Search
Close this search box.

نکات مهم طراحی یک پوستر زیبا و استفاده از رنگها

طراحی یک پوستر

شاید شما همه روزه با نقاشی های جذاب در راه منزل یا بر روی دیوارها یا بیلبورد روبرو هستیم. که باعث می شود،  برایمان جذاب باشد. شاید این ذهنیت را برای ما به وجود بیاورد که این محصول تبلیغاتی  بدرد ما بخورد و قابل استفاده زندگی ما باشد.این ذهنیت مصرف گرایی در ذهن ما حاصل ذوق طراحان متبحر است، که با تلفیق عکس و نقاشی وبا معرفی زیرکانه برند مخاطب را ترغیب به مصرف گرایی می کند. پس یک طراح موفق باید به یک سری اصول پایه در طراحی پوستر پایبند باشد تا بتواند یک پوستر زیبا را طراحی کند.

طراحی پوستر چیست؟

طراحی پوستر یک هنر گرافیکی است که به منظور جلب توجه، اطلاع‌رسانی و انتقال یک پیام خاص به مخاطبان، از ترکیب عناصر گوناگون گرافیکی، نظیر تصاویر، رنگ‌ها، متن و شکل‌ها استفاده می‌کند. این هنر به عنوان یکی از شاخه‌های طراحی گرافیک مطرح است و در حوزه‌های مختلفی نظیر تبلیغات، فرهنگ، سینما، موسیقی و حتی رویدادهای اجتماعی و فرهنگی به کار می‌رود.

طراحی پوستر به عنوان یک هنر و ابزار ارتباطی، اهمیت بسیار زیادی در جلب توجه، ارتقاء هویت و برند، ترویج و اطلاع‌ رسانی دارد. با استفاده از تنوع و خلاقیت در عناصر گرافیکی و محتوای مفید، طراحان پوستر می ‌توانند پیام خود را به بهترین شکل ممکن منتقل کرده و به جلب توجه مخاطبان بسیار بپردازند.

اهمیت طراحی پوستر در جوامع مدرن

طراحی پوستر در جوامع مدرن نقش مهمی در ارتباط بین افراد و اطلاع‌ رسانی دارد. از جشنواره‌ ها و رویدادهای فرهنگی تا تبلیغات تجاری، پوسترها به عنوان وسیله ‌ای برای جلب توجه و انتقال پیام به کار می‌روند. علاوه بر این، طراحی پوستر می‌تواند هویت و شخصیت یک رویداد یا محصول را نمایان کرده و درک عمیق ‌تری از موضوع ارائه دهد.

حتما بخوانید:  5 راز ناگفته چاپ جعبه شیرینی !

نکات مهم در طراحی ابعاد پوستر

مهم در طراحی ابعاد پوستر e1601289381380 - نکات مهم طراحی یک پوستر زیبا و استفاده از رنگها

استفاده از رنگ در طراحی پوستر

روانشناسی رنگها در هر زمینه ای می تواند کمک کننده باشد. گاهی در آرامش اتاق با استفاده از تغیر رنگ دیوارها به وجود می آید، گاهی با تغیر رنگ لباس در تغیر روحیه، گاهی از هم از آن برای ذهنیت سازی استفاده می شود به طور مثال رنگ زرد نشان دهنده انرژی است. برای همین اکثر کشورها تاکسیها از  این رنگ استفاده می کنند. در طراحی نیز شما با طیف گسترده ای  از رنگ های ملایم تا تند و گرما بخش روبرو هستید. که با توجه با نوع موضوع طراحی باید بدانید کدام رنگ می تواند در بالا بردن سطح طراحی شما کمک کننده باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله پوستر سه بعدی چیست و تفاوت با کاغذ دیواری را مطالعه بفرمایید.

نحوه نوشتن کلمات

طراح با نحوه فونت نوشتن کلمات می تواند جدیت پوستر یا ظرافت ان را به رخ بکشد پس روش های تایپ خیلی مهم است تا الهام بخش پیام حرفه یا معرفی برند شما باشد پس در بعضی موارد باید سادگی در نوشتن رعایت شود و در برخی دیگر باید نوشته شما شکیل تر و جذاب تر باشد که همگی بستگی به نوع موضوع و القای موضوع شما به مخاطب می باشد.

موضوع طراحی پوستر

شاید سفارش طراحی کار شما در مورد یک پوستر برای بستنی فروشی باشد. یا شاید هم برای یک فیلم سینمای خانگی، با توجه به موضوعی که قرار است کار کنید شما باید توجه داشته باشید که از چه نوع فونت و رنگ و طرح باید استفاده کنید. که پوستر شما چه داده های را باید به مخاطب برساند.

حتما بخوانید:  آموزش عکاسی در خانه با ایده های خلاقانه

رعایت سادگی در طراحی پوستر

سادگی در طراحی پوستر e1601289569260 - نکات مهم طراحی یک پوستر زیبا و استفاده از رنگها

در بیشتر مواقع تصاویر میتوانند گویای همه چیز باشند شما باطراحی جذاب میتوانید تمامی پیام خود را به مخاطب برسانید. پس باید از عکس های جذاب استفاده کنید تا با به کار گیری هنر گرافیک بتوانید یک پوستر منحصر به فرد بدون تکرار تولید کرد.پس با هدایت چشم ها میتوانید پیام وتاثیر خود را از کار خود بجا بگذارید.

ترکیب بندی رنگها

باید  هوشمندانه  ابعاد اصلی یعنی طرح و رنگ و نوشته را طوری کنار همدیگر قرار بدهیم که به راحتی قابل دیدن و فهمیدن باشد. پس با سایه گذاری های مناسب و ابعاد دادن به شکلها و ترکیب دادن به رنگ های گرم و سرد در کنار هم می توان به زیبایی بیشتر کمک کرد.

ایجاد قالب کلی در طراحی پوستر

همیشه باید یک قالب کلی در نظر گرفت شما اگر در مورد یک سازمان دولتی قرار است پوستر طراحی کنید باید جدیت در کار را مد نظر داشته باشید و در قالب  اداری کار کنید و اگر در مورد یک رستوران بخواهید پوستر طراحی کنید می توانید از قالب شوخ طبیعی استفاده کنید.یا شاید همیشه شما باید در کل سال برای یک برند خاص پوستر طراحی کنید. باید یک قالب کلی را رعایت کنید. تا مخاطب با کارهای قبلی شما بتواند ارتباط بگیرد و فقط رنگ و فرم است که تغیر می کند و اصل مطلب در کل حفظ می شود.

از تضادها و تناقضها استفاده کنید

گاهی تضادها ویژگی های خاصی به کار ما می‌بخشند مثلا از تضاد رنگ سفید و سیاه یا تضاد فونت های زخیم و باریک می توانید ویژگی خاصی به طرح خود ببخشید که در جذابیت آن می تواند خیلی اثر بخش باشد و جلوه قابل توجه ای به طراحی شما ببخشد.

حتما بخوانید:  آشنایی با انواع دستگاه های تولیدی در صنعت جعبه سازی

با توجه به نوع مخاطب طراحی کنید

یک طراح موفق ابتدا با مخاطب خود ارتباط می گیرد و موقعیت مخاطب خود را بررسی می کند تا بتواند با توجه با آن طرح خود را ارائه بدهد شما مطمئنا طرحی که برای جذب مخاطب در یک مدرسه خواهید زد خیلی متفاوت با طرحی که برای یک کنسرت سنتی می زنید خواهد بود. پس برای خلق یک تصویر منحصر به فرد باید بدانید مخاطب شما در چه گروهی قرار  دارد پس بهتر است پوستر را طوری طراحی کنید که احساسات مخاطب را درگیر کند و در طرح خود تمامی جنبه های عشق و عصبانیت را می توانید در نظر بگیرید.

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
احمد+طهماسبی
احمد+طهماسبی
3 years ago

چه دنیای داره طراحی پوستر … ولی خدای پوستر واقعا فضا داخلی خیلی شیک میکنه .