Search
Close this search box.

مراحل چاپ سربرگ و فواید استفاده از آن

سربرگ چیست

کاغذهای A4 یا در بعضی از مواقع که بستگی به نوع استفاده از آن در ادارات دولتی دارد در ابعاد A5 نیز استفاده می شود اگر نیازمند این هستید که از آرم و لوگو شرکت خود در نامه های اداری یا سازمانی استفاده کنید سربرگ می گویند، که به نوعی نشان دهنده اعتبار حرفه خود باشد بهتر است از چاپ سربرگ های طراحی شده استفاده کنید تا جلوه و نظم بهتری به کسب و کار خودتان داده باشید. اطلاعاتی که در سربرگ آورده می شود مثل لوگو، تاریخ، شماره نامه، پیوست شماره تماس، شماره فکس، آدرس و …که طراح باید به سادگی و زیبایی آن در طراحی سربرگ دقت کرده تا سربرگ شما که به عنوان یک شناسنامه و معرف حرفه شما نمایش داده شود تا از رسمیت قابل قبولی برخوردار باشد.

در هنگام طراحی سربرگ چه نکاتی مهم است؟

در هنگام طراحی سربرگ، توجه به نکات زیر می‌تواند به بهبود ظاهر و اثربخشی سربرگ شما کمک کند:

اطمینان حاصل کنید که طراحی سربرگ با هویت برندینگ شما هماهنگ است. از رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوی شما به درستی استفاده شده باشد.

از فونت‌های خوانا و اندازه مناسب استفاده کنید تا اطلاعات به خوبی قابل خواندن باشند.

سعی کنید در طراحی از اشکال و خطوط ساده استفاده کنید تا سربرگ شما ظاهری ساده و حرفه‌ای داشته باشد.

لوگو و نام شرکت را به وضوح و قابل تشخیص درج کنید.

اندازه لوگو را به گونه‌ای انتخاب کنید که در هر اندازه‌ای از سربرگ قابل مشاهده باشد.

اطلاعات تماس شما، از جمله آدرس، شماره تلفن، و آدرس وب‌سایت به صورت واضح و قابل فهم در سربرگ قرار گیرند.

در صورت استفاده از تصاویر یا گرافیک، مطمئن شوید که کیفیت آنها بسیار بالا و مناسب برای چاپ است.

توجه به توازن بین متن و فضاهای خالی بر روی سربرگ باعث می‌شود طراحی آرام و زیبا به نظر بیاید.

نوع کاغذ و تکنیک چاپ مورد استفاده نیز مهم است. انتخاب کاغذ با کیفیت و مناسب برای چاپ سربرگ می‌تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.

حتما بخوانید:  11 مرحله در چاپ افست و فرم بندی اصولی

اگر سربرگ برای مکاتبات رسمی استفاده می‌شود ایجاد تصویری جدی و محترمانه مهم است. در صورتی که برای برنامه‌ها و فعالیت‌های خلاقانه استفاده می‌شود، می‌توانید از عناصر خلاقانه‌تر استفاده کنید.

قبل از چاپ نهایی، سربرگ را چند بار تست کنید و اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات به درستی درج شده و ظاهر کلی آن جذاب و حرفه‌ای است.

مراحل چاپ سربرگ

اگر شما هم جز مشاغلی هستید که با ادارات دولتی یا سازمان ها در ارتباط هستید یا نه با شرکت های بزرگ مراوده  شغلی دارید و نیاز دارید که درخواست خود را به صورت نامه ارسال کنید. حتما باید از پرستیژ کاری خوب و مطلوب استفاده کنید. می توانید چاپ سربرگ خود بصورت چاپ افست انجام دهید ، از آنجایی که سربرگ یکی از اقلام مهم اداری است باید در طراحی و شکیل بودن آن دقت کرد زیرا به نوعی معرف حرفه شما می باشد. پس برای اعتبار بخشی حرفه خود نیازمند سربرگ هستیم شما باید اول طراحی سربرگ خود را انجام دهید و بعد از تایید طراحی باید سایز سربرگ خود را انتخاب کنید از بین سایزهای A4, A5 باید سفارش خود را ثبت کنید و در مرحله بعد برای چاپخانه ارسال می شود حدود ۱ هفته کاری طول می کشد تا کار ( چاپ سربرگ ) شما حاضر شود و برایتان ارسال گردد.

هدف از تهیه سربرگ

شاید به نظر بیایید که تنها هدف از چاپ سربرگ ارسال یک نامه شیک اداری باشد که در آن پرستیژ کاری رعایت شود.اما اهداف و تاثیر سربرگ فراتر از این است.

الف. نظم دادن به مکاتبات اداری: شما حتما نیاز دارید که تمامی مکاتبات اداری خود را در یک چهار چوب ثابت و طراحی ویژه نگهداری کنید.  تا اصالت شرکت خود را به نمایش بگذارید. با این کار نظم و هماهنگی ویژه ای به حرفه خود داده و کلیه مکاتبات خود را با نظم خاصی در دسترس دارید.

حتما بخوانید:  انواع ژست در طبیعت و اصول عکاسی حرفه ای

ب. گسترش کسب و کار: هرگز از اثر گذاری بالا سربرگ در جذب مشتری غافل نشوید. شما با درج اطلاعات تماس خود در بخش پایین سربرگ به نوعی این اطمینان را به مشتری خواهید داد که از اعتبار شرکتی برخوردار هستید. وقتی شما با طراحی زیبا و کاربردی در سربرگ استفاده کرده و لوگو شرکت خود را در آن به کار برده از اعتماد بیشتر مخاطب استفاده می کنید. شما با هماهنگی بین لوگو در کارت ویزیت سربرگ یا هدایای تبلیغاتی اصالت کار خود را بالا برده و این امر به فروش و بازاریابی شما کمک بزرگی خواهد کرد.

ج. راهی برای برقراری ارتباط: سربرگی از نظر اداری مورد تایید است که در آن تمامی اطلاعات ارتباطی مثل: شماره فکس، آدرس پست الکترونیک،آدرس وب سایت، شماره تماس و .. قرار داشته باشد تا راه های ارتباطی بین مشتری و حرفه شما برقرار باشد.تا مخاطب شما بتواند در هر لحظه با شما در ارتباط باشد.

استفاده برای بایگانی

چاپ سربرگ به تنهایی نمی تواند پاسخگو نیاز شرکتها باشد گاهی نیاز است، شما وقتی از یک نامه اداری استفاده می کنید باید در آن از بخش پیوست و یا شماره ثبت و را های ارتباطی استفاده کرده ولی شاید وقتی در حال نوشتن پروپوزال در قالب سربرگ اداری هستید نیازی به درج پیوست یا شماره ثبت نباشد. به خاطر همین موضوع است که سازمانها حرفه ای از سربرگ های مختلفی استفاده کرده که از طراحی یکسان و کاربرد های مختلفی استفاده می کنند. که همین امر باعث می شود تا اصالت حرفه خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت.

آیا سربرگ جز اوراق مهم است.

وقتی که یک شرکت یا موسسه از لوگو خاص شرکت خود که به نام آن شرکت طراحی شده در یک برگه استفاده می کند و کلیه اطلاعات ارتباطی خود را نظیر شماره تماس، آدرس محل خود و کلیه راه های ارتباطی درج می کند که مختص شرکت و حرفه خود می باشد جز اوراق رسمی به حساب می آید که در حفظ و نگهداری آن باید کوشا باشیم. تا به دست افراد سوء استفاده گر نیفتد چون هر نامه از یا پیوستی که از این طریق انجام شود موسسه شما زیر سوال می رود.

حتما بخوانید:  نکات مهم عکاسی پرتره و انواع سبک های آن

در هنگام طراحی سربرگ چه نکاتی مهم است؟

در هنگام طراحی سربرگ، توجه به نکات زیر می‌تواند به بهبود ظاهر و اثربخشی سربرگ شما کمک کند:

اطمینان حاصل کنید که طراحی سربرگ با هویت برندینگ شما هماهنگ است. از رنگ‌ها، فونت‌ها و لوگوی شما به درستی استفاده شده باشد.

از فونت‌های خوانا و اندازه مناسب استفاده کنید تا اطلاعات به خوبی قابل خواندن باشند.

سعی کنید در طراحی از اشکال و خطوط ساده استفاده کنید تا سربرگ شما ظاهری ساده و حرفه‌ای داشته باشد.

لوگو و نام شرکت را به وضوح و قابل تشخیص درج کنید.

اندازه لوگو را به گونه‌ای انتخاب کنید که در هر اندازه‌ای از سربرگ قابل مشاهده باشد.

اطلاعات تماس شما، از جمله آدرس، شماره تلفن، و آدرس وب‌سایت به صورت واضح و قابل فهم در سربرگ قرار گیرند.

در صورت استفاده از تصاویر یا گرافیک، مطمئن شوید که کیفیت آنها بسیار بالا و مناسب برای چاپ است.

توجه به توازن بین متن و فضاهای خالی بر روی سربرگ باعث می‌شود طراحی آرام و زیبا به نظر بیاید.

نوع کاغذ و تکنیک چاپ مورد استفاده نیز مهم است. انتخاب کاغذ با کیفیت و مناسب برای چاپ سربرگ می‌تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.

اگر سربرگ برای مکاتبات رسمی استفاده می‌شود ایجاد تصویری جدی و محترمانه مهم است. در صورتی که برای برنامه‌ها و فعالیت‌های خلاقانه استفاده می‌شود، می‌توانید از عناصر خلاقانه‌تر استفاده کنید.

قبل از چاپ نهایی، سربرگ را چند بار تست کنید و اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات به درستی درج شده و ظاهر کلی آن جذاب و حرفه‌ای است.

Subscribe
Notify of
guest
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
هادی
هادی
3 years ago

چقدر خوب تعرفه سربرگ کجا میتونم ببینم

احمد طهماسبی
احمد طهماسبی
3 years ago

سلام حداقل باید برای چاپ سربرگ چه تعداد سفارش داد ؟