Search
Close this search box.

کمی با طراحی، تولید و چاپ جعبه هارد باکس آشنا شوید

طراحی، تولید و چاپ جعبه هارد باکس آشنا شوید

امروزه اغلب مجموعه‌ها برای جذب مشتری بیشتر و افزایش کیفیت کار خود از جعبه و بسته‌بندی‌های مخصوص استفاده می‌کنند. هارد باکس یکی از انواع محصولاتی است که در صنوف مختلف کاربردهای زیادی دارد. تولید جعبه هارد باکس مبحث مورد بررسی در این مقاله است.

تولید هارد باکس در مراحل گوناگونی انجام می شود. برای تولید این نوع جعبه ها فناوری‌های نوین و روش‌های تخصصی به کار گرفته شده و از تجهیزات خاصی استفاده می‌شود. جعبه‌های هارد باکس از روکش‌های مختلفی بهره‌مند شده‌اند که باعث تمییز قیمت جعبه هارد باکس می شود.

 امکان سفارش طرح یا متن مدنظر شما روی این جعبه‌ها وجود دارد. همچنین این جعبه ها در تیراژها و ابعاد مدنظر مشتری قابل تولید هستند. از اصلی‌ترین مزایای هارد باکس، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن در کنار مقاومت بالای آن است‌. مقاله جعبه هاردباکس چیست؟ پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

چگونگی تولید جعبه هارد باکس

تولید جعبه‌های هاردباکس یک فرآیند پیچیده است که مراحل مختلفی را شامل می‌شود. این جعبه‌ها برای بسته‌بندی محصولات مختلف استفاده می‌شوند و می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، اما مراحل کلی تولید آنها عبارتند از:

در ابتدا، جعبه هاردباکس طراحی می‌شود. این طراحی شامل ابعاد، شکل، نوع کاغذ یا کارتن مورد استفاده، چاپ و الگوی برش است.

پس از طراحی، جعبه‌های هاردباکس چاپ می‌شوند. این چاپ ممکن است شامل نقوش، متن، طرح یا لوگوی مربوط به محصول باشد.

بعد از چاپ، کاغذ یا کارتن به ابعاد مورد نیاز برش داده می‌شود و سپس با استفاده از ماشین‌آلات خاص، به شکل‌های موردنظر خم می‌شود تا قسمت‌های مختلف جعبه‌ها ساخته شوند.

سپس نوبت مرحله چسباندن و مونتاژ است که شامل قسمت‌هایی مانند پایه، درب یا قسمت‌های دیگر جعبه می‌شود.

حتما بخوانید:  5 راز ناگفته چاپ جعبه شیرینی !

در آخر جعبه‌های هاردباکس آماده بسته‌بندی و حمل و نقل می‌شوند تا به مقصد نهایی خود بروند.

همه این مراحل نیازمند تجهیزات و ماشین‌آلات خاصی هستند که هر کدام نقش مهمی در تولید صحیح و با کیفیت جعبه‌های هاردباکس ایفا می‌کنند.

کاربرد جعبه هارد باکس

جعبه‌های هارد باکس به موجب ضخامت و مقاومتی که دارند، در مصارف مختلفی به کار گرفته می شوند. این نوع جعبه‌ها در بسته‌بندی برخی مواد غذایی، شیرینی و شکلات، محصولات صادراتی، انواع جعبه‌های فانتزی و لوکس، جعبه‌های عطر و ادکلن و محصولات الکترونیکی کاربردهای زیادی دارند.

Hardbox design121 min - کمی با طراحی، تولید و چاپ جعبه هارد باکس آشنا شوید

مزایای هارد باکس در کسب و کار شما

جعبه‌های سخت به دلیل برخورداری از جنسی مقاوم و درجه یک، تا مدت‌ها نزد افراد باقی می‌مانند و از آنها برای مصارف گوناگونی نظیر نگه داشتن وسایل استفاده می‌کنند. چنانچه شما برند و شعار تجاری خود را روی این جعبه‌ها درج کنید، تا مدت زمان زیادی یادآور خدمات و محصولات خود به مشتری خواهید بود. همچنین در این صورت لوگوی شما در ذهن مشتری نقش می‌بندد. این جعبه‌ها در سایزها و تیراژهای مختلف قابل سفارش هستند. از دیگر مزایای هارد باکس باید به قیمت مقرون‌به‌صرفه و تحویل فوری آن اشاره کنیم.

روکش هارد باکس

تولید جعبه مقوایی چاپ جعبه هارد باکس کاملا با هم متفاوت هستن و برای هارد باکس روکش‌های مختلفی برای پوشاندن آن وجود دارد. در این وهله بر آنیم با انواع روکش‌ها و نوع کاربرد آنها آشنا شویم.

روکش کرافت

این روکش از نیشکر ساخته شده و رنگ کاهی دارد. بافت‌های منظم و یکدست به‌کار‌رفته‌شده در این روکش، بافت‌های خراب مقوا را به ‌خوبی پوشش می‌دهد.

 لازم به ذکر است که روکش کرافت قابلیت رنگ کردن دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های روکش کرافت، امکان درج چاپ و طلاکوب روی آن میسر است. روکش‌های کرافت از کیفیت بالایی بهره‌مند شده‌اند و تنها دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه آن، انجام تمامی فرآیندهای تولید در سطح کشور است.

حتما بخوانید:  جعبه سازی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟
Hardbox design0000 min - کمی با طراحی، تولید و چاپ جعبه هارد باکس آشنا شوید

روکش سلفون مات (چاپی)

این نوع روکش بهترین نوع روکش برای جعبه‌های سخت است. امکان چاپ و طلاکوب روی این روکش نیز همانند روکش کرافت وجود دارد. بهترین گزینه برای افرادی که قصد درج اطلاعات خود را روی جعبه دارند، این روکش است.

روکش سلفون مخملی

روکش سلفون مخملی نیز در بسیاری از موارد شبیه به روکش سلفون مات است. تنها تفاوت میان این دو نوع روکش در بافت مخملی روکش سلفون مخملی است، این بافت نمایی زیبا و فوق‌العاده به جعبه می‌دهد.

روکش سلفون مخملی به دلیل ساختار و جذابیت بصری که دارد، بهترین انتخاب برای کالاهای لوکس و شکیل است. امکان چاپ و طلاکوب نیز در این روکش وجود دارد. این روکش از تنوع رنگی بالایی برخوردار شده است.

Hardbox design 020201 min - کمی با طراحی، تولید و چاپ جعبه هارد باکس آشنا شوید

روکش گالینگور

یکی دیگر از روکش‌ها در تولید و چاپ جعبه هارد باکس روکش گالینگور است. این روکش نسبت به سایر روکش‌ها مقاومت بالاتری دارد و تمیزترین نوع روکش محسوب می‌شود. تنوع در این روکش بیشتر از سایر انواع روکش‌ها‌ست. روکش گالینگور بافت‌های مختلفی دارد که عبارت‌اند از: متالایز، بافت چوب، بافتی شبیه به چرم و غیره. این نوع روکش از مقرون‌به‌صرفه‌ترین نوع روکش‌ها به شمار می‌آید و به دلیل ویژگی‌های ممتاز مذکور توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

روکش کاغذ رنگی

این نوع روکش در تولید و چاپ جعبه هارد باکس در جعبه‌های کادو مورد توجه قرار گرفته است. امکان درج طلاکوب نیز روی آن وجود دارد. شایان ذکر است که این روکش قابلیت چاپ افست دارد و تنوع رنگی آن بی‌نهایت است.

روکش کاغذ رنگی فاقد بافت بوده؛ از‌این‌رو نسبت به انواع دیگر آن آسیب‌پذیرتر است؛ ولی به دلیل برخورداری از روکش کاغذ رنگی، ظاهری بسیار زیبا و فانتزی را از آن خود کرده است.

حتما بخوانید:  صفر تا صد تولید جعبه مقوایی

روکش کاغذ فانتزی

شباهت این نوع روکش با روکش کاغذی بسیار زیاد است. تنها تفاوت بین این دو روکش در مقاومت بالاتر روکش کاغذ فانتزی است. بدیهی است که این نوع روکش نیز امکان طلاکوب و چاپ افست را دارد. تنوع رنگی به کار رفته در این نوع روکش بسیار زیاد بوده و گزینه‌ای ایده‌آل برای جعبه‌های هدایا‌ست.       

Hardbox design65656 min 1024x687 - کمی با طراحی، تولید و چاپ جعبه هارد باکس آشنا شوید

سخن آخر درباره هاردباکس

تولید و چاپ جعبه هارد باکس مبحث قابل بررسی در این مقاله بود. جعبه هارد باکس یا جعبه سخت یکی از انواع جعبه‌های فانتزی و زیبا در تولید و طراحی انواع جعبه است. این جعبه از ترکیب لمینت و مقوا تشکیل می‌شود. جعبه هارد باکس با استفاده از فناوری‌های تخصصی طراحی و تولید شده است. این نوع جعبه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است؛ از‌این‌رو طرفداران زیادی دارد.

 جعبه هارد باکس روکش‌های مختلفی دارند. این روکش‌ها عبارت‌اند از: روکش کرافت، روکش سلفون مات، روکش سلفون مخملی، روکش گالینگور، روکش کاغذ رنگی و روکش کاغذ فانتزی. جعبه‌های هارد باکس مزایای فراوانی در توسعه و گسترش انواع کسب‌و‌کارها دارند؛ برای نمونه از آنجایی که این جعبه‌ها بسیار بادوام هستند، لوگوی شما تا مدت زمان زیادی نزد افراد باقی خواهد ماند. این جعبه‌ها یک بار مصرف نبوده و افراد امکان استفاده از آن را به دفعات دارند؛ لذا نام تجاری شما در ذهن همگان نقش می‌بندد.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments