه زیادی بابت دوربین باید پرداخت شه خیر شما به یک دوربین (حتی دوربین موبایل) ، یک یا دو لنز و یک سه ‌پایه نیاز دارید تا عکس های خارق العاده ای خلق کنید.همچنین به راحتی می توانید رزرو آنلاین عکاس را از سایت چاپو درخواست دهید.

چند مورد برای حرفه ای شدن در عکاسی

  • با دوربین های مختلف عکاسی کنید.
  • تمامی قطعات دوربین و تجهیزات عکاسی را بشناسید.
  • شناسایی ابزار کنترل نور
  • انواع کاربرد لنز
  • ترکیب بندی
  • عکاسی از فضاهای مختلف و افراد مختلف
  • یادگیری تفاوت های عکاسی کردن در شب و روز
  • در نور پردازی به چه چیزی نیاز دارید ؟
  • آشنایی با نرم افزار های مختلف ادیت عکس
  • یادگیری تفاوت عکاسی از موجودات جاندار و غیر جاندار
حتما بخوانید:  انواع کاغذ دیواری دکوراسیون اداری و دفتر کار

مهم ترین سرفصل های عکاسی

عکاسی عمومی و دیجیتال اصول اولیه ای عکاسی یعنی سرعت شاتر ، عمق میدان و ایزو ، تاثیر و کاربرد دیافراگم ، انتخاب کادر مناسب ،‌ ترکیب بندی و استفاده از پرسپکتیو و تسلط بر ساختمان و منوی دوربین است .

عکاسی تکنیکال سبک های مختلفی از عکاسی مثل عکاسی پرتره ، عکاسی تبلیغاتی ، عکاسی مدلینگ ، عکاسی طبیعت ، عکاسی صنعتی  و… می باشد .

انواع ژست در طبیعت

استفاده از نور طبیعی

وقتی در دل طبیعت هستید و نور طبیعی بسیار خوبی در فضا هست بهتر است فلاش دوربین خود را خاموش کنید و با پیدا کردن زاویه مناسب از نور خورشید به درستی استفاده کنید تا عکس زیبایی را خلق کنید.

از نور طبیعی در عکاسی 1024x800 - انواع ژست در طبیعت و اصول عکاسی حرفه ای
استفاده از نور طبیعی در عکاسی

ناگهانی و بدون اطلاع عکس بگیرید

وقتی با خانواده به دامن طبیعت می روید و در این دورهمی هر کسی مشغول کاری است فرصت مناسبی برای عکاسی بدون اطلاع می باشد منتظر موقعیت مناسب باشید تا خاطره زیبایی را خلق کنید .

Photography course in - انواع ژست در طبیعت و اصول عکاسی حرفه ای
بدون اطلاع عکس

عکس دسته جمعی

وقتی با افراد زیادی به دل طبیعت می روید فرصت خوبی برای گرفتن عکس های دسته جمعی می باشد فقط برای بهتر شدن عکسها تون طوری دوربین را تنظیم کنید که همه همراهانتان به طور کامل در عکس حضور داشته باشند .

دسته جمعی - انواع ژست در طبیعت و اصول عکاسی حرفه ای
عکاسی دسته جمعی

از طبیعت خلاقانه استفاده کنید

همانگونه که در تصویر بالا می بینید دوربین و دست های خود را طوری تنظیم کنید که انگار خورشید در دستان شما ست .

عکاسی از کودکان در طبیعت

اغلب کودکان عاشق طبیعت اند زیرا آزادانه در دل طبیعت بازیگوشی و شیطنت می کنند پس دوربین خود را برداشته و عکسی از کودک شیرین خود خلق کنید برای آشنا شدن با ژست های بیشتر برای کودکان می توانید از مقاله ما با عنوان عکاسی از کودکان همراه با ۲۰ ژست عکاسی دیدن کنید. زمانی که در طبیعت هستید می توانید از بک گراند های طبیعی استفاده کنید شما در واقع در یک آتلیه طبیعی حضور دارید پس از طبیعت غافل نشید و از همه جای طبیعت به درستی استفاده کنید .

حتما بخوانید:  چاپ انواع فاکتور با جنس های مختلف (راهنمایی کامل)

با موبایل می توان عکاسی حرفه ای در طبیعت انجام داد؟

با استفاده از یک گوشی هوشمند نیز می توان عکاسی حرفه‌ای در طبیعت انجام داد. گوشی‌های هوشمند امروزی دارای دوربین‌های بسیار با کیفیتی هستند و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، می‌توانید عکس‌های زیبا و حرفه‌ای بگیرید. در ادامه چند نکته برای بهبود عکاسی با گوشی هوشمند در طبیعت را بررسی می‌کنیم:

بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای تنظیمات دوربین هستند که به شما امکان تنظیم ایزو، سرعت شاتر، تعادل سفیدی و سایر پارامترهای حساسیت نور را می‌دهند. این تنظیمات به شما اجازه می‌دهند که کنترل بیشتری بر روی نحوه گرفتن عکس داشته باشید.

سعی کنید در شرایط نوری مناسب عکس بگیرید. نور صحیح می‌تواند به بهبود جزئیات و رنگ‌ها در عکس شما کمک کند.

برخی از گوشی‌های هوشمند از لنزهای اضافی برای زوم اپتیکال یا عکس‌برداری واید زاویه استفاده می‌کنند. این لنزها می‌توانند قابلیت‌های دوربین را افزایش دهند.

گوشی‌های موبایل معمولاً حالت‌های عکاسی مختلفی دارند مانند پانوراما، HDR، عکاسی شب و غیره. از این حالت‌ها به دلخواه خود استفاده کنید.

برای جلوگیری از لرزش دوربین و بهبود شارپنس عکس، از ویژگی‌های استابیلایزیشن گوشی خود استفاده کنید یا از وسایلی مانند استیک یا تراپود استفاده کنید.

از گرفتن عکس، می‌توانید از اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر برای بهینه‌سازی نهایی عکس‌ها استفاده کنید.

استفاده حرفه‌ای از گوشی هوشمند در عکاسی به تجربه و تمرین نیاز دارد. با آزمایش و اشتباه، می‌توانید به بهترین تنظیمات و تکنیک‌ها برای گوشی خود دست پیدا کنید و عکس‌های زیبا و حرفه‌ای در طبیعت بگیرید.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments