Search
Close this search box.

چاپ جعبه قفل دار

چاپ جعبه قفل دار سفارشی و قیمت مناسب

چاپ جعبه قفل

 جعبه قفل دار یک نوع جعبه یا کارتن دایکاتی به صورت درب دار است. این جعبه یا کارتن، حالتی قفلی مانند دارد که از بیرون آمدن وسایل داخل جعبه، جلوگیری می کند. این کارتن ها را به وسیله ی دستگاهی به نام دایکات، برش می زنند. مهم ترین مزیت استفاده از این دستگاه این است که جعبه ها دارای شکلی تمیز و بدون کوچک ترین قناسی برش خورده می شوند. همچنین هیچ اندازه و ابعاد از قبل تعیین شده ای برای این کارتن ها وجود ندارد و تولیدکنندگان می توانند با توجه به وزن، نوع و اندازه محصولات خود، اندازه این جعبه ها را تعیین کنند. از این رو محصولات در جعبه هایی کاملا فیت، قرار داده می شوند.

Lock box printing - چاپ جعبه قفل دار
  1. جعبه قفل دار
  2. جعبه کوچک قفل دار
  3. باکس قفل دار
  4. جعبه هدیه قفل دار

  5. تولید جعبه در قفل دار

از آنجایی که این نوع جعبه ها یا کارتن ها توسط دستگاه های دایکات، برش داده می شوند از نظر ظاهری با با کارتن های معمولی فرق دارند. این دستگاه ها، کارتن های ۳ یا ۵ لایه را برش می زنند. نحوه تولید و چاپ جعبه های قفل دار به این صورت است که ابتدا این ورقه ها با استفاده از خط کش های برش، برش داده می شوند و سپس، در نقاط مورد نظر، خط تاها را مشخص می کنند. برای این کار باید قالب کارتنی مد نظر را طراحی و تولید کرد.

سپس، ورقه های مورد نظر، روی قالب تهیه شده گذاشته می شود. در مرحله بعد، دستگاه به صورت اتوماتیک، شروع به برش کاغذها می کند. مرحله بعدی مرحله چاپ جعبه قفل دار است. به این صورت که دستگاه چاپ را بر روی طرح مد نظر، تنظیم می کنند.

شاید این سوال، اولین سوالی باشد که به ذهن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات مختلف، خطور کند. همان طور که می دانید بسته بندی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که سبب جذب مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر می شود. حال، هرچه این بسته بندی ها شکیل تر و اصولی تر باشد بیشتر، رضایت مشتریان را جلب می کند. از طرف دیگر، این جعبه ها مسئول حمل و نقل محصولات مختلف از مواد غذایی، دارویی، صیفی جات، لبنیات و میوه ها گرفته تا هدایا و وسایل ارزشمند هستند. بنابراین هرچه، نحوه محافظت و نگهداری از این وسایل، دقیق تر باشد طبیعتا این وسایل سالم تر و بدون کوچکترین آسیبی به مقصد می رسند.

به همین دلیل، جعبه هایی به نام جعبه قفل دار طراحی و تولید شدند که اتفاقا امروزه مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفتند. در واقع تولیدکنندگان، تمایل دارند کالا و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن، حفاظت کنند تا بدون کوچکترین آسیب و کم و کاستی به دست مشتریان برسد.

جعبه های قفل دار نیز به همین منظور، مورد استفاده قرار می گیرند. این جعبه ها نوعی جعبه دایکاتی هستند که از ورود و خروج زیاد محصول از جعبه اش جلوگیری کرده و امنیت محصول در حین جابجایی را افزایش می دهد. محصولات پذیرایی، صنعتی و مواد غذایی از جمله محصولاتی هستند که به شدت به این نوع بسته بندی ها نیاز دارند. 

مزیت ها

بدون شک یکی از مهم ترین مزیت های این نوع کارتن، استفاده از آن برای حمل و نقل انواع محصولات در بازار خصوصا بازارهای خارجی است. از آنجایی که شکل و شمایل بسته بندی برای مردم سراسر دنیا مهم است لذا صادرکنندگان تمایل دارند از بهترین وشیک ترین جعبه ها برای صادرات محصولات خود استفاده کنند. در این راستا باید بگوییم جعبه های قفل دار یکی از شیک ترین و امن ترین جعبه ها برای صادرات می باشند.

تولید این جعبه ها بسیار کوتاه تر از سایر جعبه ها است. لذا صرفه جویی در زمان از دیگر مزایای چاپ جعبه قفل دار می باشد. این جعبه ها بسیار منظم، مرتب و دقیق هستند چرا که بدون دخالت دست و با استفاده از دستگاه، برش خورده می شوند. اگر می خواهید محصولات خود را از داخل بسته بندی، به نمایش بگذارید این جعبه ها بهترین گزینه هستند.

از دیگر مزایای جعبه های قفل دار این است که برای حمل و نقل محصولات حساسی همچون، انواع محصولات آرایشی، داروها، مواد غذایی، توت فرنگی، کیوی و سایر میوه و تره بار مناسب می باشد. تنوع رنگی بالا، استحکام و دوام زیاد در حین انتقال، قابلیت انبار کردن به صورت صاف و خوابیده در صورت حجم بالای محصولات، کاهش دور ریز در زمان چاپ و تولید و قابلیت گذاشتن لبه به عنوان قفل از دیگر مزایای چاپ جعبه قفل دار است.

 

در واقع، قفل هایی که به منظور جلوگیری از باز شدن درب و خروج وسایل از کارتن های بسته بندی، طراحی می شوند دارای شکل و انواع مختلفی هستند. البته هر کدام از این قفل ها از مقاومت و استحکام خاصی در برابر وزن محصولات برخوردار هستند. لذا در زمان انتخاب این قفلها برای نگهداری کالاها باید به وزن اشیای داخل جعبه ها توجه کنید. از جمله قفلهایی که در زمان چاپ جعبه قفل دار مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • قفل درهم (فرورونده): این نوع قفل در کف کارتن یا جعبه های بسته بندی قرار می گیرد و کف بسته بندی را قوی می کند. این نوع جعبه های قفل دار می توانند وزن بیشتری را نسبت به دو نوع دیگر، تحمل کنند.
  • قفل زبانی شکل: از این قفل برای درب جعبه استفاده می شود و عموما برای حمل اشیای سنگین، بکار می رود.
  • قفل چفت شونده: از این قفل نیز در درب جعبه استفاده می شود ولی در کارتن و جعبه های کوچک و سبک، کاربرد دارد.