Search
Close this search box.

مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

مزایای تابلوهای تبلیغاتی

 روش‌های زیادی برای تبلیغات و دیده شدن توسط مشتری‌ها وجود دارد. کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ علاوه بر تبلیغات در دنیای دیجیتال، تبلیغات محیطی را نیز از دست نمی‌دهند و از هر فضایی برای معرفی برند و محصولاتشان استفاده می‌کنند. یکی از روش‌هایی که باعث دیده شدن و ماندن در ذهن افراد و تبدیل آن‌ها به مشتری‌های بالقوه می‌‌شود، استفاده از تابلو‌های تبلیغاتی است. ساخت تابلو‌های تبلیغاتی باعث سریع تر دیده شدن و رسیدن پیام اصلی شما به مشتری هستند. از آنجایی که در تبلیغات فضای باز، شما با عموم مردم که در حال رفت و آمد به محل کار و منزل، یا در حال رانندگی هستند، در ارتباط هستید؛ استفاده از تابلو‌های تبلیغاتی در اولین وجه خود، راهی برای آگاهی مشتری از برند شماست نه مکانی برای ارتباط با مشتری!

چرا تابلوهای تبلیغاتی همچنان تاثیر گذار هستند؟

با توجه به پیشرفت ابزارهای دیجیتال و ابزارهای آنلاین، بسیاری از روش‌های قدیمی تر تبلیغاتی یا منسوخ شده اند یا عملا توجیه مالی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد. اما تابلوهای تبلیغاتی به دلایل بسیاری همچنان استفاده می‌شوند و تاثیر گذاری خوبی نیز دارند. در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد چرا تابلو‌ تبلیغاتی همچنان تاثیرگذار است و کسب و کار‌های کوچک و بزرگ از آن‌‌ها استفاده می‌کنند.

تابلوهای تبلیغاتی33 1024x620 - مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

تابلو‌های تبلیغاتی جلب توجه می‌کنند

 برخلاف سایر روش‌های تبلیغات، در این روش شما به طور ناخواسته توجه افرادی که از محل نصب تابلوی تبلیغاتی شما می‌گذرند را به خود جلب می‌کنید. نیازی نیست تا شما منتظر مشتری‌های بالقوه باشید تا آن‌ها از جلوی درب شرکت شما عبور کنند و متوجه پیشنهاد‌هایی که می‌دهید یا سهام ‌هایی که دارید می‌فروشید، بشنوند.

 با استفاده از تابلو‌های تبلیغاتی و تبلیغات در فضای باز شما می‌‌توانید توجه افراد پیاده یا کسانی که در بزرگراه‌های شلوغ مشغول رانندگی هستند را به خود جلب کنید و از این طریق در ذهن مشتری ماندگار ‌‌شوید. بسته به اندازه تابلو‌ تبلیغاتی و گستردگی این تبلیغات، در صورت نیاز مشتری، شما اولین اسمی هستید که به ذهن افراد می‌رسد.

به عموم افراد جامعه دسترسی دارید

 تبلیغات دیجیتال همیشه بهترین روش تبلیغات نیستند! اگر دسترسی به افرادی که وقت زیادی را در اینترنت نمی‌گذرانند برایتان سخت است؛ استفاده از تابلو‌های تبلیغاتی در فضای باز، یک شکل اید‌ه‌آل از بازاریابی است که باعث می‌شود به عموم افراد جامعه مثل کودکان، تاجران و افرادی که ساعات کاری طولانی دارند، دسترسی داشته باشید و نام شما توسط افراد زیادی مورد توجه قرار بگیرد.

تابلو‌های تبلیغاتی انعطاف پذیرند !

 شما می‌توانید از تابلو‌های تبلیغاتی در هر جایی که برای کسب و کار شما بهتر است و مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد، استفاده کنید. برای مثال اگر کار شما در زمینه فروش جواهرات می‌باشد، تبلیغات در مراکز خرید یا اطراف آن‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد، زیرا این‌ها مکان ‌هایی هستند که افراد به دنبال خرید و خرج کردن پول خود به آنجا می‌رود.

حتما بخوانید:  کدام سبک چاپ عکس را باید انتخاب کنم؟

البته نا گفته نماند که اگرچه تعداد بیننده ی شما در این روش نسبت به هر روش دیگری به نسبت بالا تر است، اما همچنین تعداد تابلو های تبلیغاتی به شکل روز افزونی در حال افزایش است، پس خلاقیت و جلب توجه بینندگان نکات مهمی است که در نتیجه گیری و بازگشت سرمایه شما به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

تابلو‌های تبلیغاتی مقرون به صرفه هستند

Digital billboards22 1024x683 - مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

 برخلاف هزینه بسیار بالای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، اگر قصد تبلیغات در فضای باز و تاثیرگذاری بر عموم مردم را داشته باشید؛ با استفاده از تابلو‌‌های تبلیغاتی در بسیاری از هزینه‌‌های تبلیغاتی خود صرفه جویی خواهید کرد. تبلیغات تلویزیونی گاها باعث کلافگی و آزار افراد می‌شوند و افراد به محض روبه رو شدن با آن‌ها کانال را عوض می‌کنند، اما تابلو‌های تبلیغاتی هر روز به چشم افراد می‌خورند و به عنوان یک روش جایگزین برای تبلیغات تلویزیونی می‌‌‌توانند کاملاً در ذهن مشتری‌های بالقوه جا بیفتند.

در بالا راجع به مزایای تابلو‌های تبلیغاتی ودلایل استفاده از آن‌ها توسط کسب و کار‌های کوچک و بزرگ بحث شد. برای درک بهتر موضوع لازم است که انواع کسب و کار‌ها را بشناسیم. به طور کلی کسب و کار‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 1- کسب و کار‌های کوچک

۲- کسب و کار‌های متوسط

۳- کسب و کار‌های بزرگ

کسب و کار‌های کوچک از تابلو‌‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا در شروع کار، برند و محصولات خود را به افراد زیادی در سطح شهر خود معرفی کنند. کسب و کار‌های متوسط از این روش برای آگاهی و معرفی محصولاتشان در سطح بزرگتری مانند کشور و یا شهر‌های اطرافشان استفاده می‌کنند. همچنین کسب و کار‌های بزرگ و کمپانی‌های جهانی از تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا مزیت‌های رقابتی خود را نسبت به بازار رقیب نشان داده و محصولات آینده شان را به مشتری‌های بالقوه معرفی کنند. از موثرترین تابلو‌‌های تبلیغاتی، استفاده از بیلبورد‌ها است.

بیلبورد چیست؟

بیلبورد‌ها نوعی از تابلو‌های تبلیغاتی هستند و از جمله تبلیغات محیطی محسوب می‌شوند، بسیاری از کسب و کار‌ها از بیلبورد‌ها جهت تبلیغات استفاده می‌کنند. بیلبورد‌ها محل ارتباط مستقیم با مشتری نیستند، چون زمانی که افراد در حال رانندگی در بزرگراه هستند، فرصت بخاطر سپردن آدرس و شماره تلفن شما را ندارند اما ابزار قدرتمندی برای معرفی محصول و جای گرفتن در ذهن مشتری هستند. پس در بیلبورد‌ها، استفاده از متن‌های طولانی و تصاویر شلوغ را به فراموشی بسپارید و به یک جمله کوتاه یا ویژگی خاص محصولتان بسنده کنید.

استفاده از بیلبورد‌ها مزایایی دارد که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

advertising billboard - مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

پنج مزیت استفاده از تبلیغات بیلبوردی:

مردم بیلبورد‌ها را می‌بینند:

استراتژی طراحی بیلبورد‌ها به این صورت است که بیلبورد‌ها معمولا در امتداد جاده‌ها و بزرگراه‌های طولانی و شلوغ قرار می‌گیرند و این موضوع به این معنی است که مردم همیشه صفحه نمایش تبلیغات شما را می‌بنند! مردم می‌توانند تبلیغات اینترنتی را با یک کلیک رد کنند یا در هنگام تبلیغات تلویزیون کانال را عوض کنند، اما نمی‌توانند در طول روز بیلبورد‌های شما را نبینند!

حتما بخوانید:  خودکار تبلیغاتی هدیه ماندگار

بیلبوردها همه ساعات شبانه روز برای شما کار می‌کنند!

 زمانی که شما  از تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی استفاده می‌کنید، مبلغی که برای تبلیغات پرداخت می‌کنید تعیین می‌‌کند که تبلیغات شما ما چند بار در طول روز نمایش داده شود، اما  بیلبورد‌ها هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز کار می‌کنند. از طریق سایر روش‌های تبلیغاتی مشتریان در طول روز، یک یا دو بار در معرض تبلیغات قرار می‌گیرند، اما بیلبورد‌ها چون به طور مستمر در مسیر رفت و آمد مردم هستند باعث تکرار در مواجهه و یادآوری می‌‌شوند.

  درست است که مدت زمان رویارویی با بیلبورد‌ها  کم است اما مواجهه مداوم در هر ساعت از شبانه روز باعث درگیری ذهنی افراد و بخاطر سپردن نام شما می‌‌شود.

امکان انتخاب مکان مخصوص با هدف شما:

 اگر می‌خواهید از  بیلبورد برای هدف قرار دادن افراد خاص، در نزدیکی شرکت و یا تقاطع‌های شلوغ و مکان‌هایی که رفت و آمد افراد بیشتری صورت می‌گیرد استفاده کنید، می‌‌توانید به راحتی مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و تبلیغات را در آن محل انجام دهید. در صورتی که مکان مناسبی برای تبلیغات بیلبوردی انتخاب کنید، می‌‌توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

در نظر داشته باشید که مشتریان بالقوه شما نیز تاثیر بزرگی در انتخاب محل نصب تابلو تبلیغاتی شما دارند و قطعا در نظر گرفتن این مسئله نتیجه بهتری برای شما حاصل خواهد کرد.

What is a billboard 1024x683 - مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

آگاهی مردم از برند شما

 با تبلیغات بیلبوردی شما  نمی‌توانید به طور مستقیم با مشتری از طریق وب سایت یا تماس با فروشگاه در ارتباط باشید، اما این نوع تبلیغات به شدت در ایجاد آگاهی از برند قدرتمند هستند. در صورتی که طرح‌های بیلبورد شما جذاب و به یاد ماندنی باشند، مشتریان بالقوه با چندین بار مواجهه با بیلبورد، شما را به خاطر می‌سپارند و اغلب اوقات در صورتی که به خدمات و محصولات شما نیاز پیدا کنند با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

مشتریان متفاوت و متنوع را مورد هدف قرار می‌‌دهند

بیلبورد‌ها به کسب و کار‌ها این امکان را می‌دهند تا تنها با یک تاکتیک تبلیغاتی به مشتریان بسیار متنوعی دسترسی پیدا کنند. این کار باعث می‌شود تا به جای صرف وقت و هزینه اضافی برای شناسایی و تحقیق در مورد مشتری‌های مورد هدف، به بخش عمده و متنوعی از جمعیت دسترسی داشته باشید. همچنین  بیلبورد‌ها باعث می‌شوند تا مشتری‌ها با میل خود به سمت شما بیایند.

billboards bvb 1 1024x624 - مزایای استفاده از تابلوهای تبلیغاتی

دانستن این موضوع به این معناست که شما مجبور نیستید بودجه تبلیغات و زمان خود را صرف تلاش برای دستیابی به مشتریان بالقوه کنید. استفاده از بیلبورد‌ها می‌تواند برای کسب و کار‌هایی که جمعیت متنوعی را به خود جلب می‌کنند بسیار مفید باشد؛ همچنین به شما در یافتن مشتریانی که انتظار ندارید به کسب و کار شما علاقمند باشند، کمک کند.

حتما بخوانید:  جعبه بسته بندی

چه نوع محتوایی در تابلوهای تبلیغاتی باید استفاده شود تا جذابیت بالا و پیام موردنظر به خوبی منتقل شود؟

محتوای تبلیغاتی برای تابلوهای تبلیغاتی باید جذاب و موثر باشد تا بتواند توجه مخاطبان را جلب کرده و پیام موردنظر را به خوبی منتقل کند. در این رابطه، چند نکته مهم وجود دارد که اگر رعایت شود می تواند باعث جذابیت تابلو تبلیغاتی شود:

  • پیام واضح و مختصر
  • استفاده از تصاویر و گرافیک‌های جذاب
  • استفاده از لوگو و شناخت برند
  • استفاده از عبارات قوی و واژگان محرک
  • تأثیرات بصری و نورپردازی
  • پیام منحصر به فرد و خلاقیت

چقدر هزینه برای نصب تابلوهای تبلیغاتی لازم است و چقدر بازدهی می‌توان انتظار داشت؟

هزینه برای نصب تابلوهای تبلیغاتی ممکن است بسیار متغیر باشد و به عوامل مختلفی مانند ابعاد تابلو، موقعیت مکانی نصب، نوع محتوا، مواد ساخت، نورپردازی، هزینه نصب و نگهداری بستگی دارد.

تابلوهای تبلیغاتی ساده‌تر معمولاً هزینه کمتری دارند، اما تابلوهای بزرگتر، نورپردازی شده، یا با مواد و فناوری‌های مدرن قیمت بیشتری دارند. همچنین، مکان قرارگیری تاثیر بسیاری بر هزینه دارد؛ تابلوهایی که در مناطق پرتردد یا در نقاط استراتژیک شهری نصب می‌شوند، هزینه بیشتری دارند.

در مورد بازدهی، این موضوع نیز بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی از جمله اثربخشی محتوا، مکان قرارگیری، هدف یا پیام تبلیغاتی و واکنش مخاطبان بستگی دارد. اما به طور کلی، بازدهی از تبلیغات تابلویی می‌تواند به دلیل ماندگاری بالا و دیده شدن در محیط‌های عمومی به مدت طولانی مدت، قابل توجه باشد.

در مقاله پیش رو به طور مفصل درباره مزایای استفاده از تابلو‌های تبلیغاتی و بیلبورد‌ها صحبت شد. نکات زیاد و جزئیات دقیقی در رابطه با تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارند که برای نتیجه گیری موثر، تمام کسب و کار‌ها باید به آن‌ها توجه کنند. بعضی از کمپانی‌ها اشتبا‌هاتی در این زمینه مرتکب می‌شوند که باعث از دست رفتن وقت و هزینه بسیار زیادی از آن‌ها می‌شود. بهتر است برای طراحی بیلبورد از طراحان با تجربه و شرکت‌های تبلیغاتی متخصص بهره بگیرید. استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و تاثیرگذار، انتخاب مکان متناسب با هدف شما و دقت به جزییات می‌تواند باعث موفقیت کمپین تبلیغاتی شما و آشنایی و آگاهی افراد از برند و محصولات شما شود. گروه تابلو سازی چاپو در خدمت شما هست در تمامی مراحل سفارش، چاپ و نصب تابلو فقط کافی با شماره ۰۲۱-۶۶۴۰۲۰۸۶ تماس بگیرید.

صفر تا صد تابلو سازی

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments