Search
Close this search box.

ساخت انواع تابلو تبلیغاتی و کاربرد آنها در تبلیغات

انواع تابلو تبلیغاتی

 بیشتر مشاغل برای نشان دادن و معرفی حرفه و کسب و کار خود از تابلو سازی استفاده می کنند در اصل نصب یک تابلو با طراحی ویژه مناسب شغل شما نشان از پرستیژ بالای کاری شما دارد. در این بین طراحان زیادی سعی کرده و با طراحی های متفاوت و جذاب مشتری را برای سفارش به سمت خود سوق دهند ولی به تنهایی جذابیت و زیبایی مهم نیست بلکه در تابلو چه در جهت معرفی مکان شما چه در جهت تبلیغات محیطی باشد نوع جنس به کار رفته که با محیط سازگار باشد بسیار مهم است در این بخش از مقاله قصد دارم شما را با انواع تابلو و اندازه و جنس به کار رفته آشنا کنم.

چگونه بهترین نوع تابلو تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی برای کسب و کار به عنوان یک جزء مهم از استراتژی بازاریابی بوده و نقش مهمی را ایفا می‌کند. در اینجا چند نکته است که به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید:

  • قبل از هر اقدامی، هدف اصلی تابلو تبلیغاتی خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید برندتان را بیشتر به مردم معرفی کنید؟ آیا تخفیفات یا پیشنهادهای ویژه را تبلیغ کنید؟ شناخت دقیق هدف اولیه، انتخاب را ساده‌تر می‌کند.
  • موقعیت تابلو تبلیغاتی یک تأثیر بسیار زیاد بر کارآیی آن دارد. مکان و موقعیت فیزیکی تابلو، مثل خیابان اصلی، میدان‌ها، یا نقاط اصلی ترافیک، باید به دقت انتخاب شود.
  • اندازه تابلو و شکل آن بستگی به مکان و نوع محتوای تبلیغاتی دارد. تابلوهای بزرگتر در مکان‌های پرتردد معمولاً بیشتر دیده می‌شوند. همچنین، شکل تابلو نیز باید با شکل مکان مرتبط باشد.
  • محتوا و طراحی تابلو بسیار مهم هستند. متن و تصاویر باید ساده و قابل فهم باشند. استفاده از رنگها و فونت‌های مناسب نیز به خوانایی کمک می‌کند. همچنین، متن تابلو باید به زبانی واضح و جذاب نوشته شود.
  • تابلوهای LED، نئون، تابلوهای چلنیوم و تابلوهای چاپی انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی هستند. هرکدام از این انواع ویژگی‌ها و هزینه‌های خود را دارند. بر اساس نیازها و بودجه خود، نوع مناسب را انتخاب کنید.
  • بودجه یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب تابلو تبلیغاتی است. بر اساس بودجه خود، تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید به تابلوهای بزرگتر یا نوعی تابلوی خاصی سرمایه‌گذاری کنید یا خیر.

انواع تابلو مغازه

وقتی که به تازگی شروع به یک فعالیت می کنید رکن های  اصلی زیادی برای موفقیت کسب و کار شما دخیل هستند که نصب تابلو یکی از مهمترین آنها است برای معرفی آنچه که در مغازه شما اتفاق می افتد نیازمند یک معرفی نامه به عموم مردم هستید که تابلو به صورت شبانه روزی چه زمانی که مغازه شما باز است چه زمانی که مغازه بسته باشد  این کار را انجام می دهد تابلو مغازه شما دقیقا مثل یک شناسنامه اطلاعات مفید شما را معرفی خواهد کرد پس می توان گفت تابلو مغازه بخشی از کار مهم بازاریابی را نیز انجام می دهد.شما می توانید هوشمندانه در طراحی از برند خود استفاده کرده و با این کار برند خود را در بین عموم مردم جا انداخته باشید که همین امر تاثیر بالای در قدرت فروش شما ایجاد می کند

تابلو چلنیوم

یکی از متداول ترین تابلو های که در بین عموم استفاده می شود تابلو چلنیوم است به دلیل اینکه در چلنیوم از ترکیب نوعی فلز (استیل) و آلیاژ آلومینیومی ساخته شده استفاده می شود  که ظاهری براق و درخشان ، انعطاف پذیری ، زیبایی استیل ، دوام و ماندگاری و خاصیت چکش خوری بسیار بالایی دارد . علت سبک بودن و زنگ نزدن تابلو چلنیوم استفاده آلومینیوم در ساخت این تابلو می باشد . اکثر مردم تابلو چلنیوم را به عنوان یکی از تابلوهای حروف برجسته می شناسند.

حتما بخوانید:  انواع کاغذ دیواری دکوراسیون اداری و دفتر کار

تابلو چلنیوم چطور ساخته می شود ؟

در ساخت تابلو چلنیوم از دو روش استفاده می شود :

ساخت به صورت دستی

در این روش حروف سازان ، استادکاران سازندگان تابلو به صورت حرفه ای با استفاده از دست و ابزارهایی مانند قیچی دستی و انبر به مراحلی از قبیل حالت دادن به لبه ها ، برش ، خمکاری ، قوی و شیار دهی می پردازند البته می توان گفت تمامی مراحل با دست انجام می شود به جز پلکسی گلاس که توسط دستگاه لیزر ، برش داده می شود . این روش طرفداران بیشتری نسبت به روش دوم دارد و بسیار مناسب مشتریانی می باشد که به هنر دست اهمیت می دهند .

ساخت به صورت ماشینی

با پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه های حروف ساز ، دستگاه برش لیزری ، دستگاه سی ان سی ، دستگاه پی وی سی و دستگاه آبکاری فانتاکروم ساخت تابلو چنلیوم به صورت ماشینی شکل گرفت اما این روش طرفداران زیادی ندارد زیرا تابلوسازان کهنه کار و با تجربه تابلو چنلیوم را یک هنر دستی دانسته و بر این باورند که باید با دست های یک تابلوساز هنرمند با ظرافت ساخته شود . در این روش تمامی مراحل برش ، خطوط و زاویه ها ، خم کردن لبه و غیره بدون دخالت دست به صورت اتوماتیک توسط دستگاه های انجام می شود .

images - ساخت انواع تابلو تبلیغاتی و کاربرد آنها در تبلیغات

در این روش ابتدا با استفاده از نرم افزارهای طراحی مانند کورل دراو ، اتوکد و فتوشاپ طراحی تابلو را انجام داده و سپس طرح ترسیم شده را به سفارش دهنده ارسال کرده و پس از تایید مشتری وارد مرحله ساخت می شود . در مرحله ی بعد حروف توسط دستگاه برش لیزری بر اساس طرح دلخواه مشتری برش خورده و لبه چنلیوم دور تا دور پلکسی چسبانده می شود سپس با کمک لامپ های اس ام دی نورپردازی حروف روی پی وی سی انجام شده و نوبت به نصب حروف روی زیر ساز می رسد که روی ورق های کامپوزیت ، چوب ترمووود ، شیشه ، سنگ و غیره چسبانده می شود حال تابلو آماده نصب می باشد .

لبه های تابلو چلنیوم

لبه تابلو چنلیوم در انواع مختلف با رنگ بندی متنوعی که دارد (طلایی ، نقره‌ای ، آبی ، مشکی ، سفید ، دودی ، قرمز ، بنفش و غیره ) بر اساس نیاز مشتری انتخاب می شود . عمق لبه های چلنیوم با عرض های ۷ ، ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ و ۱۳ سانتی متر وارد بازار می شوند مزیت استفاده از نوار اسفنجی (لبه چلنیوم) این است که از ورود آب و گرد و غبار به داخل حروف و مدار تابلو چنلیوم جلوگیری کرده و مانع سوختن آن می شود .

تابلو فلکسی

یکی دیگر از انواع تابلوهایی که نقش معرفی شما  را در بین عموم بازی می کند تابلو فلکسی است این نوع تابلو با توجه به جنس به کار رفته و پوشش کوتینگ و روکش ابریشمی برخوردار از مقاومت بالایی در برابر نور آفتاب و بارندگی و شرایط جوی نامناسب  است. استفاده از نور در زیر کار تابلو فلکسی یکی از گزینه های است که بیشتر مردم را ترغیب می کند که این نوع تابلو را برای معرفی کسب و کار خود انتخاب کنند. بیشترین استفاده این تابلو ها در مغازه ها، مترو ، نمایشگاه، رستوران و فست فود، تبلیغات شهری و… است

تابلو فلکسی چطور ساخته می شود؟

در ساخت تابلو فلکسی ابتدا نیازمند به یک شاسی برای کاور دور تابلو هستیم که از جنس قوطی پروفیل و در اندازه های ۲۵*۲۵ سانتی متر است. وقتی کار ساخت کاور دور تابلو انجام شد حالا باید آن را با توجه به زمینه تابلو رنگ آمیزی کرد و بعد با پوششی از ورق های نازک کامپوزیت پوشاند.غالبا عموم مردم شباهت زیادی بین تابلو فلکسی و بنر را حس می کنند اما باید بدانید در بنر هیچ گونه نوری برای زیر سازی استفاده نمی شود و چاپ تابلو فلکسی باید تیره تر از بنر و بر روی جنسی باشد که نور را از خود عبور بدهد زیر سازی تابلو برای عبور نور خیلی مهم است در زیر سازی بهتر است از PVC  به جای ورق های گالوانیزه استفاده کرد تا از اتصالی برق و سیاه شدن تابلو و سوختن مداوم لامپ ها جلوگیری کرد در ثانی مزیت های استفاده از پی وی سی مقاومت بالا، ضد آب بودن و سبک بودن آن نیز می توان اشاره کرد. لامپ های استفاده شده برای روشنایی دادن به تابلو باید کم مصرف باشد چراغ های پنلی اس ان دی از کیفیت بالا برخوردار است و مصرف انرژی را تا ۸۵ درصد کاهش می دهد یکی دیگر ویژگی های این تابلو این است که طراحی اصلی تابلو قابل تعویض است و هر زمان که نیاز باشد طرح جدیدی  را جایگزین کرد می توان این کار را انجام داد ولی باید در نظر گرفت که تابلو فلکسی نیاز به سرویس سالانه از جمله نور پردازی پشت کار و این قبیل کارها را نیز دارد.

حتما بخوانید:  آشنایی با انواع دستگاه های تولیدی در صنعت جعبه سازی

تابلو ترموود 

وقتی تلفیق بین چوب و حروف برجسته در کنار هم به کار می رود یک تابلو زیبا تبلیغاتی را به وجود می آورد که در بین عموم به تابلو ترموود معروف است حس خوبی که از طبیعت چوب به مشتری القا داده می شود زیبای و جذابیت این نوع تابلو ها را بیشتر کرده است صنعت گران چوب برای اینکه این نوع از جنس چوب مرغوب به نام ترموود را که مناسب بازار کار تابلو سازی باشد راهی بازار کنند  روی آن فعل و انفعالت خاصی انجام می دهند.  برای ایجاد چوب مناسبی که  در برابر فضای بیرونی مقاومت داشته باشد درجه حرارت بالایی همراه بخار آب بر روی چوب اعمال می کنند  و با  حذف گلوکز، اسید سیتریک، صمغ باعث می شوند تا مقاومت چوب بالا رفته و همین امر چوب ترموود را برای تابلو سازی مناسب می کند تا با خیالی آسوده از آن در برابر عوامل محیطی  مثل باران و نور آفتاب  بتوان استفاده کرد.

تابلو ترمود چگونه ساخته می شود؟

برای ساخت تابلو ترموود اول چوب ترموود را برای زیر سازی تابلو انتخاب کرده و در مرحله بعدی از حروف برجسته با ورق های از جنس کامپوزیت، چلنیوم، استیل و … برش داده شده و بر روی چوب ترموود کار می شود زمانی که در تابلو سازی که از چوب ترموود استفاده می شود برای جلوه بهتر دادن به نمای تابلو ضخامت آن باید بالای ۲ سانت باشد و حتما تراکم چوب بالا باشد تا استقامت تابلو بیشتر شود عموما از نور پردازی در این نوع تابلو سازی خیلی کمتر استفاده می شود.برای اینکه جلوه طبیعی این تابلو حفظ شود رنگ آمیزی ترموود با رنگ های مخصوص که در برابر اشعه آفتاب مقاوم است که دارای ۲۰ پرده رنگی است که هر نوع سلیقه ای را در نظر گرفته است و دست مشتری را در انتخاب آزادانه باز گذاشته است .

photo 2017 11 26 14 00 28 - ساخت انواع تابلو تبلیغاتی و کاربرد آنها در تبلیغات

تابلو لایت باکس

یکی از تابلو های تبلیغاتی که در آن از نور پردازی زیبا استفاده شده است و مناسب سطح شهر است ویژگی که این تابلو در تبلیغات دارد این است که شما با نصب یک بار این تابلو می توانید پوستر داخل آن را عوض کرده و از جلوه های بصیری جدیدی استفاده کنید. جنس این نوع تابلو معمولا ضد آب بوده و با پایه های فلزی کامپوزیت روکش می شود. استفاده این نوع تابلو برای فضاهای باز، مترو نمایشگاه های سالن های سینمایی و … مناسب است.

حتما بخوانید:  نکات مهم درباره چاپ فاکتور رنگی

تابلو لایت باکس چگونه ساخته می شود؟

تابلو لایت باکس از طرفداران زیادی دارد که در نوع های مختلف (لایت باکس برای فضای خارجی، لایت باکس کریستالی، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس آلومینیومی ) ساخته می شود که در اینجا به دو نوع پر کاربرد اشاره می کنیم

لایت باکس فریم لس

 در این لایت باکس  نیاز به  کلاف داریم که از آلومینیومی در قطرهای ۴،۶و ۹ استفاده می شود و بعد برای نور دهی به زیر کار و اطراف تابلو از لامپ های اس ام دی استفاده می شود که در اینجا برای زیر سازی از ورق های کامپوزیت استفاده می شود حالا نوبت به طرح تبلیغاتی شما رسیده که بهتر است از چاپ uv  بر روی پارچه تکستایل استفاده شود که هم ضد آب است هم ضد خش و این خود یکی از ویژگی های این نوع چاپ است که برای تابلو لایت باکس فریم لس مناسب است.

لایت باکس آلومینیومی

در این نوع تابلو از دو نوع طلق استفاده می شود که یکی بر روی کار و یکی برای زیر تابلو استفاده می شود. آلومینیوم ها را در ابعاد ۹، ۶ و ۴ را به صورت کلاف برش می دهند و از ورق ام دی اف برای زیر کاری استفاده می شود  و برای نور دهی و زیبایی بیشتر از نوع چراغ های اس ام دی لنز دار که باعث می شود نور یک دست و یکنواختی برای تابلو ایجاد شود و در مرحله آخر از چاپ طرح به صورت یووی استفاده می کنند.

421d067f80ce73f4fbca7d90f7645a22 564x282 1 - ساخت انواع تابلو تبلیغاتی و کاربرد آنها در تبلیغات

تابلو حروف برجسته

تابلو حروف برجسته  از تابلوهای است با ظاهری جذاب و تاثیر گذار حس متمایزی را به مشتری خواهد داد جنس به کار رفته از پلکسی گلس است که برای انواع حروف برجسته استفاده می شود شما در این نوع تابلو می توانید با انتخاب فونت مناسب به معرفی شغل خود در نمای بیرونی مغازه یا ساختمان خود بپردازید حروف برجسته از انواع پلاستیک، استیل است که کاملا مقاوم در برابر شرایط جوی و محیطی است

zmat tehran tirazhe 13 - ساخت انواع تابلو تبلیغاتی و کاربرد آنها در تبلیغات

تابلو کامپوزیت

طرح روی تابلو با استفاده از ورق کامپوزیت انجام می شود این ورق دارای ضخامت ۴ میلی متر و قطر ۰٫۵ سانتی متر است و با توجه به رنگ بندی متفاوت شفافیت و جلوه زیبایی که می تواند با هر گونه نمای قدیمی و جدید سازگار داشته باشد باعث شده تا طرفداران زیادی از آن برای محیط های داخلی مثل سالن ها و فضای بیرونی استفاده کنند.

تابلو کامپوزیت چگونه ساخته می شود؟

برای ساخت تابلو کامپوزیت سازندگان تابلو از یک زیر سازی فلزی استفاده می کنند و بعد ورق آن را با کامپوزیت که از جنس آلومینیوم است می پوشانند جنس وسط تابلو از پلی اتلین می باشد که دارای رنگ بندی مختلف برای استفاده و هماهنگی بین تابلو با مدل های مختلف تابلو مانند ترموود، طرح چوب، استیل و طرح سنگی است  قابل استفاده می باشد. در مرحله بعدی که کار طراحی تابلو باید انجام شود می توان از حروف برجسته استفاده کرد که با توجه به سلیقه مشتری می توان  به آن نور داد یا بدون نور کار کرد و تابلو را به اجرا در آورد.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments