Search
Close this search box.

چاپ انواع فاکتور با جنس های مختلف (راهنمایی کامل)

چاپ انواع فاکتور کاربن لس و رسمی

فاکتور سندی تجاری است که فروشنده به موجب خرید صادر کرده و به مشتری تحویل می‌دهد. در این سند جزئیات مربوط به خرید و فروش محصولات، اجناس و موارد این چنینی را که فروشنده برای خریدار فراهم می‌کند، به ثبت رسیده است. چاپ فاکتور مزایای زیادی برای خریدار و فروشنده دارد. فروشنده، فاکتور را نوعی فاکتور فروش تلقی می‌کند و خریدار نیز فاکتور را نوعی فاکتور خرید می‌داند.

 با تهیه فاکتور برای کسب و کار خودتان، سندی رسمی در اختیار دارید که به موجب آن ضمانتی را به خریدار ارائه می‌دهید. لازم به ذکر است که فاکتور به عنوان نوعی ضمانت نیز برای فروشنده محسوب می‌شود. با توجه به دلایل مذکور، فاکتور سندی ضروری است که افراد در حوزه فعالیت و کسب و کار تجاریشان باید آن را تهیه کنند. عوامل موثر در کیفیت چاپ، شماره و صحافی یک فاکتور، تجلی‌کننده شخصیت کاری و شغلی افراد است. در ادامه به بررسی انواع فاکتورها از قبیل فاکتور کاربن لس، فاکتور تحریر و فاکتور مالیاتی می‌پردازیم و خصوصیات آنها را به تفصیل بیان می‌کنیم.

فروش 25 min 1024x724 - چاپ انواع فاکتور با جنس های مختلف (راهنمایی کامل)

چاپ فاکتور کاربن لس

یکی از پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین فاکتورها، چاپ فاکتور کاربن لس است. در واقع این نوع فاکتور همان کاغذ بدون کاربن، خودکپی کاربن دارو NCR است. کاغذ به کار رفته در این نوع کاربن، همان کار کاغذ کاربن‌دار را انجام می‌دهد، ولی با این تفاوت که دیگر دستانتان سیاه نمی‌شود و مجبور نیستید از کاغذهای متعددی استفاده کنید. از این رو، یکی از مزایای این نوع فاکتور، صرفه‌جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست و درختان است.

ساختار و تولید فاکتور کاربن لس

 پشت برگ اول این فاکتور با رنگ میکروکپسول پوشیده شده است. پایین‌ترین برگ این فاکتور توسط خاک رس احاطه شده است و فوری با رنگ واکنش می‌دهد؛ دنتیجه اثر قلم به صورت دائمی روی آن باقی خواهد ماند.

ساختار ستهای بیش از ۲ نسخه

برای این نوع ست‌ها، یک نوع کاغذ پایه به‌کار گرفته می‌شود. در این مدل، برگ‌های میانی توسط خاک رس در بالا و میکروکپسول در پایین احاطه شده‌اند؛ در‌نتیجه، صفحات میانی دو بار با مواد شیمیایی ترکیب و آغشته شده‌اند. این مهم سبب افزایش گرما یا وزن صفحات میانی، نسبت به صفحات ابتدایی و انتهایی شده است.

حتما بخوانید:  صفر تا صد تابلو سازی تبلیغاتی
رنگی min 1024x723 - چاپ انواع فاکتور با جنس های مختلف (راهنمایی کامل)

کاغذ کاربن لس؛ کاغذ خود کپی

زمانی که افراد روی این نوع فاکتور، مطلبی را می‌نگارند، در نقطه تماس قلم با کاغذ و در اثر فشار ناشی از قلم روی کاغذ، میکروکپسول‌ها شکسته می‌شود و در قالب رنگ خود را بر فاکتور نمایان می‌کنند. بنابر اندازه بسیار کوچک کپسول‌ها، شاهد چاپ بسیار دقیقی مشابه نسخه اولیه روی نسخه بعدی هستیم. بر اساس این ویژگی کاغذ کاربن لس، کاغذ خود کپی نیز نامیده می‌شود.

انواع فاکتور کاربن لس را بشناسید

خوب است بدانید که انواع فاکتور کاربن لس در ۶ طبقه‌بندی ارائه شده است؛ در ذیل به بررسی این ۶ طبقه خواهیم پرداخت.

  • فاکتور کاربن لس تک رنگ مشکی؛
  • فاکتور کاربن لس تک رنگ سرمه‌ای؛
  • فاکتور کارن لس دورنگ قرمز مشکی؛
  • فاکتور کاربن لس چهار رنگ؛
  • فاکتور کاربن لس فوری یک روزه تک رنگ مشکی؛
  • فاکتور کاربن لس فوری دو روزه چهار رنگ.

چاپ‌های فاکتور کاربن به صورت سرچسب، شماره، پرفراژ و منگنه هستند.

چاپ فاکتور تحریر

این نوع چاپ فاکتور، با برخورداری از قیمتی مقرون به صرفه و کارآیی بالا، توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. فاکتور تحریر، یکی از پرمصرف‌ترین انواع فاکتور است. تفاوت فاکتور تحریر با فاکتور کاربن لس در نیاز داشتن آن به کاربن است. همانطور که از نام این نوع چاپ مشخص است، در آن از کاغذهای تحریر استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که کیفیت کاغذ تحریر چاپ، بسیار بالاتر از چاپ نوع کاربن لس است.

انواع سایز و گرماژ چاپ فاکتور تحریر

فاکتورهای تحریر در سایزهای ۱۰۰*۷۰، ۹۰*۶۰ و گراماژهای ۵۰ ،۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰ GSM تولید و عرضه شده‌اند.

حتما بخوانید:  پوستر سه بعدی چیست و تفاوت با کاغذ دیواری را بدانید.

موارد مصرف کاغذ چاپ تحریر

موارد به‌کارگیری فاکتور تحریر، در صنایع چاپ و تحریر به چشم می‌خورد. انجام اموری نظیر چاپ انواع کتاب، مجله و سررسید از موارد کاربرد این نوع چاپ هستند. خوب است بدانید تمامی کاغذهای کپی که به منظور پرینت توسط پرینتر استفاده می‌شود، از این نوع است. کشورهایی از قبیل اندونزی، کره جنوبی، چین و مالزی اقدام به تولید این نوع کاغذ هستند.

رسمی 22 min - چاپ انواع فاکتور با جنس های مختلف (راهنمایی کامل)

شرکتهای تولیدکننده کاغذ چاپ تحریر

برندهای محبوب و معروف کاغذ چاپ عبارت‌اند از:

  • (Inda KiathIK)؛
  • سه سکه ( Coins3)؛
  • قو (Sinar Royal)؛
  • ·          موریم Moorim؛
  • تحریراینفینیتی INFINITY- App؛
  • تحریر شینهو و تحریر کرون (crown) و Lonfon.

طبقه‌بندی چاپ فاکتور تحریر

  • چاپ های فاکتور تک رنگ مشکی؛
  • چاپ های فاکتور دورنگ قرمز مشکی؛
  • چاپ های فاکتور چهار رنگ؛
  • چاپ های  فاکتور تحریر پرینتری (رو ۸۰ گرم ، زیر الوان ۸۰ گرم)؛

در چاپ‌های  فاکتورهای تحریر صحاف، فاکتورها به شیوه صورت اوراق آزاد، سرچسب و صحافی کامل (شامل سرچسب، شماره، پرفراژ و منگنه) عرضه می‌شوند.

چاپ فاکتور با کاغذ گلاسه

کاغذ چاپ گلاسه از پوششی دورو همگام با سطحی صاف و هموار، بهره‌مند شده است. این کاغذ به منظور اهدافی از قبیل چاپ تصاویر تک رنگ، چند رنگ با کیفیت بالا با سطحی صاف و یکدست طراحی و ساخته شده است.

چاپ فاکتور min - چاپ انواع فاکتور با جنس های مختلف (راهنمایی کامل)

انواع سایز و گرماژ کاغذ و مقوای گلاسه

کاغذهای گلاسه در سایزهای عام ۱۰۰*۷۰، ۹۰*۶۰ و سایزهای خاص با گرماژهای ۸۰ ، ۹۰ ، ۱۰۰ ، ۱۱۳ ،۱۱۸ ، ۱۳۵ ، ۱۴۸ ، ۱۷۰ ، ۲۰۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ تولید و عرضه شده‌اند.

موارد مصرف کاغذ و مقوای گلاسه

موارد مصرف کاغذ و مقوای گلاسه، در تولید انواع مجله و جلد آن، کارت ویزیت، چاپخانه‌ها، انتشاراتی‌ها و چاپ فاکتور است.

حتما بخوانید:  صفر تا صد تولید جعبه مقوایی

شرکتهای تولیدکننده کاغذ و مقوای گلاسه

برندهای معروف کاغذ گلاسه عبارت‌اند از:

  • شینهو (Artone)؛
  • §          هانسل (Hansol)؛
  • §          موریم (Moorim)؛
  • نیوکرون (New crown)؛
  • نویا ((Nevia؛
  • اینفینیتیINFINITY)).

نکته جالب توجه در اینجا این است که در حال حاضر بیشترین کاغذهای وارداتی از کشورهای کره جنوبی، چین و اندونزی هستند. سفارش چاپ در تهران در سایت چاپو با تحویل رایگان آنجام میشود.

هزینه چاپ انواع فاکتور با جنس های مختلف (راهنمایی کامل)

هزینه‌های چاپ فاکتورها متغیر می باشد. نوع کاغذ مورد استفاده (مثلاً کاغذ مات، گلاسه یا کاغذ با روکش ویژه) هزینه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کاغذهای با کیفیت بالا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.

ابعاد فاکتور نیز می‌تواند هزینه را تحت تأثیر قرار دهد. فاکتورهای بزرگتر عموماً هزینه بیشتری دارند.

اگر فاکتورها به چند رنگ یا تصویرهای پیچیده نیاز دارند، هزینه‌ها افزایش می‌یابد. فاکتورهای ساده با کمترین تعداد رنگ ممکن هزینه کمتری را در بر گیرند.

تعداد فاکتورهایی که می‌خواهید چاپ شود نیز به صورت قابل توجهی بر هزینه تأثیر می‌گذارد. تیراژ بالاتر معمولاً باعث کاهش هزینه هر فاکتور می‌شود.

اگر نیاز به پرکردن، لمینیت یا دیگر تکنیک‌های فینیشینگ دارید، هزینه کل می تواند افزایش یابد.

سخن آخر

هر نوع فاکتوری نیازهای خاص و متفاوتی دارد. برای مثال، فاکتورهایی که برای استفاده داخلی شرکت‌ها چاپ می‌شوند ممکن است نیاز به کاغذ با کیفیت تر و براق تری داشته باشند تا زیباتر جلوه کنند. فاکتورهایی که به مشتریان ارائه می‌شوند نیاز به طراحی زیبا، کاغذ با دوام و تمرکز بیشتری بر جزئیات دارد.

هنگام انتخاب جنس کاغذ و جزئیات چاپ، نیازها و هدف نهایی فاکتورها را در نظر داشته باشید. با توجه به اهمیت فاکتورها، بهتر است با متخصصان چاپ یا گرافیست‌های چاپخانه چاپو مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments