Search
Close this search box.

صفر تا صد تابلو سازی تبلیغاتی

صفر تا صد تابلو سازی

هر کسب و کاری برای نمایش حرفه خود به صنعت تابلو سازی احتیاج دارد. شاید بپرسید منظور از این حرف چیست؟ کافی است کمی در خیابان ها بچرخید تا متوجه منظور ما بشوید! هر مغازه ای که در خیابان مشاهده می شود برای نشان دادن نام و حرفه ای که در آن مشغول به کار است از یک تابلو خوش نقش و نگار استفاده کرده است. امروزه تابلوسازی مغازه یکی از پر رونق ترین و به صرفه ترین صنعت های موجود است. زیرا به کمک تابلوی ساخته شده در یک کارگاه تابلو سازی، می توان علاوه بر تبلیغ به برندینگ هم پرداخت. هر زمان که فردی بخواهد به مغازه ای وارد شود، اولین چیزی که به آن نگاه خواهد کرد، تابلو مغازه می باشد. بنابراین برای ربودن گوی سبقت از رقبایتان آن هم در بحث جذب مشتری و همچنین فروش بیشتر باید به تابلوسازی مغازه خود بیش از پیش اهمیت دهید. در ادامه به بررسی بیشتر در خصوص صنعت تابلو سازی خواهیم پرداخت.

Taboo making - صفر تا صد تابلو سازی تبلیغاتی

اندر احوالات تابلو سازی از دیرباز تا اکنون

تا به حال فیلم های سینمایی که با سبک قدیمی ساخته شده اند را مشاهده کرده اید؟ این فیلم ها که نمایان گر دوران گذشته هستند، خیابان ها، مغازه ها، فروشگاه ها و غیره را به تصویر می کشند. در دوران قدیم برای اینکه بتوانند حوزه کاری خود را به مشتریان نشان دهند، بر روی درب، شیشه، دیوار و حتی سر در مغازه ها و حجره هایشان نام مغازه و حوزه کاری خود را با قلم و رنگ نقاشی می کردند. اما با گذشت سالیان دراز و با پیشرفت هنر و صنعت، صنعت تابلو سازی نیز  بسیار پیشرفته شد و از نقاشی بر در و دیوار مغازه ها به امر تابلو سازی فلزی و پلاستیکی روی آورد. در این زمان بود که ورقه های پلاستیکی و فلزی به صورت یک دست و صاف در کنار یکدیگر قرار می گرفتند و سپس بر روی آن ها حروف فلزی و یا پلاستیکی قرار می گرفتند و نام مغازه را تشکیل می داند. البته این گونه تابلوها معایب زیادی داشتند، به عنوان مثال در شب هنگام دیگر عنوان تابلو خوانده نمی شد یا اینکه در دراز مدت این فلز های به کار رفته در ساخت تابلو زنگ می زدند.

Taboo making22 - صفر تا صد تابلو سازی تبلیغاتی

 برای رفع این مشکلات و سایر مشکلات مشابه روند تابلو سازی با تغییرات شگرفی مواجه شد. به عنوان مثال استفاده از نور و نور پردازی وارد این صنعت شد. با ورود نور پردازی به صنعت تابلو سازی دیگر نوشته های تابلوها و همچنین حروف آن ها با استفاده از نئون روشن شده و دیگر در هنگام شب نیز تابلوها قابل خواندن خواهند بود. در اوایل ورود نور پردازی به صنعت تابلو سازی استفاده از مهتابی ها رایج بود. در این حالت با استفاده از رنگ بر روی صفحات پلاستیکی نام و نشان مغازه را طرح می زند و سپس دور تا دور قاب پلاستیکی را با استفاده از مهتابی روشن می کردند. در این حالت در کور سوی نور مهتابی نوشته های تابلوی مغازه تا حدی قابل مشاهده بود. در ادامه کار در صنعت تابلوسازی مغازه دیگر رنگ بندی محدود بود، پلاستیک کیفیت نداشت و فلزات نیز پس از مدتی زنگ می زند، بنابراین پس از مدتی تابلو های کاپوزیتی وارد بازار تابلوسازی مغازه ها شدند و تحولات عظیمی را رقم زدند که امروز شاهد آن ها هستیم.

چرا استفاده از تابلو سازی گامی بزرگ در زمینه برندینگ می باشد؟

در امر برندینگ ابزار مختلفی وجود دارند که هر کدام جنبه تبلیغاتی دارند، مانند بنر و غیره! اما اگر دقت کنید در این میان تابلو ها و صنعت تابلو سازی بیشترین تاثیر مثبت را در امر برندینگ و تبلیغات به دنبال خواهند داشت. تابلوها نسبت به سایر ابزار و تجهیزان برند سازی از ماندگاری بالا تری بر خوردار خواهند بود. تابلوها در آب و هوای سرد، گرم، تابستانی، زمستانی، گرد و غبار و غیره آسیب کمتری دیده و ماندگاری بیشتری خواهند داشت. نکته جالب توجه دیگر در زمینه تابلو این است که در صورت استفاده از آن در امر تبلیغات می توان به راحتی به هر موقعیت جغرافیایی منتقل و همچنین جا به جا شود. یکی دیگر از دلایل موفق بودن تابلو و صنعت تابلو سازی در امر برندینگ این است که زمانی که شما تابلو را در یک مکان نصب می کنید، احتمال دیده شدن تابلو توسط رهگذران، ماشین و غیره بسیار بیشتر خواهد بود. هر چه تابلو جذاب تر، پر زرق و برق تر و همچنین دارای محتوای متنی و تصویری جالب تری باشد، توجه به آن بیشتر خواهد بود. برای سفارش ساخت تابلو تبلیغاتی در تهران با ما تماس بگیرید.

حتما بخوانید:  نکات کلیدی در طراحی سربرگ و ویژگی های سربرگ حرفه ای
Taboo making tehran - صفر تا صد تابلو سازی تبلیغاتی

از صنعت تابلو سازی در چه حوزه هایی استفاده می شود؟

همان طور که گفتیم از جمله موارد استفاده از صنعت تابلو سازی، برندینگ و تبلیغات می باشد؛ اما همیشه حیطه ها و فاکتور های دیگری هم وجود دارد که می توان از آن ها به عنوان کاربرد صنعت تابلو سازی نام برد. این موارد عبارت اند از:

۱- تابلو سازی مغازه

تابلو سازی مغازه اولین و سطحی ترین کاربرد صنعت تابلو سازی را شامل می شود. اولین مواردی که با ورود به خیابان ها مشاهده می شوند، مغازه ها هستند. پیش از اینکه مراکز فروش یا غیره به روی کار بیایند ، مردم صرفا از مغازه خرید می کردند و هر مغازه داری برای اینکه توسط رهگذران به چشم بیاید به یک تابلو حروف برجسته احتیاج داشت.

۲- تابلوسازی فروشگاه ها

تابلو سازی فروشگاه ها را می توان سطح درجه دو از کاربرد صنعت تابلو سازی در نظر گرفت. فروشگاه ها مراکز خرید بزرگی هستند که سعی دارند چندین حیطه از نیازهای مردم را تحت پوشش قرار دهند، پس برای اینکه در نظر مردم مورد توجه قرار گیرند، نیازمند تابلوسازی فروشگاهی می باشد.

۳- تابلوسازی شرکت ها

تابلوسازی شرکت ها خود یکی از عوامل جذب مشتری برای هر شرکتی می باشد. تا به حال پیش آمده است که از یک ساختمان بزرگ عبور کنید، در حالی که از خود می پرسید، این ساختمان برای چه کاری است؟ تابلو هر شرکت باید علاوه بر رفع این ابهامات به ارتقای کسب و کار آن شرکت نیز کمک کند.

Taboo making karaj - صفر تا صد تابلو سازی تبلیغاتی

۴- تابلو نمایشگاه ها، کارخانه ها و غیره

همان طور که یک انسان به اسم و رسم احتیاج دارد، نمایشگاه ها، کارخانه ها و غیره نیز به نام و نشان احتیاج دارند که با استفاده از صنعت تابلو سازی این مشکل حل خواهد شد. یک کارخانه و یا یک نمایشگاه بزرگ برای اینکه به دیگران بگوید که چه چیزی را در دل خود پنهان کرده است، به تابلو احتیاج دارد.

پر کاربرد ترین روش های تابلوسازی

هر صنعتی از مجموعه ای فاکتور ها و روش ها تشکیل شده است. در صنعت تابلوسازی نیز روش های مختلفی برای ساخت تابلو در کارگاه تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به پر کاربرد ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱- تابلو حروف برجسته (چلنیوم)

تابلو حروف برجسته یا چلنیوم یکی از پر کاربردترین و پر مخاطب ترین نوع تابلو در صنعت تابلو سازی می باشد. این تابلو در انواع گوناگونی از جمله ستاره ای، کریستالی، الماسی، هندسی و غیره در کارگاه تابلوسازی ساخته می شود. نکته جالب توجه این است که در ساخت این تابلوها از حروف برجسته و لامپ های LED استفاده می شود. تمامی حروف برجسته در این تابلو کاملا سه بعدی بوده و به صورت جداگانه توسط دستگاه های مخصوص طراحی می شوند.

۲- تابلو کامپوزیتی

تابلو کامپوزیت همان طور که از نامش پیدا است از ورقه های کامپوزیتی در زیر سازی تابلو استفاده می شود. پس از آن حروف برجسته بر روی ورقه ای کامپوزیتی قرار داده می شوند.

حتما بخوانید:  موفقیتی بی‌نظیر با چاپ جعبه غذا

۳- تابلو استیلی

استیل از دیرباز به دلیل خاصیت درخشان و صیقلی بودن سطح آن بسیار مورد استفاده بوده است. در صنعت تابلو سازی نیز استفاده از استیل برای براق بودن سطح تابلو چه با نو و یا بدون نور بسیار رایج می باشد.

۴- تابلوهای LED

تابلوهای LED یکی از جدیدترین انواع تابلوها در صنعت تابلوسازی هستند که به دو صورت ثابت و روان به کار برده می شود. در نوع ثابت، صرفا نورهای ال ای دی بدون داشتن حالت انیمیشنی بر روی تابلو اعمال می شوند و جذابیت تابلو صرفا به دلیل ایفکت های نوری آن می باشد؛ اما در نوع روان هر نوع تصویر و یا نوشته با استفاده از انیمیشن خاص خود برای مشتری به نمایش در خواهد آمد. طبیعتا جذابیت تابلوهای ال ای دی روان بسیار بیشتر از حالت ثابت می باشد.

۵- تابلو پانچی

همان طور که از عنوان این قسمت به نظر می آید، تابلو پانچی دارای سوراخ های ریز در لبه های حروف نصب شده بر روی آن می باشد. این نوع تابلو نور پردازی خود را با استفاده از لامپ های ام اس دی انجام داده و در نتیجه هنگام روشن شدن، نور علاوه بر نمایش حروف از سوراخ ها یا پانچ های اعمال شده بر روی لبه تابلو نیز به چشم مخاطب بر خورد خواهد کرد.

۶- تابلو لاسوگاسی

با عنوان کردن تابلو لاسوگاسی شاید تصور کنید که با یک تابلو پر زرق و برق رو به رو خواهید شد! اما کاملا دچار اشتباه هستید. در ساخت تابلو لاسوگاسی از زیر ساز های زنگ زده و پتینه استفاده می شود و نور پردازی حروف نیز با فاصله بیشتر و با استفاده از لامپ نئونی صورت خواهد گرفت. این تابلو که حالت کهنه دارد در دراز مدت و حتی در صورت زنگ زدن و خرابی نیز مانند روز اول بوده و از جذابیت ان کاسته نمی شود. در نتیجه افراد از صرف هزینه برای تعویض تابلو در امان خواهند ماند.

۷- تابلو فلکسی

ساخت تابلو فلکسی دارای دو نوع با نور و بدون نور می باشد. در هر دوی این مدل از تابلوهای فلکسی، یک ورقه ای از جنس فلکس بر روی تابلو قرار داده می شود. سپس تابلو بر روی یک شاسی آهنین نصب خواهد شد. در این حالت اگر تابلو فلکسی بدون نور باشد، می توان با استفاده از یک فلاش نوری که به تابلو تابیده می شود، روشنایی آن را تامین کرد. اما اگر تابلو فلکسی دارای نور باشد، در داخل تابلو عمق بیشتری هنگان ساخت اعمال می شود که بتوان در آن لامپ های مهتابی یا لامپ های اس ام دی را جای داد. تابلوی فلکسی دارای نور یکی از پر مخاطب ترین انواع تابلو های موجود در بازار می باشد.

۸- تابلو بک لایت

تابلو های بک لایت به تابلو های فضا بسته یا indoor شهرت دارند. علت نام گذاری این تابلو ها این است که تابلو و  طرح و تصویر آن در داخل یک قاب بسته قرار گرفته شده اند و سپس نور از پشت به داخل این تابلو تابیده می شود و در نتیجه تصویر واضح و شفافی از بیرون قابل مشاهده خواهد بود. کیفیت و جنس قاب این نوع تابلو بسته به سلیقه مشتری ( آلومینیومی، چوبی و پلکسی) قابل تغییر می باشد و برای تامین روشنایی آن نیز می توان از دو نوع لامپ اس ام دی و لامپ های مهتابی بهره گرفت.

۹- تابلو پلاستیکی

تابلو های پلاستیکی شبیه به تابلو های حروف بر جسته هستند. در این نوع تابلو ها نیز از حروف به صورت برجسته برای طراحی تابلو استفاده خواهد شد، با این تفاوت که در این نوع تابلو ها جنس حروف دیگر چلنیوم نخواهد بود، بلکه جنس حروف پلاستیکی می باشد که نورانی بودن تابلو را افزایش خواهد داد. اما مشکل اینجا است که وقتی حروف در کنار یکدیگر قرار می گیرند ممکن است وضوح متن را کاهش دهد و در نتیجه خواندن آن کمی مشکل باشد.

حتما بخوانید:  نکات مهم درباره چاپ فاکتور رنگی

۱۰- تابلو فلزی

تابلو های فلزی نیز همانند نوع چلنیوم و پلاستیکی دارای حروف برجسته خواهند بود ؛ اما از جنس فلز و این جنسیت باعث می شود تا دیگر حروف درخشان نباشد. برای رفع این مشکل حروف فلزی با استفاده از پایه هایی به صورت فاصله را بر روی تابلو نصب خواهند شد و از فضای ایجاد شده بین حروف و تابلو می توان برای قرار دادن لامپ های ال ای دی استفاده کرد.

برای داشتن یک تابلو مورد توجه در عموم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه تابلو مورد استفاده شما در حوزه برندینگ و تبلیغات به نتایج درخشانی دست پیدا کند، بهتر است به مجموعه نکاتی که در ادامه عنوان می کنیم، توجه فرمایید.

  • سعی کنید علاوه بر انتخاب رنگ بندی مناسب، از نور پردازی نیز استفاده کنید. هر چه رنگ های انتخابی و همچنین نور پردازی دقیق تر باشد، توجه به تابلو بیشتر بوده و در نتیجه مخاطبان بیشتری را نیز جذب خواهد کرد. اگر تمایل دارید که از نور پردازی و رنگ بندی به شیوه صحیح در تابلو خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما تابلو های نئون، فلکسی، لایت باکس و حروف برجسته می باشد.
  • سعی کنید در طراحی تابلو خود از مدل ها و طرح مدرن و جدید بهره بگیرید. به عنوان مثال اگر تابلو شما شامل محتوای متنی (نام و تخصص مغازه) است، بهتر است از حروف برجسته رنگی و نور پردازی شده الهام بگیرید و آن ها را با یک آرایش جدید در کنار هم قرار دهید.
  • رنگ شناسی و طراحی تابلو کار هر شخصی نیست. به عبارت دیگر در این میان شما به شخصی احتیاج دارید تا مبانی رنگ را بشناسد و به نوعی دیگر بتواند با استفاده از اصول طراحی، یک تابلو جذاب را طراحی کند.
Taboo making alborz - صفر تا صد تابلو سازی تبلیغاتی

قیمت‌گذاری تابلوهای تبلیغاتی

تولید تابلوهای تبلیغاتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تبلیغات و جلب توجه مشتریان، به متریال‌ها و فرآیندهای مختلفی نیاز دارد که تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی دارند.  در تعیین قیمت مواردی مانند ابعاد تابلو، متریال‌های استفاده شده، سبک نورپردازی (اگر وجود دارد) و نیازهای خاص مشتریان نقش مهمی را خواهند داشت.

نوع تابلو همانطور که گفتیم روی قیمت گذاری تابلوهای تبلیغاتی نقش بسیاری دارد مثلاٌ تابلو چلنیوم از متریال‌هایی مانند پلکسی گلاس، اس ام دی، پی وی سی و رول چنلیوم ساخته می‌شود. قیمت آن هم متغیر بوده و به متراژ و نوع متریال‌های استفاده شده بستگی دارد. با وجود انواع گوناگونی که وجود دارد، هر نوع تابلو چلنیوم قیمت خاص خود را دارد.

یا تابلو نئون پلاستیک یکی از نوستالژی‌های تابلوسازی است که از پلکسی گلاس ساخته می‌شود. قیمت آن نیز بر اساس متراژ و مواد استفاده شده در تولید و نورپردازی آن متغیر می باشد.

همچنین حروف برجسته هم می تواند دارای قیمت متفاوتی باشد. حروف برجسته در انواع مختلفی تولید می‌شوند و قیمت‌گذاری آنها نیز بر اساس متراژ و نوع متریال‌های استفاده شده صورت می‌گیرد. تابلوهایی مانند تابلو استیل رینگی پانچی، تابلو چلنیوم لاس وگاسی و نسخه‌های دیگر هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

کلام آخر…

حال که صفر تا صد صنعت تابلو سازی آشنا شده اید، پیشنهاد می کنیم که پیش از سفارش تابلو در هر موقعیت مکانی که قرار دارید با یک تیم تخصصی در صنعت تابلو سازی مشورت حاصل کنید. به عنوان مثال تابلوسازی در کرج، تهران، اصفهان و یا هر شهر بزرگ دیگری نیازمند به یک تیم متخصص در این حوزه است تا علاوه بر دادن مشاوره های تخصصی، تابلو مورد نظر شما را نیز به بهترین شکل تهیه کنند. یادتان باشد که تابلو برند شما نمایان گر حرفه ای بودن کسب و کار شما در نظر مشتری می باشد.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments