Search
Close this search box.

جعبه سازی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

جعبه تبلیغاتی

شاید از عنوان مطلب امروز تعجب کرده باشید و از خود بپرسید که آیا جعبه سازی در امر تبلیغات و برندینگ تاثیر گذار است ؟ در پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که از قدیم الایام هر وسیله ای، جعبه مخصوص به خود داشت. به عنوان مثال در جنگ های قدیم تیر های مربوط به تیر کمان را در داخل تیر دان قرار می دادند. بنابراین وجود جعبه از دیرباز تا کنون به عنوان یک محافظ برای کالا در نظر گرفته می شده است.

Advertising box making - جعبه سازی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

اما امروزه علاوه بر کاربرد جعبه به عنوان محافظ کالا، امر زیبا سازی و تبلیغات و همچنین طراحی جعبه نیز بسیار در چاپ جعبه مهم است. به عنوان مثال اگر به یک کالای با کیفیت بر بخورید که بسته بندی بسیار معمولی دارد و در عین حال کالایی را ببینید که جعبه بسیار پر زرق و برقی دارد دیگر شما به کیفیت کالا توجه نخواهید کرد ، زیرا تصمیم خود را بر اساس ظاهر جعبه گرفته اید! بله تا این حد طراحی جعبه می تواند در امر فروش و جذابیت کالا توسط مشتری تاثیر گذار باشد. در ادامه این مطلب بیشتر به بررسی اهمیت  بسته بندی محصول خواهیم پرداخت.

چه عواملی در طراحی جعبه تبلیغاتی مهم هستند؟

در طراحی جعبه تبلیغاتی، برخی از عوامل کلیدی که باید به آن‌ها توجه داشت عبارتند از:

  • استفاده از عناصر شناختی برند مانند: لوگو، نام تجاری، رنگ‌ها و شناسه‌های برند که می‌توانند توجه مشتریان را جلب کنند و هویت برند را تقویت کنند.
  • باید محصول یا خدمات موجود در جعبه به شکل مناسب و جذاب نمایش داده شود تا مشتریان را به خرید ترغیب کند.
  • طراحی که جلب توجه کند و به راحتی قابل درک باشد. الگوها، رنگ‌ها، تصاویر و متن باید هماهنگی داشته باشند و توانایی جلب توجه و منطبق بودن با برند را داشته باشند.
  • بسته‌بندی باید علاوه بر زیبایی، اندازه و شکلی مناسب برای حمل و نقل محصولات هم داشته باشد.
  • باید از عناصر طراحی استفاده شود که احساسات و ارزش‌های برند را به مخاطبان منتقل کنند و ارتباط عاطفی برقرار کنند.
  • انتخاب مواد بسته‌بندی با کیفیت و مطابق با نیازهای محصول بسیار حائز اهمیت است.
  • طراحی باید با نیازها و سلیقه‌های بازار هدف همخوانی داشته باشد و به مشتریان مورد نظر برای خرید ترغیب کند.
حتما بخوانید:  چرا چاپ روی جعبه پیتزا مهم است؟

تولید جعبه محصولات

اگر بخواهیم هدف از بسته بندی محصولات یا جعبه سازی را بررسی کنیم، باید بگوییم که فروش بیشتر و در نتیجه برند سازی دو هدفی هستند که در پشت این موضوع قرار گرفته اند. به عبارت دیگر همه ما از تاثیر برند بی اطلاع نیستیم. بسیاری از افراد فارغ از هر گونه آگاهی صرفا محصول را به دلیل نام برند آن خریداری خواهند کرد. در این میان برای اینکه برند ما در میان سیل عظیمی از برند ها به چشم مشتری بیاید، چاره ای نداریم جز داشتن یک بسته بندی مناسب و همچنین طراحی حرفه ای بر روی آن.

box design33 - جعبه سازی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

 اگر بخواهیم کمی ریز بینان تر برایتان مثال بزنیم، زمانی که یک مشتری به قصد خرید یک جعبه کادویی وارد مغازه می شود، با تعداد زیادی از جعبه های کادویی رو به رو خواهد شد؛ اما در این میان آن جعبه ای را انتخاب خواهد کرد که از زرق و برق بیشتری برخوردار باشد. بنابراین انتخاب محصول توسط مشتری به مقدار زیادی تحت شعاع بسته بنید محصول قرار دارد. البته در کنار موارد عنوان شده، یکی دیگر از اهداف بسته بندی و طراحی جعبه ، حفظ کیفیت محصولات خواهد بود. به عنوان مثال هدف از تولید جعبه پیتزا، محافظت پیتزا تا رسیدن به دست مشتری و همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی به پیتزا می باشد.

طراحی جعبه محصولات

برای طراحی جعبه به یک گرافیست حرفه ای احتیاج دارید. در واقع یکی از لاین های کاری گرافیست های حرفه ای طراحی جعبه محصولات برای معتبرترین برند ها می باشد. طراحی جعبه در واقع می خواهد به مشتری معرفی کند که چه چیزی را در دل خود جای داده است، بنابراین می توان گفت در طراحی جعبه هنر و صنعت دست به دست هم داده اند تا مشتری را تحت تاثیر قرار دهند.  طراحی جعبه باید بتواند با استفاده از طرح های روی جعبه با مشتری ارتباط بر قرار کند. به عنوان مثال اگر طراحی چاپ جعبه فست فود را بر عهده داریم، باید طرح روی جعبه پیتزا نشان دهنده محتوای درون آن باشد ( اغلب بسته بندی های پیتزا دارای تصویر یک پیتزای خوشمزه می باشند). در این شرایط است که می توان با اعتماد سازی، دل مشتری را به دست آورد و او را برای خرید محصول قانع کرد. طراحی جعبه اگر دارای خلاقیت باشد، ابتدا باعث جلب نظر مشتری شده و در مرحله بعدی مشتری را قانع می سازد تا محصول را خریداری کند.

حتما بخوانید:  دلایل اهمیت استفاده از هولوگرام چیست ؟
Food packaging - جعبه سازی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

مزایای بسته بندی محصولات

ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که شما برای چه از بسته بندی حرفه ای محصول استفاده می کنید؟ پاسخ واضح است به دلیل سبقت گرفتن از رقبا! در واقع شما می خواهید از سایر رقبای هم صنف خود جلو بیفتید! برای همین سعی می کنید تا با بسته بندی محصولات خود را متفاوت جلوه دهید. بنابراین اگر طراحی جعبه محصول شما منحصر به فرد باشد، سهم فروش شما را در بازار نسبت به رقبایتان افزایش خواهد داد. در کنار افرایش سهم فروش بازار در برند شما، محصولات شما نیز به واسطه جذابیت در بسته بندی در سطح بالایی به فروش خواهند رسید. از دیگر مزایای بسته بندی حرفه ای محصولات، می توان به ماندگاری در ذهن مشتری اشاره کرد. شاید تا به حال دیده باشید که مشتریان به مغازه وارد می شوند و در حالی که نام برند محصول را نمی دانند با دادن اطلاعاتی در خصوص ظاهر محصول اقدام به خرید محصول مورد نظر خود می کنند. در اینجا نوع بسته بندی محصول به طرز قابل توجهی خاطره انگیز بوده و در ذهن مشتری باقی مانده است.

Product packaging - جعبه سازی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

در کنار تمامی مواردی  که در بالا ذکر کرده ایم، این موضوع را به خاطر داشته باشید که در زمان فروش محصولات برندتان، شما در کنار محصول حضور ندارید تا از آن تعریف و تمجید کنید. در واقع در لحظه فروش محصولات، محصولات شما تنها هستند و هیچ گونه مبلغی نخواهند داشت. در این زمان تنها بسته بندی، جعبه محصول و طراحی روی آن بیان گر مزایای محصول خواهد بود و اگر بسته بندی و طراحی جعبه محصول نتواند با مشتری ارتباط برقرار کند، برند شما فرصت فروش محصول را از دست خواهد داد. حال حالتی را در نظر بگیرید که طراحی و بسته بندی محصولات شما به قدری با رقبا متفاوت باشد که مشتری بتواند از داخل انبار کاه سوزن را پیدا کند. در این حین است که می توان به قدرت برند سازی شما آفرین گفت، زیرا محصول شما توانسته با مشتری ارتباط برقرار کرده و به قول معروف خودی نشان دهد. در این جا است که می گوییم چرا بسته بندی محصول و همچنین جعبه سازی تبلیغاتی حائز اهمیت می باشد.

حتما بخوانید:  هر آنچه که باید از چاپ جعبه فست فود بدانید

بیشتر بدانیم : جعبه هارد باکس چیست؟

اهمیت سفارش طراحی

به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان هست! به عنوان حرف آخر تمایل داریم که یک نکته اساسی را به سمع و نظر شما برسانیم. برخی از برند ها تصور می کنند که می توان از کیفیت محصول کم کرد و به جعبه سازی و طراحی محصول اضافه کرد! باید خدمتتان عرض کنیم که این تصور اشتباه است، زیرا در صورتی که محصول بی کیفیت را بسته بندی پر زرق و برق به مشتری قالب کنیم، این اولین و آخرین باری است که محصولمان فروش خواهد رفت. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، بهتر است در کنار ارائه و ساخت محصول با کیفیت، به امر سفارش طراحی، بسته بندی و جعبه سازی محصول نیز دقت بفرمایید تا بتوانید مشتریان خود را خشنود سازید.

هزینه جعبه سازی تبلیغاتی

هزینه جعبه سازی تبلیغاتی بسته به چندین عامل متفاوت می‌تواند متغیر باشد، از جمله:

  • اندازه و ابعاد
  • مواد استفاده شده
  • طراحی و چاپ
  • تیراژ و حجم تولید

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
online
2 years ago

جعبه سازی تبلیغاتی برای بسته بندی لواشک میخوام