Search
Close this search box.

پوستر سه بعدی چیست و تفاوت با کاغذ دیواری را بدانید.

پوستر سه بعدی چیست

پوستر دیواری یا پوستر سه بعدی بخشی از کارهای چاپ به حساب می آید. که در زمینه دکوراسیون داخلی به کار می رود. و زیبایی و جذابیت ویژه ای به محل کار یا زندگی شما می‌بخشد. که در ایجاد حس آرامش نقش بسیار بزرگی  دارد وقتی از دنیایی پر هیاهوی و پر سر و صدای امروزه نیاز به یک فضای دلنشین و آرام داشته باشید.نیازمند یک فضای دنج برای استراحت هستید ،  وقتی یک تصویر دلنشین به شما آرامش می دهد چرا با یک طراحی خوب این امکان را ایجاد نکنیم تا به انرژی بالایی برسیم. صنعت چاپ این ویژگی را برای شما به وجود آورده است که با نصب پوستر های سه بعدی دیواری یا سقفی از این زیبایی لذت برده و حس بی‌نظیری داشته باشید.

پوستر سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی یا همان پوستر که در ابعاد بزرگ تر چاپ می شود. با تصاویر عمق دار باعث می شود منزل یا محل کار شما فضای بزرگتری به خود بگیرد و زیبایی دو چندان به ابعاد دیوار شما می دهد. انواع و دسته بندی پوستر های دیواری به ترتیب به چهار بخش دسته بندی شده که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنم.

کاغذ دیواری سه بعدی اتاق کودک

کاغذ دیواری سه بعدی منظره –پوستر سه بعدی شهر

کاغذ دیواری سه بعدی گل

پوستر سه بعدی خلاقانه

همان طور که اشاره شد کاغذ دیواری یا پوستر دیواری هر دو برای جذابیت و زیبایی منزل یا محل کار استفاده می شود ولی در بخش های اصلی تفاوت های با هم دارند که به بعضی از آنها می‌پردازیم.

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری یا والپیپر، به عنوان پوشش تزیینی برای دیوارها شناخته می‌شود. این محصول علاوه بر اهمیت زیبایی و طراحی، وظیفه پوشاندن سطوح داخلی دیوارها را نیز دارد. کاغذ دیواری‌ها با ویژگی‌های مختلف و تنوع در تولید به بازار عرضه می‌شوند، اما یکی از ویژگی‌های برجسته آن‌ها، قابلیت شستشو بودن می‌باشد.

حتما بخوانید:  موفقیتی بی‌نظیر با چاپ جعبه غذا

از کاغذ دیواری در مکان‌های مختلف از جمله ادارات، اتاق‌ها، پذیرایی، راهروها، آشپزخانه و سایر بخش‌های ساختمان استفاده می‌شود. تأثیر بصری و کاربرد گسترده کاغذ دیواری در طراحی داخلی، آن را یکی از اصلی‌ترین عناصر در ایجاد فضاهای جذاب و زیبا می‌سازد. این محصول می‌تواند به دو شکل رولی یا متری عرضه شود.

نصب کاغذ دیواری بسیار ساده و بدون دردسر است. با استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری، می‌توانید آن را به دیوار متصل کرده و با کمک این چسب، کاغذ دیواری را به دیوار چسبانید. البته در این کار حضور فرد با تجربه می‌تواند کمک بسیار مؤثری باشد.

کاغذ دیواری‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلفی از جمله ساده، نقاشی، بافته شده یا حتی با الگوهای گرافیکی متنوع به بازار عرضه می‌شوند. همچنین، از روش‌های چاپ متنوعی نظیر چاپ سطحی، چاپ حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ دیجیتالی و چاپ چرخشی برای ایجاد طرح‌های کاغذ دیواری استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های حیاتی این محصول، قابلیت کنده شدن از دیوار بدون آسیب به سطح آن می‌باشد که این کار را بسیار آسان می‌سازد.

تفاوت پوستر و کاغذ دیواری

در پوستر دیواری شما با دو نوع تفاوت روبرو هستید. که  قیمت و طرح آن می‌باشد. مطمئنا همه ما نیازمند آن هستیم که از هزینه های کلی خود را کم کنیم.  کاغذ دیواری شاید قیمت کمتری داشته باشد اما در بلند مدت متوجه خواهید شد که پوستر دیواری با ماندگاری بالا و قابلیت های بیشتر برای شما باصرفه تر است. چون شما با هزینه کمتر باعث نشاط و شادابی در زندگی و محل کار خود شده اد که از خیلی از هزینه های جانبی که بر اثر افسردگی به وجود می آید جلوگیری می کنید.

حتما بخوانید:  همه آنچه در مورد چاپ افست باید بدانید

یکی از تفاوت های بزرگ  کاغذ دیواری و پوستر دیواری در طرح آن می باشد. شما در پوستر دیواری خودتان سفارش طرح آن را داده که یک مزیت بزرگ این طراحی در چاپ می باشد. شما در این دیوار پوش می توانید، از منظره روز جشن عروسی یا عکس فرزند دلبندتان بر روی دیوار استفاده کرده و از آن لذت برید. برای تغیر فضای منزل یا محل کار خود می توانید از فضای دلچسب یک منظره یا یک عکس سه بعدی استفاده کرده که این یکی از خصوصیات بارز پوستر های دیواری می باشد.

ضمن اینکه پوستر دیواری مثل کاغذ دیواری به صورت رولی چاپ نمی شود و پس می توانید هر چقدر که بخواهید پوستر دیواری سفارش داد.

انواع طرح های پوستر دیواری

دیواری طبیعت - پوستر سه بعدی چیست و تفاوت با کاغذ دیواری را بدانید.

پوستر دیواری طبیعت

وقتی سفارش شما حاضر و نصب می شود شما با یک منظره از طبیعت بهار یا منظره کوه روبرو می شوید که شما را به دل طبیعت می برد. پوستر دیواری طبیعت که معمولا در طرح های گل، جنگل، دریا، کهکشان، پاییز، بهار و….طراحی و نصب می شود.

پوستر دیواری سه بعدی

مخاطب با دیدن پوستر به بعدی بر روی فضای دیوار شما احساس می کند که در عمق آن فضا قرار گرفته است. فضای حرفه ای که در این پوستر های حس می کنید بی‌نظیر است.

پوستر دیواری اتاق خواب

یکی از پر طرف دار ترین نوع نصب پوستر پوستر های اتاق خواب هستند. مشتری با سفارش عکس خانوادگی یا یک فضای سه بعدی روح و جان بی‌نظیری به فضای اتاق خود می بخشد.

حتما بخوانید:  افزایش میزان فروش با چاپ جعبه سیب زمینی

پوستر دیواری کودک

شما برای اتاق کوچولوی دلبندتان می توانید از انواع طرح های سه بعدی و جذاب یا حتی یک عکس زیبا از خود فرزند دلبندتان استفاده کنید.

دیواری کودک - پوستر سه بعدی چیست و تفاوت با کاغذ دیواری را بدانید.

مزایای پوستر نصبت به کاغذ دیواری

ماندگاری بالا

یکی از موارد مهم کیفیت و ماندگاری بالا در کار است.  پوستر این ویژگی را دارد که بدون تغیر شکل سالیان زیادی در کنار شما خواهد ماند چون با گرد و غبار و با رطوبت تغیر شکل نمی دهد و این یکی از مقرون به صرفه ترین ویژگی های آن می باشد.

با صرفه بودن

از آنجایی که در پوستر از جنس متریال مرغوب استفاده می شود. و از کیفیت بالای کاری برخوردار است ، باعث می شود طول عمر بالا داشته باشد و همین امر مقرون به صرفه بودن آن را بالا برده است.

تثبیت رنگ

یکی از ویژگی های که باعث شده پوستر های دیواری با استقبال عمومی زیادی روبرو شود ثبات رنگ آن است.

شست و شوی آسان

با ثبات رنگ و جنس مرغوب کاغذ استفاده شده در پوستر باعث شده که به راحتی گرد و غبار از آن دور شده و کار نظافت آن را آسان کرده است. یکی از مهم ترین و اصلی ترین کارها نصب تخصصی است که نصب پوستر های به دلیل یک یکپارچگی کار با نصب راحت تری روبرو هستیم. همچنین شما می توانید در طورت نیاز سفارش طراحی خود را در سایت ما بدهید و از طراحی خاص برای چاپ پوستر خود استفاده کنید.

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
احمد+طهماسبی
احمد+طهماسبی
3 years ago

عالی بود . مرسی از مقاله تون