Search
Close this search box.

نکات کلیدی در طراحی سربرگ و ویژگی های سربرگ حرفه ای

طرح طراحی e1598441690267 - نکات کلیدی در طراحی سربرگ و ویژگی های سربرگ حرفه ای

باید در نظر داشت زمانی که می خواهید چاپ سر برگ انجام دهید. باید بزرگی یک شرکت را در نظر گرفت تا بیشتر از اهمیت چاپ سربرگ استفاده شود، و باید بدانید از بزرگی یک شرکت کاسته خواهد شد که  نامه های اداری خود را در قالب یک کاغذ سفید ارائه دهد. هر مدیر آگاه و موفقی باید بداند که در شان شرکت نیست که نامه های اداری را بدون نشان و لوگو شرکت ارسال کند. پس عاقلانه است که هر سازمان یا شرکتی برای رسمی تر بودن نهاد خود و جذب مخاطب باید حتما از سربرگ استفاده کند پس برای حفظ تعامل خود با مشتری باید برای طراحی یک سربرگ زیبا اقدام کنید.

چرا طراحی سربرگ مهم است؟

طراحی سربرگ یکی از عناصر اساسی در هویت بصری یک کسب و کار است و به عنوان نماینده‌ای برای شناخت برند و ارتباط با مخاطبان نقش ایفا می‌کند. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا طراحی سربرگ مهم است:

سربرگ به عنوان یک بخش اصلی از اسناد رسمی یک شرکت یا سازمان، شناسایی برند را ترویج می دهد. از طریق استفاده از لوگو، نام تجاری، رنگ‌ها و الگوهای مشخص، سربرگ به سرعت شناخته شده و به خاطر سپرده می‌شود.

یک سربرگ حرفه‌ای و متناسب با استانداردهای طراحی، تصویر حرفه‌ای و یکنواختی از کسب و کار شما ایجاد می‌کند. این به مخاطبان نشان می‌دهد که شما به جزئیات و جلب توجه به جزئیات هویت بصری خود اهمیت می‌دهید.

یک طراحی سربرگ مرتبط و حرفه‌ای به اعتماد مشتریان و همکاران کمک می‌کند. وقتی که مخاطبان با یک سربرگ جذاب و مرتبط مواجه می‌شوند، احساس اطمینان و اعتماد به برند و کسب و کار شما را تجربه می‌کنند.

حتما بخوانید:  0 تا 100 فرم بندی در چاپ (کاملا کاربردی )

یک طراحی سربرگ باعث می‌شود که کسب و کار شما از سایران متمایز شود. اختصاصیت در طراحی، امکان استفاده از یک نماد یا عنصر بصری خاص که به برند شما تعلق دارد، فراهم می‌آید.

وجود یک سربرگ جذاب و یادآور در اسناد تجاری، نامه‌ها، فاکتورها و مدارک دیگر، تأثیرگذاری تبلیغات و بازاریابی را افزایش می‌دهد. این تصویر حرفه‌ای برند را تقویت کرده و به تبلیغات کمک می‌کند.

طراحی سربرگ با توجه به جزئیات نشان‌دهنده اهمیت مشتری‌محوری و دقت در خدمات به مشتریان است.

اصول طراحی سربرگ

سادگی

 بهتر است از شلوغی در طراحی سربرگ اجتناب کنید اصل ارتباط شما با مخاطب متن نامه میباشد. پس بهتر است متن نامه مورد توجه قرار گیرد تا شلوغی،  صفحه برای طرف مقابل ایجاد سر در گمی نکند. برای اینکه  احساس خوبی به مخاطب داده شود باید از طرح و رنگ های ساده و ملایم استفاده شود.تا طرح با متن داخل صفحه رقابت نکند.

استفاده از نرم افزار ایلوستریتور

غالبا طراحان از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنند ولی بهتر است از قدرت مانور خود را در طراحی بالاتر ببریم و دست باز تر با نرم افزار های بالاتر کار کرده تا زیبایی بیشتری بتوانیم به طرح خود بدهیم. نرم افزار های به کار رفته در این زمینه فتوشاپ، کورل، ورد و ایلیستریتور است که تخصصی ترین آن که در که در زیبایی طرح کمک بزرگی خواهد داشت ایلیستریتور است.

اصول درج اطلاعات

حتما باید در طراحی سربرگ به درج اطلاعات اشاره کرد تا مخاطب شما بتواند ارتباط برقرار کند.در ابتدا باید لوگو شرکت که نشان اصالت شرکت شما است کار شود و به به ترتیب تاریخ و موضوع و شماره پیوست در بالای صفحه و در پایین صفحه شماره تلفن، وب سایت، پست الکترونیک و نشانی درج شود.

حتما بخوانید:  پوستر سه بعدی چیست و تفاوت با کاغذ دیواری را بدانید.

درج الزامات قانونی

همان طور که اشاره کردیم، در طراحی سربرگ باید از شلوغی اجتناب کرد.  پس بهتر است اطلاعات الزامی درج شود که عبارت است از: لوگو و نام تجاری ،شمار ه ثبت، شماره تلفن، وب سایت و پست الکترونیک تا اطلاعات اولیه و اصلی درون سربرگ قرار گیرد.

اداری نمونه edited - نکات کلیدی در طراحی سربرگ و ویژگی های سربرگ حرفه ای

کادر بندی مناسب

بهتر است از حاشیه بندی ظریف در کادر سربرگ استفاده شود تا جا به اندازه کافی برای متن اصلی نامه باشد.

استفاده از ویژگی های جانبی

شما میتوانید با قابلیت های جدید ضمن حفظ سادگی در کار با استفاده از جلوه های ویژه مثل استفاده از کاغذ های دارای بافت که از نظر لمسی و بصیری جذابیت دارد یا استفاده از UV قسنتی از طرح را موضعی کنید تا وقتی نور به آن برخورد میکند درخشنده شود.یا از برجسنه کاری، طلا کوب یا برش استفاده کنید.

برقرای نظم

خیلی زیبا تر است که طرح و لگو سربرگ شما با کارت ویزیت و دیگر اقلام ارتباطی شما با مشتریان از نظم و هماهنگی برقرار باشد.

خ. رنگ برای هیچ کس تاثیر یک  رنگ جذاب پوشیده نیست. بهتر است از نتاز رنگ، مناسب در طرح خود استفاده کنید. تا قدرت طرح خود را به نمایش بگذارید تا ارتباط بیشتری با مخاطب بگیرید.

جهت سفارش آنلاین چاپ می توانید محصولات خود را در سایت chaapo.ir سفارش دهید.

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
بیدی
بیدی
3 years ago

سلام طراحی سربرگ خودتون انجام میدید یا باید فایل طراحی بدیم ؟؟؟