Search
Close this search box.

چاپ جعبه میوه

طراحی و چاپ جعبه میوه 

چاپ جعبه بسته بندی میوه

در میان تمام محصولات و مواد غذایی، بسته بندی و چاپ جعبه میوه، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که هم میوه ها محصولات حساسی هستند و باید در جعبه هایی با حداکثر استحکام قرار گیرند تا آسیب نبینند و هم به این دلیل این که میوه ها، کیلومترها مسیر را طی می کنند تا به مقصد برسند و باید در جعبه هایی قرار گیرند که مسافت، سبب خراب شدن و آسیب آن ها نشود. در واقع فرقی نمی کند این میوه ها به بازارهای داخلی منتقل و یا صادر می شوند. در هر حال، مسافت زیادی را تا رسیدن به مقصد طی می کنند. به همین دلیل، بسته بندی و چاپ جعبه میوه یکی از پیچیده ترین بسته بندی ها برای حمل و نقل است که نیاز به دقت ویژه ای دارد.

 

Fruit box printing - چاپ جعبه میوه

همان طور که اشاره نمودیم میوه ها جزء حساس ترین و ظریف ترین مواد غذایی هستند. لذا نوع بسته بندی کارتن یا جعبه آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک جعبه بسته بندی میوه، مقاومت آن در برابر عوامل محیطی مثل دما، رطوبت، باران، آب، نور خورشید، ضربه، عوامل شیمیایی و .. می باشد. در واقع مقاومت جعبه های میوه باید به گونه ای باشد که هیچکدام از این موارد، بر روی آن اثر نگذارند. چرا که، همان طور اشاره نمودیم تازه و با طراوت رسیدن میوه به دست مشتری بسیار مهم می باشد.

از طرف دیگر، علاوه بر مقاومت، این جعبه ها باید از زیبایی ظاهری هم برخوردار باشند تا بتوانند مشتریان را به سوی خود جلب کنند. لازم به ذکر است بدانید جعبه ها و نوع بسته بندی یکی از مهم ترین فاکتورهای جذب مشتری خصوصا در بازارهای خارجی است. اهمیت جعبه و بسته بندی در فروش محصولات، به قدری زیاد است که بسیاری از تجار و صادرکننده ها قبل از صادر کردن محصولات، ابتدا در مورد فرهنگ و سلیقه مردم کشور مقصد تحقیق می کنند و سپس، طرح و چاپ جعبه میوه را بر اساس، سلایق و فرهنگ آن ها انجام می دهند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. اغلب مردم دنیا دوست دارند کالاهایی بخرند که ظاهرشان به فرهنگ و سلیقه آن ها نزدیک است. طبیعتا این نوع جذب مشتری، منجر به افزایش فروش می شود.

از دیگر ویژگی های چاپ جعبه میوه، بهداشتی بودن آن است. یعنی تنها زیبایی و مقاومت، در زمان چاپ این جعبه ها مهم نمی باشد. بدون شک، بهداشت حرف اول را برای مردم می زند. لذا آن ها محصولاتی می خرند که از بسته بندی بهداشتی برخوردار باشند.

یکی از مهم ترین خصوصیات هر بسته بندی، داشتن نام، نشان و لوگوی تجاری است. چرا که معرف محصول مورد نظر می باشد. البته امروزه طراحی و چاپ اختصاصی بر روی جعبه میوه و برندسازی بر روی آنها به یک فاکتور زیباسازی کارتن میوه برای جذب مشتریان داخلی و خارجی هم، تبدیل شده است. بنابراین اگر می خواهید جعبه میوه جذاب تری داشته باشید حتما به طراحی و چاپ آن نیز دقت کنید. در حال حاضر، انواع جعبه یا کارتن میوه به صورت های مختلفی چاپ و تولید می شوند که از جمله آن ها می توان به جعبه لمینتی، جعبه دایکاتی، جعبه مقوایی، کارتن چاپی و جعبه های فانتزی اشاره کرد.

همچنین بسیاری از صادرکننده ها دوست دارند چاپ جعبه میوه آن ها به گونه ای باشد که از روی بسته بندی، بتوان محصول داخل جعبه را مشاهده کرد. در این راستا باید بگوییم در حال حاضر، انواع جعبه های دایکاتی طراحی و تولید شده اند که شما می توانید با انتخاب آنها تمام اصول یک بسته بندی شیک برای میوه های ارسالی خود را به صورت یکجا داشته باشید.

از دیگر عواملی که در زمان چاپ و طراحی جعبه میوه باید به آن دقت کنید توجه به وزن، ابعاد و نوع انبار کردن محصولات مورد نظر است. چرا که مقاومت و استحکام کارتن ها بر اساس این پارامترها تعیین می گردد. در زمان جابجایی و بسته بندی محصول باید به این نکته هم دقت کنید که برخی از میوه ها مثل توت فرنگی بسیار حساس هستند و نباید روی هم قرار بگیرند. چرا که سبب له و خراب شدن میوه های زیرین می شوند. لذا در زمان انتخاب جنس و مقاومت جعبه میوه، به این نکته هم توجه کنید.

از دیگر دلایل اهمیت چاپ جعبه میوه این است که این محصولات، از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردار هستند و تازه و با طراوت ماندن آن تا زمان رسیدن به دست مشتریان، بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین صادرکنندگان میوه باید بهترین نوع جعبه میوه را انتخاب کنند تا سلامت و حفظ طراوت این محصولات را تضمین کند. بنابراین، چاپ جعبه میوه، بر روی حفظ طراوت این محصولات نیز تاثیر می گذارد.

حال اگر شما به دنبال مناسب ترین و بهترین چاپ جعبه میوه هستید و می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

در حال حاضر، جعبه میوه را از جنس های کرافت، سی فلوت، بی فلوت، ای فلوت و پنج لا تولید می کنند. برای زیباتر شدن آن ها هم، از سلفون و تعبیه پنجره های خاص بر روی جعبه، استفاده می کنند.

انواع

با توجه به مطالب بالا دریافتیم که حساسیت برخی میوه ها از سایر میوه ها بیشتر است و برخی نیز بسیار مقاوم می باشند. بنابراین، نوع، وزن، ابعاد و تعداد میوه ها سبب ایجاد انواع جعبه میوه شد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جعبه میوه سه لایه تک ردیف
  • جعبه میوه ۳ لایه تک یا دو ردیفه
  • جعبه میوه ۳ یا ۵ لایه دربدار
  • کارتن های زیره رویه
  • جعبه میوه دایکاتی درب دار