انواع جعبه بسته ‌بندی تبلیغاتی را بشناسیم

انواع جعبه بسته ‌بندی تبلیغاتی را بشناسیم

بسته‌بندی روشی است که نقش مهمی در نگهداری، انبار، انتقال، توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از انواع محصولات دارد. جعبه یکی از روش‌هایی است برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف انجام می‌شود.

بسته‌بندی محصولات مراحل گوناگونی را پشت سر می‌گذارد. بسته‌بندی در ابتدا باید مراحل طراحی را طی کند، سپس نوع و گونه آن را ارزیابی کرده و در نهایت بسته‌ها تولید می‌شوند. بسته‌بندی امروزه در سراسر زندگی ما سایه افکنده است، به نحوی که تمامی اقلام مصرفی موجود دارای بسته‌بندی مخصوصی هستند.

تمامی اقلام و وسایل از قبیل مواد غذایی، دارویی، کالاهای مصرفی، لوازم خانگی، کالاهای صنعتی و بسیاری از موارد دیگر همگی محصولاتی هستند که نیاز به بسته‌بندی دارند. بسته‌بندی در وهله اول از محصول حفاظت می‌کند. بسته‌بندی‌های تبلیغاتی علاوه بر محافظت از محصول، نقش مهمی در تبلیغ برند ایفا می‌کنند. در ادامه با انواع بسته ‌بندی تبلیغاتی آشنا می‌شویم و شما را با اهداف و مزایای بسته‌بندی آشنا می‌کنیم.

طراحی انواع اقلام بسته ‌بندی تبلیغاتی

یکی از امور خطیر برای تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های فعال به موجب معرفی محصولات و خدمات، تبلیغات است. در کنار تمامی اعمالی که برای تبلیغات شرکت‌ها و امور آنها انجام می‌شود، بسته‌بندی نقش مهی ایفا می‌کند.

بیشتر بدانیم : جعبه هارد باکس چیست؟

بسته ‌بندی تبلیغاتی یکی از انواع گسترده بسته‌بندی است که در صنعت بسته‌بندی طرفداران زیادی دارد. هدف اصلی بسته‌بندی‌های تبلیغاتی معرفی برند و جلب توجه مشتری‌ها است. سازمان‌ها و شرکت‌ها در جلسات، نمایشگاه‌ها و محافل عمومی برای معرفی برند خود از بسته‌بندی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. در حقیقت بسته‌های تبلیغاتی یکی از کارآمدترین ابزارهای بازاریابی هستند که از مزایای زیادی برخوردارند.

هزینه مقرون به صرفه، ماندگاری بالا و تاثیر زیاد از جمله ویژگی‌های بسته‌بندی‌های تبلیغاتی است. اولین برخورد بصری مخاطب با محصول و خدمات هر شرکتی، بسته‌بندی‌های تبلیغاتی محصولات است. از این رو نحوه طراحی بسته‌بندی‌های تبلیغاتی باید دارای مشخصه‌های ویژه ای باشد که نهایت تاثیر را در مشتری بگذارد.

انواع بسته‌بندی

  • محافظ‌های بادکنکی؛
  • قوطی‌ها؛
  • پاکت؛
  • کیف‌های پلاستیکی؛
  • جعبه‌ها؛
  • کارتن‌ها و کارتن پلاست‌ها؛
  • بسته‌های کوچک مقوایی.

نکات مهم در طراحی بسته ‌بندی تبلیغاتی

  • مدنظر قرار دادن هویت و اهداف شرکت تولید کننده؛
  •  توجه به نیاز و سلایق مشتریان؛
  • طراحی انحصاری بر اساس نوع محصول؛
  • در نظر گرفتن مناسبت‌های مختلف برای طراحی.

بسته‌بندی‌های تبلیغاتی دارای انواع گوناگونی هستند. در ادامه با بسته‌بندی‌های مهمی از قبیل جعبه پذیرایی تبلیغاتی و جعبه هدیه تبلیغاتی آشنا می‌شویم و خصوصیات آنها را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

جعبه پذیرایی تبلیغاتی

جعبه تبلیغات پذیرایی یکی از روش‌های ایده‌آل برای تبلیغات شرکت‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شود. جعبه‌های تبلیغات پذیرایی وسیله‌ای کاربردی برای پذیرایی از مشتریان شرکت یا سازمان‌ها هستند. خصوصیاتی که جعبه‌های تبلیغات پذیرایی عالی و تاثیرگذار باید داشته باشند عبارتند از:

  • برخورداری از مشخصات شرکت یا سازمان مربوطه؛
  •  بهره‌مندی از طراحی خلاقانه و جذاب.

معمولا در جلساتی که در شرکت‌ها یا سازمان‌ها برگزار می‌شود، وسایل پذیرایی یکی از مهم‌ترین اقلامی هستند که مخاطبان با آن مواجه هستند و در معرض دید آنها قرار دارد.

 به موجب این مهم به‌کارگیری جعبه پذیرایی تبلیغاتی یکی از روش‌های موثر و کاربردی در امور تبلیغاتی و بازاریابی به‌شمار می‌آید. جعبه‌های پذیرایی تبلیغاتی در انواع مختلف معمولی، لوکس و فانتزی موجود است و بر اساس سلیقه مشتری طرح‌ می‌شود.

جعبه هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌های نمایش وفاداری به مشتریان فعلی و جذب مخاطب است. جعبه هدایای تبلیغاتی بسته‌بندی فوق‌العاده برای قرار دادن هدایای تبلیغاتی در آن است. جعبه و بسته‌بندی هدیه تبلیغاتی باید از چندین ویژگی اساسی برخوردار باشد.

  • کاربردی؛
  • مستحکم و با کیفیت؛
  • برخورداری از عمری طولانی؛
  • قابلیت استفاده بیش از یک بار؛
  • حاوی شعار و لوگوی شرکت باشد.

بیشتر افراد معمولا بر اساس احساساتشان خرید می‌کنند و از این رو تولیدکنندگانی در رقابت با سایرین موفق می‌شوند که به احساسات افراد توجه کنند؛ از این رو بهتر است با در نظر گرفتن سلایق و احساسات مخاطب جعبه‌ای مطابق با سلایق آنها تولید کنید و شاهد بهترین نتایج باشید.

کاربردهای جعبه هدیه تبلیغاتی

  • معرفی برند و محصولات شرکت به مشتریان؛
  • استفاده از جعبه‌های تبلیغاتی برای قرار دادن هدایا جهت قدردانی از مخاطبان؛
  • ترغیب مجدد مشتری به خرید دوباره از برند شما؛
  • جذب مشتریان بیشتر؛
  • ایجاد رابطه‌ای مطمئن و متداوم جهت کسب اعتماد مشتریان.

پیشنهاد میکنم این مقاله را بررسی کنید : ۵ راز ناگفته چاپ جعبه شیرینی !

خصوصیات بسته ‌بندی تبلیغاتی

بسته‌بندی‌های تبلیغاتی برای کاربردی و موثر بودن باید از خصوصیات اساسی برخوردار باشد. خصوصیاتی از قبیل محافظت، طراحی هوشمندانه، سهولت در جابه‌جایی و غیره. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

محافظت                                                                                                                                                                                                     

بسته‌بندی باید دارای ساختار مستحکمی باشد که از اشیا قرار گرفته درون بسته ‌بندی تبلیغاتی در برابر عواملی نظیر ضربه، لرزش، فشار، حرارت و غیره محافظت کند.

لایه و مانع محافظتی

 بسته ‌بندی تبلیغاتی باید از ورود اکسیژن، بخار آب، گرد و خاک، اشعه ماورابنفش و غیره به داخل بسته جلوگیری کند. عدم نفوذپذیری بسته یکی از آیتم‌های حائز اهمیت در طراحی بسته‌بندی محصول است.

در برخی از بسته‌ها شاهد ماده جذب کننده اکسیژن هستیم که به طول عمر بسته و محصول درون آن می‌افزاید. یکی از ویژگی‌هایی که جعبه‌های بسته‌بندی های تبلیغاتی باید داشته باشند، حفظ کیفیت محتویات درون بسته‌بندی و افزایش ماندگاری آنها است.

برخورداری از اطلاعات کافی

  اطلاعاتی مانند نحوه انبارش، استفاده از محصول، ترابری و چگونگی از میان بردن بسته بهتر است روی بسته چاپ شود یا توسط برچسب روی آنها چسبانده شود.

 بسته‌بندی‌های تبلیغاتی که حاوی محصولات غذایی، دارویی، پزشکی و شیمیایی هستند نیز باید بر اساس استانداردهای معتبر بین‌المللی ساخته شده باشند و با آنها مطابقت داشته باشند.

بازاریابی

بسته‌بندی‌های تبلیغاتی به موجب جذب مشتریان بیشتر و ترغیب آنها باید توسط طراحان به بهترین نحو طراحی شوند و از طراحی‌های گرافیکی منحصربه‌فردی برخوردار باشند؛ در این صورت طرح و برند تا مدت زیادی در ذهن مشتری نقش می‌بندد. نوع رنگ‌پردازی نیز از نکات حائز اهمیت در جلب توجه افراد است.

سهولت

 ویژگی‌های ساختاری بسته ‌بندی تبلیغاتی باید موجب سهولت در توزیع، جابه‌جایی، نمایش، باز و بسته شدن و استفاده چندباره از آن شود.

انواع بسته‌بندی اولیه و ثانویه

برخی از محصولات معمولا در عین حال به چند نوع بسته‌بندی نیاز دارند. در ادامه به بررسی انواع بسته‌بندی اولیه و ثانویه می‌پردازیم.

بسته‌بندی اولیه

بسته‌بندی اولیه به مفهوم کوچک‌ترین واحد توزیع و اولین لایه‌ای است که محصول را در خود احاطه کرده و در ارتباط مستقیم با محصول قرار گرفته است. در بسته ‌بندی تبلیغاتی این امکان را دارید که روی بسته‌بندی اولیه نیز نماد خود را درج کنید.

بسته‌بندی ثانویه

بسته‌بندی ثانویه بیرون از بسته‌بندی اولیه قرار دارد و بسته‌بندی اولیه را درون خود جای می‌دهد. شما به راحتی میتوانید تمامی سفارش چاپ و تبلیغات درسایت چاپو انجام بدهید و در کمترین زمان محصول خود را دریافت کنید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments