Search
Close this search box.

با انواع چاپ نایلون بیشتر آشنا شوید!

انواع چاپ نایلون تبلیغاتی

آیا از ارزش و اهمیت چاپ نایلون مطلع هستید؟ منظور از چاپ نایلون ایجاد یک طرح یا نوشته روی کیسه‌هایی از جنس پلی‌اتیلن است. کیسه‌های پلی اتیلنی همان کیسه‌هایی هستند که در بسته‌بندی اغلب مواد غذایی، بهداشتی، صنعتی یا تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نایلون‌هایی که در صنعت بسته‌بندی استفاده می‌شوند بسیار سبک، بهداشتی و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه هستند. درضمن کیفیت محصول در این روش از بسته‌بندی به ‌خوبی حفظ می‌شود. از آنجایی‌ که امکان چاپ طرح و نوشته روی نایلون‌ها وجود دارد، جنبه تبلیغاتی این ویژگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مختلف چاپ روی نایلون  و مزایای آن پیشنهاد می‌دهیم در ادامه با ما همراه باشید. مقاله روش‌های مدرن بسته بندی محصولات غذایی نیز مشاهده کنید.

آیا می‌توان بر روی هر نوع نایلون چاپ انجام داد؟

نمی‌توان بر روی هر نوع نایلون به راحتی چاپ کرد. انتخاب روش چاپ و مواد مورد استفاده برای چاپ بر روی نایلون بستگی به نوع نایلون، سطح آن، ویژگی‌های آن و هدف نهایی چاپ دارد.

برخی از نوع‌های نایلون قابلیت چاپ با روش‌های مختلف را دارند، اما نوعی از نایلون‌ها ممکن است سطح چاپی که از آن استفاده می‌شود، مناسب نباشد یا مواد چاپی به‌خوبی به آن چسبیده نشود. به عنوان مثال، نایلون‌هایی که با پوشش‌هایی مانند فلوئورین (Teflon)  یا دیگر موادی که سطح آنها ضدچسب است، پیچیدگی‌هایی برای چاپ ممکن است ایجاد کنند.

بهتر است قبل از انجام هر نوع چاپ، نوع نایلون مورد نظر و قابلیت چاپ آن را با یک متخصص یا چاپخانه مشورت کنید تا بهترین روش چاپ و مواد مناسب برای نوع خاص نایلون انتخاب شود.

حتما بخوانید:  مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

انتخاب روش چاپ به عواملی مانند تیراژ، طرح، محصول نهایی و بودجه وابسته است. به طور کلی، فلکسوگرافی برای حجم بالای چاپ و سیلک اسکرین برای طرح‌های پیچیده و چندرنگ مناسب هستند.

چاپ بر روی نایلون می‌تواند برای بسته‌بندی مواد غذایی مناسب باشد. اما برای استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی باید مواد چاپی و مواد استفاده شده برای نایلون از نظر ایمنی و بهداشت مورد تایید باشند.

مواد چاپی باید به طور کامل مطابق با استانداردهای ایمنی مواد غذایی  کشور  باشد تا هیچ گونه مواد مضری به محصولات غذایی منتقل نشود.

آشنایی با انواع مختلف چاپ نایلون فروشگاهی

در این بخش با روش‌های مختلف چاپ روی نایلون آشنا می‌شوید. چاپ نایلون فروشگاهی با توجه به جنس، سطح و شکل نایلون از طریق روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. برای مثال در موارد مقعر یا کروی باید از روش‌های خاصی برای چاپ استفاده شود که در ادامه با تفاوت این روش‌ها آشنا خواهید شد.

چاپ نایلون با افست

در این روش چاپی از سیستم رنگی BLACK، YELLOW، CYAN و MAGENTA استفاده می‌شود. ابتدا توسط نرم‌افزارهای خاص گرافیکی طرح موردنظر طراحی می‌شود. این طرح باید در فرمت tif یا jpg ذخیره شود.

در مراحل بعدی با تنظیم مقیاس و ابعاد موردنظر طرح تهیه شده به مرحله چاپ می‌رسد. برای چاپ افست در تیراژ بالا باید از زینک استفاده شود.

Nylon printing with offset 1024x752 - با انواع چاپ نایلون بیشتر آشنا شوید!

چاپ فلسکو

چاپ فلسکو یک چاپ برجسته است که علت نام‌گذاری آن استفاده از پارامترهای فوتوپلیمر و لاستیکی است که قابلیت انعطاف دارند. این روش از چاپ بسیار سریع و کم‌هزینه است. طرح مورد نظر در حالت رولی روی محل موردنظر ثبت می‌شود.

حتما بخوانید:  مهمترین کاربردهای چاپ چیست و تأثیر آن در تبلیغات

بیشتر بدانیم : جعبه هارد باکس چیست؟

چاپ هلیوگراور

این چاپ از لحاظ کیفیتی شبیه به چاپ افست است و در چاپ تیراژ بالا و میلیونی استفاده می‌شود. علت چنین استفاده‌ای وجود سیلندر در فرآیند چاپ است. لازم به‌ذکر است مواد مورد استفاده در این چاپ نسبت به مواد سایر چاپ‌های باکیفیت گران‌تر است.

چاپ سیلک‌اسکرین

یکی از بارزترین و پرکاربردترین روش‌های چاپ، چاپ به روش سیلک‌اسکرین است. دلیل کاربرد زیاد این روش استفاده از مواد مرکب است. درضمن این روش قابلیت چاپ بر هر چیزی را فراهم می‌کند و روش استفاده و کاربرد آن بسیار ساده است.

در اجسام گرد، صاف، ناهموار و غیره هیچ محدودیتی برای استفاده از این روش چاپی وجود ندارد.

چاپ تامپو

تامپو یکی دیگر از روش‌های چاپ نایلون است. از این روش اغلب روی اجسام گود استفاده می‌شود. این روش قابلیت چاپ روی پارامترهای صاف، مقعر، محدب، کروی و گرد را به‌خوبی فراهم کرده است. جنس واسط چاپ در این روش از پلاستیک سیلیکون است که به آن تامپون می‌گویند.

روش کاری این چاپ اغلب به شکل چاپ روی مهرهای پلاستیکی است.

Tampo printing 1024x547 - با انواع چاپ نایلون بیشتر آشنا شوید!

مزایای استفاده از روش های چاپ نایلون

استفاده از چاپ رنگی با روی نایلون‌ها مزایایی دارد که این مزایا به شرح زیر است.

  • یکی از مزایای چاپ روی نایلون تقویت جنبه بازاریابی و تبلیغاتی در محصول موردنظر است؛
  • چاپ رنگی زیبا، جذاب و خاص تاثیر شگرفی بر دیده و ذهن مشتریان ایجاد می‌کند؛
  • چاپ طرحی از یک برند یا یک نوشته بر نایلون بسته‌بندی یک محصول باعث ماندگاری آن برند در ذهن مشتریان می‌شود؛
  • یک بسته‌بندی نایلونی سبک، شیک، بهداشتی و خاص باعث افزایش کلاس‌کاری در محصول موردنظر می‌شود.
حتما بخوانید:  هر آنچه که باید از چاپ جعبه فست فود بدانید

سخن پایانی

چاپ نایلون یکی از دیگر روش‌هایی است که قدم در عرصه تبلیغات و بازاریابی گذاشته است. این روزها روش‌های بسیار متنوع و مختلفی برای تبلیغات یک محصول وجود دارد. از نایلون‌ها، ساک دستی و کیسه‌های پلی‌اتیلن برای چاپ یک طرح یا نوشته استفاده می‌شود. این نایلون‌ها در امور مختلفی مانند بسته‌بندی مواد غذایی، صنعتی، بهداشتی و تجاری استفاده می‌شود. کیسه‌های پلی‌اتیلن بسیار سبک، بهداشتی، شیک و مقرون‌ به‌صرفه هستند. روش‌های مختلفی برای چاپ روی نایلون وجود دارد که با آنها آشنا شدیم. چاپو سفارش آنلاین چاپ با کمترین قیمت در خدمت شما است .

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments