Search
Close this search box.

نکات مهم درباره چاپ فاکتور رنگی

نکات مهم درباره چاپ فاکتور رنگی

چاپ فاکتور رنگی یکی از تاثیرگذارترین امور در صنعت تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌‌شود. امروزه افرادی که در صنعت‌های مختلف مشغول به کار هستند روش‌های مختلفی را برای بازاریابی و تبلیغات محصول خود امتحان می‌کنند. فاکتورهایی که پس از فروش محصول در اختیار خریدار قرار می‌گیرند در وهله اول جنبه تضمین فروش و در مرحله بعد جنبه تبلیغاتی و معرفی برند دارند. فاکتورها از رسمی‌ترین ومهم‌ترین اسناد مالی و تجاری به ‌شمار می‌آیند. این اسناد مهم به‌ دلیل اهمیتی که دارند باید از نظر حقوقی معتبر بوده و مورد تایید مراجعی نظیر اداره امور مالیاتی و حقوقی باشند. در ادامه به‌ طور کامل درباره چاپ فاکتور توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

اهمیت چاپ فاکتور رنگی

از آنجایی‌که فاکتورها جزو اسناد مالی و تجاری مهمی به‌حساب می‌آیند باید مورد تایید دادگاه‌ها و مراکز حقوقی و قانونی باشند. رنگ‌های به‌کار رفته در فاکتورهای رنگی هریک معنا و مفهوم خاصی دارند که لازم است در ابتدای کار با این معانی آشنا شوید.

ناگفته نماند فاکتورهای غیررسمی که تنها با توجه به خواسته مشتری صادر می‌شوند نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند. از طرفی فاکتورها جزو اسناد تجاری هستند که در آنها اطلاعات کامل برندی که از آن خرید صورت گرفته است وجود دارد.

Color invoice printing - نکات مهم درباره چاپ فاکتور رنگی

این اطلاعات در واقع نوعی تبلیغات برای برند موردنظر به‌حساب می‌آیند. از نظر روانشناسی درصورتی‌که این تبلیغات به‌صورت رنگی و با طراحی خاصی باشد تاثیر و ماندگاری خاصی در ذهن مشتری خواهد داشت. این امر جنبه بازاریابی چاپ فاکتورهای رنگی محسوب می‌شود.

انواع مختلف چاپ فاکتور رنگی

فاکتورهایی که از جانب اصناف مختلف برای ارائه و کسب تاییدیه به اداره دارایی معرفی می‌شوند از لحاظ رنگ محدودیت ندارند. بنابراین این امکان برای متقاضیان فراهم است که با سفارش طراحی اختصاصی، فاکتورهای تک‌رنگ، دورنگ یا چهاررنگ بصورت چاپ افست برای مشاغل خود تدارک ببینند.

حتما بخوانید:  دلایل اهمیت استفاده از هولوگرام چیست ؟

اصولا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها فاکتورها تک‌رنگ یا دورنگ سفارش داده می‌شوند. در چنین حالتی هر برگ فاکتور برای زیبایی و مجزا سازی رنگ متفاوتی خواهد داشت. لازم به‌ذکر است که فاکتورها اغلب دوبرگ یا سه‌برگ درخواست داده می‌شوند و این موضوع از نظر اداره دارایی مشکلی ندارد.

در شرکت‌ها و اصناف بزرگ اغلب از فاکتورهای سه‌برگ استفاده می‌شود. که یک برگ آن برای خریدار، برگ دوم برای فروشنده و برگ سوم برای بایگانی در اسناد مالی است. روال کار چنین است که اغلب برگ اول که برای مشتری صادر می‌شود سفید رنگ‌ بوده و با وزن ۸۰ گرم از کیفیت بالاتری نسبت به دو برگ دیگر برخوردار است.

برگ دوم و سوم که مختص به فروشنده است اغلب در رنگ‌های آبی، سبز یا صورتی وجود دارند که نازک‌تر از برگ اول بوده و با وزن ۴۰ الی ۵۵ گرم از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند.

رنگ شماره سریال در چاپ فاکتور رنگی

از آنجایی‌که شماره سریال در فاکتور بسیار مهم تلقی می‌شود قوانین خاصی دارد. اولین قانون درباره شماره سریال فاکتورها رنگ آن است که باید حتما به رنگ قرمز و برجسته باشد. نکته دیگر اینکه این شماره به‌ هیچ عنوان نباید تکراری باشد.

Invoice printing 1024x576 - نکات مهم درباره چاپ فاکتور رنگی

جنس برگه های فاکتور برای چاپ فاکتور رنگی

یکی دیگر از موارد مورد توجه در چاپ فاکتورهای رنگی جنس کاغذهایی است که برای تهیه فاکتور به‌کار می‌روند. اغلب فاکتورهای رنگی کاربن‌لس هستند و دیگر نیازی به استفاده از کاربن ندارند. به همین دلیل ضروری است که جنس کاغذهای مورد استفاده در فاکتور به‌ گونه‌ای باشد که محتویات نوشته شده در برگ اول وارد برگ دوم و سوم نشود.

حتما بخوانید:  آموزش عکاسی در خانه با ایده های خلاقانه

آیا قیمت چاپ فاکتور رنگی با ساده متفاوت است؟

استفاده از رنگ‌ های مختلف برای دسته‌ بندی و تمایز محصولات مختلف یک شرکت یا کسب ‌و کار می‌تواند بسیار مفید باشد. این کمک می‌کند مشتریان به سرعت فاکتور محصول مورد نظر خود را ازبین تعداد بسیاری فاکتور خرید پیدا کنند. استفاده از رنگ در فاکتورهای مالی می‌تواند تمایز آنها را افزایش داده و توجه مشتریان را جلب کند.

اما با این همه از نظر قیمتی، قیمت فاکتور رنگی با فاکتور ساده متفاوت است. قیمت چاپ فاکتورهای رنگی معمولاً بیشتر از چاپ فاکتورهای سیاه و سفید است. دلایل اصلی تفاوت در قیمت چاپ فاکتورهای رنگی در ساده به شرح زیر می باشد:

  • اولین دلیل بالا بودن قیمت چاپ فاکتورهای رنگی نسبت به فاکتورهای ساده این است که، چاپ رنگی نیاز به مصرف بیشتر جوهر یا تونر دارد که این مصرف بیشتر منجر به افزایش هزینه می‌شود.
  • چاپ رنگی پیچیدگی فنی بیشتری دارد و نیاز به دقت بیشتری از چاپگرها و تجهیزات دارد که این نیز می‌تواند روی هزینه و تفاوت بین چاپ رنگی و ساده تاثیر و هزینه چاپ فاکتور رنگی را افزایش دهد.
  • چاپ فاکتور رنگی به طور معمول به دلیل نیاز به کیفیت بالاتر، استفاده از چاپگرها و کاغذهای با کیفیت تر را می‌طلبد که این هم می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

سخن آخر

چاپ فاکتور رنگی از موارد شایعی است که این روزها توجه شرکت‌ها و اصناف مختلف را به خود جلب کرده است. فاکتور رنگی نشان از رسمیت و کلاس کاری یک شغل و فعالیت دارد. از طرفی جنبه تبلیغات و بازاریابی توسط این فاکتورها مورد بحث است. فاکتورهای رنگی تاثیر خاص و قابل ‌توجهی بر دیده و ذهن خریدار می‌گذارد و باعث می‌شود برند و محصول موردنظر در ذهن او ثبت و ماندگار شود. شما می توانید چاپ فاکتور خود را در سایت چاپو (chaapo.ir) انجام دهید.

حتما بخوانید:  11 مرحله در چاپ افست و فرم بندی اصولی
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments