Search
Close this search box.

طراحی تراکت و نکات کلیدی

تراکت و نکانت مهم e1597059941712 - طراحی تراکت و نکات کلیدی

اگر راه های تبلیغاتی را پیش برده باشید، حتما به چاپ تراکت و پخش آن برای پیشبرد کار را می دانید. تراکت های تبلیغاتی یکی از ارزان ترین و پر بازدید ترین روش های تبلیغات به شمار می آید.شما از این کاغذ کوچک می توانید بازدهی بالایی در کسب و کار خود دریافت کنید. پس باید در طراحی تراکت و زیبایی آن دقت زیادی کرد چون با توزیع زیاد آن  در بازار برای مردم عادی شده، پس باید از نظر گرافیکی، خیلی خوش ذوق باشیم .که  یک طراحی متفاوت به وجود بیاوریم تا جواب مثبت از طرف مشتری جذب کنیم.

برای جذاب شدن تراکت های تبلیغاتی یک سری نکات را باید مد نظر داشت. که در ادامه مطلب توضیحاتی در مورد آنها خواهم داد.

مزیت های اصلی تراکت

اصلی‌ترین هدف تراکت، آگاهی دادن از محصول خود به مشتری است.  پس باید از آن در معرفی محصولات خود  در زمینه فروش، سرویس دهی، تخفیف های محصول، استفاده کرد، باید هدفتان را به خوبی شناسایی کنید. تا در زمان مناسب تبلیغات را به دست مخاطب خود برسانید.به طور مثال اگر برای محصول خود یک دوره تخفیفی ویژه گذاشته و حتما آن را جذاب تر کنید.

انتخاب تصاویر مناسب در تراکت

برای اینکه حس متفاوتی را به مشتری القا کنید و برای جذابیت بیشتر تراکت باید از رنگها جذاب و یک نواخت استفاده کنید. باید در عین سادگی از چشم نوازی ویژ ای استفاده کنید تا مخاطب در بین سیر بیشمار تراکت ها که به دستش می رسد. میل به خواندن و استفاده از تراکت شما را پیدا کند.

حتما بخوانید:  11 مرحله در چاپ افست و فرم بندی اصولی

سرفصل خوب(عنوان)

مخاطب با در دست گرفتن تراکت باید با یک تیتر خوب مواجه شود. تا به محض گرفتن تراکت در دست با کسب و کار شما آشنا  شود. برای پیدا کردن یک سر فصل مناسب باید حسابی دقت کنید.معرفی حرفه شما در یک یا چند جمله کوتاه باید خیلی جذاب باشد.

اندازه فونت مناسب

در انتخاب اندازه نوشته خود دقت کنید بهتر است در یک تراکت از دو نوع فونت استفاده نکنید.سایز نوشته باید مناسب شرایط کاری و کسب و کارتان باشد.باید اجازه دهید طراحی و متن عنوان بیشتر جلوه نمایی کند پس هر چه متن کوتاه تر بهتر است.

شناسایی مخاطب

شما باید نیاز جامعه خود و مخاطبین را نسبت به توانایی خرید بررسی کنید. پیام تبلیغاتی شما باید به دست افرادی برسد که استفاده کننده محصولات شما باشند. به طور مثال تراکت تخفیفی که در مورد لباس است. را بهتر است در میان مخاطبان عام قرار داد نه در بازار آهن فروشان پس باید پیام تبلیغاتی خود را درست در اختیار مخاطب قرار دهید.

نقش رنگ در تراکت را جدی بگیریم

در طراحی تراکت باید از چهار حالت رنگی استفاده شده که مورد نظر طراحان در کاغذ بکار می رود استفاده شود. این چهار رنگ اصلی زرد، سرخابی، فیروزه ای، مشکی است که به مد رنگین نیز مشهور است. پس با انتخاب رنگ درست به جذابیت تراکت خود کمک کنید.ولی در نهایت  خروجی کار به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد.

جنس تراکت

انتخاب جنس تراکت به عنوان یک جزء مهم در فرآیند طراحی و چاپ تراکت مطرح می‌شود، زیرا می‌تواند تأثیر مستقیمی بر جذابیت و اثربخشی تراکت داشته باشد.

حتما بخوانید:  هر آنچه که باید از چاپ جعبه ساندویچ بدانید

انتخاب نوع کاغذ بسیار مهم است. کاغذهای مختلفی با ویژگی‌ها و بافت‌های متفاوت وجود دارند. برخی از انواع معمول کاغذها شامل کاغذهای مات، کاغذهای براق، کاغذهای با بافت خاص و کاغذهای ضدآب می‌شوند.

ضخامت کاغذ نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر احساس و وزن تراکت داشته باشد. تراکت‌های ضخیم‌تر اغلب به نظر مقاوم‌تر و با کیفیت‌تر می‌آیند.

برخی از تراکت‌ها از چند لایه کاغذ تشکیل شده‌اند که می‌تواند به تراکت ابعاد بیشتر و کیفیت بیشتری بخشد.

بعضی از تراکت‌ها از جنس‌های خاص مانند کاغذ با بافت خاص یا جنس‌های نوین مثل کاغذهای بازیافتی ساخته می‌شوند.

اگر تراکت در مواجهه با شرایط محیطی ناپایدار قرار می گیرد، انتخاب کاغذ ضدآب یا با پوشش‌های محافظ می‌تواند مناسب باشد.

برخی از کاغذها قابلیت چاپ و جذب جوهر بهتری دارند که می‌تواند به بهبود کیفیت چاپ کمک کند.

در هنگام انتخاب جنس تراکت، مهم است با نیازها و هدف اصلی تراکت هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر تراکت به عنوان یک متن اطلاعاتی استفاده می‌شود، انتخاب کاغذی با خوانایی بالا مهم است. همچنین، توجه به بودجه و ترجیحات بازار هدف نیز اهمیت دارد.

طراحی تراکت در چه برنامه ای بهتر است؟

 بیشتر طراحان از برنامه های  مثل فتوشاپ و کرل برای طراحی استفاده می کنند. که بهتر است با فرمت jpeg،PDF،TIFF استفاده شود ولی بهترین روش چاپخانه برای خروجی بهتر فرمت PDF می باشد چون با کمترین تغیرات و بهترین ذخیره کیفیت تصاویر روبرو هستیم . بهتر است متن تراکت را به صورت مختصر توضیح بدهیم تا مخاطب حوصله سر نرود. شما باید دقت کنید که متن را به درستی در حیطه کاری خود نوشته و بدون غلط املایی چون هر غلط املایی هر چند کوچک تراکت شما را بی ارزش می کند و برای اینکه فونت شما زیبا و خوانا باشد در آن سادگی رعایت کنید و از چند فونت برای یک تراکت استفاده نکنید این کار شلوغی بیم وردی به تراکت شما می دهد و ارزش آن را پایین می آورد.

حتما بخوانید:  همه چیز درباره چاپ عکس شخصی روی بوم

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments