Search
Close this search box.

تفاوت تراکت و بروشور در چیست و تاثیر آن در تبلیغات

و بروشور e1598258236251 - تفاوت تراکت و بروشور در چیست و تاثیر آن در تبلیغات

صاحبان مشاغل و کسب کارها برای معرفی حرفه خود به تبلیغات نیاز دارند.از بین تمامی عوامل تبلیغات صنعت  چاپ کمک بزرگی در زمینه تبلیغات به صاحبان مشاغل کرده است تا با هزینه کم و بازدهی بیشتر  نسبت به تبلیغات محیطی و تلویزیون و رادیو  مشتریان بتوانند تبلیغات خود  را پیش ببرند.  در این حیطه کاربردی ترین تبلیغات بروشور و تراکت می باشد اگر چه فرق بسیار زیادی در این دو کار تبلیغاتی است ولی اکثرا با این دو مقوله آشنایی ندارند و آنها را یکی میدانند در ادامه مقاله تفاوت این دو را مشخص می کنیم همچنین شما می توانید سفارش آنلاین چاپ خود را در سایت چاپو انجام دهید

بارزترین فرق بین تراکت و بروشور در چیست

شباهتی که بین این دو محصول است اینکه هر دو برای معرفی کسب و کارها هستند. ولی تفاوت آنها نیز قابل لمس است

تراکت

چاپ تراکت معمولا برای یک زمان کوتاه و معرفی محصول در زمان مشخص کار آیی دارد در برگ های تک برگی و غالبا پیام های ساده و کوتاه دارد که در لحظه باید به مخاطب انتقال داده شود هزینه چاپ آن نیز کمتر است

بروشور

بروشور معمولا به معرفی کامل کسب و کار می پردازد از صفحات بیشتری تشکیل شده است و هر صفحه برای گنجاندن محتوا به صورت تخصصی است. چاپ بروشور ارزان می توانید با چاپ افست تجربه کنید، صفحات متعدد در کنار هم قرار می گیرد این صفحات با رنگ های جذاب و براق با پوشش چاپ UV به کار برده می شود و قیمت بالاتری دارد.

سه لت - تفاوت تراکت و بروشور در چیست و تاثیر آن در تبلیغات

تراکت و بروشور در چه مواردی استفاده می شود؟

از تراکت در مواردی که قصد معرفی یک محصول برای مدت زمان مشخص را دارید استفاده می شود مثل: اعلام معرفی در افتتاحیه ها مراکز تفریحی، رستوران ها، باشگاه ها و موارد دیگر یا در امکان شلوغ و عمومی مثل جلوی درب نمایشگاه ها یا از آن به عنوان یک برگه آگاهی دهنده برای تبلیغ یا رویداد استفاده می شود.

بروشور ها که معمولا از صفحات رنگی و چند برگه تا خورده درست شده و به صورت تخصصی در مورد محصول یا حرفه شما صحبت می کند و در مواردی که نیاز باشد به مشتری اطلاعات اصلی داده شود یا در کنار محصولات به فروش رفته استفاده می شود و همانند کارت ویزیت یا تراکت بی هدف پخش نمی شود.

فرق بین محتوا نوشتاری تراکت و بروشور در چیست؟

در نوشتن مطالب تراکت شما باید با هوشیاری در یک یا چند کلمه هدف خود را از پخش تبلیغات شرح دهید چون فقط یک برگه در اختیار شما برای نوشتن محتوا قرار دارد.پس شما باید پیام را شفاف و جذاب طراحی کنید.

اما در بروشور شما دستتان باز تر است زیرا شما با در دست داشتن صفحات بیشتر بهتر می توانید محصول را معرفی کرده و در نحوه نوشتن محدودیتی ندارید برای همین بروشور را برای معرفی کالا استفاده می کنند.

تفاوت در طراحی

بروشور بیشتر پیام رسان از یک موقعیت است و بیشتر شبیه یک آگهی دهنده استفاده می شود مثلا افتتاحیه یک رستوران یا تخفیف ویژه در یک سالن آرایشگاهی یا حراج فصلی و…در طراحی تراکت از یک برگه پشت و رو استفاده می شود که در سایز A5 و دارای پیام های کوتاه می باشد.

ولی در طراحی  بروشور شما از کاغذ سنگین تر که مقاوم تر باشد و در ابعاد A4 دارای خط تا استفاده می شود. بروشور را باید به گونه ای طراحی کرد صفحات اطلاعات بیشتری در دسترس باشد و کیفیت تصویر آن با استفاده از چاپ یووی براق تراست  تا جذابیت بیشتری برای مشتری داشته باشد ودر اطلاع رسانی محصول بهتر بشود مانور می توان داد.

تفاوت در نحوه پخش و قیمت آن

تفاوت بارزی که در پخش این دو محصول تبلیغاتی است اینکه  شما در بروشور چون به معرفی محصول خود می پردازید آن را به دست مشتری ها می دهید تا با اطلاعات بیشتری از محصولات و نحوه خدمات آشنا بشوند و کاملا با هدف در اختیار مشتری قرار داده می شود.و به طبع چون کاغذ زخیم تر و رنگی تری با تعداد صفحات بیشتر استفاده می شود هزینه بیشتری هم در بر خواهد  داشت.

اما در تراکت شما با انتقال یک پیام برای آگاهی دادن مخاطب از یک ویژگی خاص روبرو هستید. شما با افزایش در پخش و توزیع با افزایش در آمد روبرو هستید و هدف عموم مردم بوده به طبع چون شما با تک برگی که در دست دارید با هزینه کمتری روبرو هستید چون از رنگی بودن برگها و ضخامت آن دیگر خبری نیست.

تأثیرات تراکت و بروشور در تبلیغات

از جمله تاثیرات تراکت و بروشور در تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هر دو تراکت و بروشور می‌توانند به ارتقاء نام تجاری کمک کنند. با ارائه اطلاعات مفصل و جذاب در مورد محصولات یا خدمات، این ابزارها به افزایش شناخت برند و ایجاد تاثیر مثبت در ذهن مشتریان کمک می‌کنند.
  • تراکت‌ها با ساختار کوچک و مستقیم، به سرعت توجه مشتریان را جلب می‌کنند. بروشورها با فراهم کردن فضای بیشتر، این امکان را می‌دهند که ترک اثر بیشتری داشته باشند و جزئیات بیشتری را ارائه دهند.
  • با ارائه اطلاعات جزئی و مفصل در مورد محصولات یا خدمات، بروشورها می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا محصولات را بهتر فهمیده و تصمیم گیری درست‌تری داشته باشند.
  • تراکت‌ها با ارائه تخفیف‌ها، پیشنهادها یا فرصت‌های محدود، مشتریان را به انجام عمل خاصی مانند خرید یا استفاده از خدمات ترغیب می‌کنند. این تشویق‌ها به تبلیغات تعاملی افزوده می‌شوند.
  • بروشورها با فراهم کردن فضای بزرگتر، امکان استفاده از تصاویر بزرگتر و طراحی‌های پیچیده‌تر را فراهم می‌کنند. این تأثیر گرافیکی می‌تواند ارتقاء جذابیت و جلب توجه را افزایش دهد.
  • با ارائه محتوای آموزشی و توضیحات جزئی در بروشورها، مشتریان می‌توانند بهتر متوجه شوند که چگونه محصول یا خدمات به نیازها و ترجیحات آن‌ها پاسخ می‌دهد.
  • تراکت‌ها به دلیل ساختار ساده و اطلاعات مستقیم، تأثیرات خود را به سرعت اعمال می‌کنند. بروشورها با محتوای بیشتر، امکان دارد نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشند، اما تأثیرات طولانی‌مدت تری ایجاد می‌کنند.
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
حمزه
حمزه
3 years ago

تراکت کلاسه و a4 هر ۱۰۰۰ تا چند میشه