Search
Close this search box.

کتاب عکس چیست و یک کتاب داستانی عالی از زندگی خود ایجاد کنید.

کتاب عکس دقیقاً چیست

کتاب عکس دقیقاً چیست؟

کتاب‌های عکس یک روش عالی برای نمایش عکس ­هایتان هستند و به شما امکان می‌دهند همزمان داستانی را بیان کنید. درواقع فتوبوک ‌ اساساً یک آلبوم عکس هستند که که از طریق چاپ آنلاین عکس می توانید آن را چاپ کنید و در قالب عکس‌های دیجیتالی چاپ می‌شوند. در ابتدا اندازه کتاب و نوع صحافی آن را انتخاب نمایید. سپس، عکس را بارگذاری کنید. در این مرحله می‌توانید پس زمینه، متن و تزئینات (کلیپ آرت) هر صفحه را به انتخاب خود، سفارشی کرده و عکس‌ها را بر اساس طرح دلخواهتان آراسته کنید.

تفاوت کتاب عکس با آلبوم عکس

یکی از بارزترین تفاوت‌های بین آلبوم‌های عکس و کتاب‌های عکس در ضخامت کتاب و نوع صحافی آن است. تصاویر کتاب عکس مستقیماً روی کاغذ چاپ شده و در قالب کتاب انتخابی شما صحافی می‌شوند. به طور معمول آلبوم‌های عکس دارای عکس‌های چاپ شده‌ای هستند که روی صفحات آن قرار می‌گیرند. کتاب‌های عکس معمولاً سبک‌تر و نازک‌تر از آلبوم‌های عکس سنتی هستند، بنابراین فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

آلبوم‌های عکس سنتی یا جیب‌های کوچکی دارند که می‌توانید عکس‌های چاپ شده را جداگانه در آن‌ها قرار دهید یا دارای صفحات خالی هستند که می‌توانید عکس هایتان را روی آن‌ها بچسبانید. آلبوم‌های عکس بیشتر شبیه دفترچه‌های یادداشتی هستند که شما مجموعه‌ای از عکس‌های چاپ شده‌تان را در آن قرار داده و به هر صفحه جلوه‌ای خلاقانه می‌بخشید و در نهایت آن را به صورت یک آلبوم خاطرات در می‌آوردید.

آلبوم‌های عکس ایجاد شدند تا صدها عکس چاپ شده، داخل جعبه‌ها نمانند و به فراموشی سپرده نشوند. به این ترتیب می‌توانید عکس مورد نظر خود و بخشی از خاطره‌ای که دوست دارید در آلبوم قرار دهید را انتخاب کرده و ساعت‌ها برای آن وقت بگذارید. اگرچه این کار یک فرآیند زمانبر است اما لذت غرق شدن در خاطراتی که با دوستان و خانواده‌تان دارید، هرگز شما را خسته نخواهد کرد.

در مورد کتاب عکس باید گفت، شما لازم نیست عکس ­هایتان را همزمان و یکجا به فتوبوک خود اضافه کنید. درواقع قبل از ایجاد کتاب عکس، همه عکس‌های مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را یکی یکی از آلبوم‌های دیجیتال به کتابتان اضافه نمایید. علاوه براین، می‌توانید با استفاده از ویژگی تکمیل خودکار ما، آن‌ها را به ترتیب زمان به کتاب عکس ‌تان اضافه کنید. به این ترتیب، شما کتاب عکس عالی خود را با استفاده از وب سایت یا برنامه عکس، از طریق چاپ آنلاین عکس طراحی خواهید کرد. با این کار تمام روزها و خاطرات ارزشمند شما مثل روز عروسی، سال‌هایی که با خانواده‌تان سپری کردید و یا اولین نقاط عطف کودکتان ثبت و ماندگار می‌شوند. به یاد داشته باشید گزینه‌های بی پایانی برای ساخت خلاقانه چنین کتابی در اختیار خواهید داشت. شما حتی می‌توانید تصاویر قدیمی خانوادگی و یا کارهای هنری کودکتان را اسکن یا عکس برداری کرده و با چاپ عکس کودک خود دفترچه‌ای دیجیتالی از تاریخچه خانواده‌تان ایجاد کنید

sdfsdfhdsh - کتاب عکس چیست و یک کتاب داستانی عالی از زندگی خود ایجاد کنید.

کتاب‌های عکس کاملاً قابل تنظیم هستند

در صورت یکه که بخواهید، می‌توانید هر وجه از کتابتان را تغییر دهید. می‌توانید عکس‌هایی از تعطیلات یا سفرتان را در قالب یک تقویم و گاه شمار زمان‌بندی شده ایجاد کنید، متن‌هایی به آن اضافه کرده و جلوه‌های هنری را به لحظات مورد علاقه خود بیفزاید. علاوه براین، می‌توانید با استفاده از عکس‌های قدیمی مربوط به خاطرات خانواده یا نقاشی‌های آنها، این کتاب را برای کودکان خود در قالب یک کتاب داستان دربیاورید.

در صحافی

کتاب‌های عکس به سبک کلاسیک، با صحافی سنتی کتاب (صحافی کامل به روش چسب گرم یا دوخت تخت) یا سبک اسپرت در دسترس هستند. سبک کتاب عکس کوچیک با یک کتاب عکس استاندارد از این نظر متفاوت است که، کتاب عکس استاندارد مانند کتاب سنتی با دوخت مرکزی بسته شده اما صحافی به گونه‌ای است که می‌توانید یک عکس را در دو صفحه چاپ نمایید. صحافی برای عکس‌های جذاب پانوراما یا عکس‌های جشن‌ها و زمانیکه می‌خواهید تصاویر با فرمت بزرگتر را به صورت یکپارچه در عرض یک صفحه دوتایی قرار دهید، مناسب است.

حتما بخوانید:  جعبه سازی تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

کتاب عکس گالینگور : این نوع صحافی اصولاً برای کتاب‌های عکس سفرها، کتاب عکس کودک و کتاب عکس‌های خانوادگی مناسب هستند. کتاب‌های عکس دارای یک جلد براق بادوام هستند و عکس‌ها روی کاغذهایی با کیفیت hd و روکش ساتن، چاپ می‌شوند. شما می‌توانید آن را با عکس، متن و تزئینات مورد نظرتان شخصی‌سازی کنید. در این صحافی، صفحات کتاب به یکدیگر دوخته شده و در قالب یک کتاب ۴ تا ۹۰ صفحه‌ای ایجاد می‌شوند.

کتاب عکس ممتاز: این کتاب‌های عکس که کیفیتی عالی دارند برای عکس‌های عروسی و عکس‌های نمونه کارها بسیار مناسب هستند. صحافی تخت یکپارچه، امکان یکدست شدن دو صفحه را به زیبایی فراهم می‌کند و به این ترتیب عکس‌ها می‌توانند یکپارچه روی دو صفحه چاپ شوند. بنابراین کتاب با صفحات مسطح و جلدهای مات نرم و مخملی لوکس ساخته می‌شود و می‌تواند با عکس، متن و تزئینات مورد نظر سفارشی شود. داخل کتاب، عکس‌های شما روی کاغذ ممتاز بسیار ضخیم چاپ خواهد شد. شما می‌توانید کتاب‌های عکس منحصر به فرد خود را تا ۱۰۰ صفحه ایجاد کنید.

می‌توانید برای جلد عکس کتاب خود، جلد سخت یا جلد نرم را انتخاب کرده و یکی از عکستان را برای چاپ بر روی جلو و پشت آلبوم خود آپلود نمایید. علاوه براین، می‌توانید به عطف کتاب عکس خود یک عنوان شخصی اضافه کرده، یا آن را با پوشش‌های سنتی برش خورده از چرم سخت یا پارچه کتان که به شما اجازه می‌دهد نگاهی دلچسب به عکس‌های آلبوم سفارشی خود داشته باشید، آراسته کنید. این گزینه را برای شما فراهم می‌کند که کیفیت جلد کتاب عکس چاپی خود را با یک پرداخت کاری مات بهبود ببخشید. گزینه کتاب عکس ممتاز، فقط به صورت مات قابل سفارش دادن است.

Unddhds2 - کتاب عکس چیست و یک کتاب داستانی عالی از زندگی خود ایجاد کنید.

همه چیز را بیرون بگذارید

برای هر مناسبت یک کتاب عکس، شخصی‌سازی کنید. برای انواع رویدادها یک گزینه مرتبط ارائه خواهد داد. مجموعه کتاب‌های عکس عروسی و قالب‌های کتاب میهمانان عروسی ما را جستجو کنید تا از موضوعاتی که در طیفی گسترده ارائه می‌دهیم، الهام بگیرید. این موضوعات از سبک‌های روستایی تا سبک‌ها و طراحی‌های مدرن را شامل شده و کیفیت‌های بالا و بی‌نظیری دارند. با این وجود شما می‌توانید خاطرات خاص خانوادگی خود مانند تولد کودک یا هر مناسبت مهمی را در قالب کتاب‌هایی با مضمون کتاب عکس کودک و خانواده ماندگار کنید.

برای سفرهای خانوادگی و تعطیلاتتان، یک کتاب عکس سفر تهیه نمایید. همچنین می‌توانید برای یک دوره از سال تحصیلی یا همه خاطرات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانتان یک کتاب عکس فارغ تحصیلات درست کنید. برای رویدادها و خاطرات خاص شما مجموعه‌ای منحصر به فرد از کتاب‌های عکس در موضوعات مختلف دارد که به زیبایی ساخته شده‌اند. علاوه براین، اگر برای کتاب عکس خود به دنبال یک زمینه و تم منحصر به فرد هستید، می‌توانید با انتخاب پس زمینه، طرح عکس، افزودن متن و تغییر اندازه یا تغییر عناصر، محتوای کتاب خود را به شکل دلخواه تغییر داده و ایجاد کنید. درواقع شما می‌توانید یک طرح عالی برای خود ایجاد کرده و بر روی آن کنترل کاملی داشته باشید.

چگونه یک کتاب عکس درست کنید؟

قالب دلخواه کتاب عکس خود را انتخاب کنید. هنگام ایجاد کتاب عکس خاص، مواردی برای انتخاب اندازه‌ها و گرایش‌های مختلف وجود دارد:

صحافی کتاب عکس کلاسیک

جیب ۵ × ۷: کوچک‌ترین قالب کتاب عکس ما، می‌تواند به عنوان یک یادگاری کوچک از یک سفر کوتاه یا مهمانی تولد، گزینه‌ای مناسب باشد. این نوع کتاب عکس، این اندازه کوچک‌ترین ماست و برای نمایش عکس‌های پانوراما عالی است.

۶ × ۸ کوچک: آیا می‌خواهید کتابی خلاقانه بسازید اما زمان زیادی در اختیار ندارید؟ قالب ۶ × ۸ کوچک ما کاملاً قابل سفارشی ‌سازی است و با توجه به اندازه‌ای که دارد، گزینه‌ای مناسب جهت شخصی‌سازی کتاب عکس شما به حساب می‌آید. این کتاب عکس گالینگور می‌تواند به عنوان یک کتاب داستان، کاملاً مناسب کودکان باشد و به آن‌ها در تمرین خواندن کمک کند.

حتما بخوانید:  11 مرحله در چاپ افست و فرم بندی اصولی

پرتره ۷ × ۵: آیا می‌خواهید در پروژه خود خلاقیت بیشتری به خرج دهید؟ یک کتاب پرتره جهت اعمال خلاقیت و نمایش عکس‌ها به بهترین شکل ممکن، فضای کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب برای سالنامه‌ها، کتاب‌های آشپزی و عکس‌های پرتره خلاقانه یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. این کتاب همچنین برای قرار دادن عکس‌های موجود در تلفن‌های همراهتان گزینه‌ای مناسب است. در نهایت می‌توانید پرتره ۷ × ۵ را بر حسب سلیقه‌تان با جلد سخت یا جلد نرم صحافی کنید. لازم به ذکر است در صورت تمایل برای ایجاد این کتاب می‌توانید از برنامه نیز استفاده نمایید.

مربع استاندارد ۸ × ۸: اگر نیاز دارید عکس‌های منظره و پرتره را در فتوبوک خود به نمایش بگذارید، قالب مربع ما امکان انجام دقیق این کار را به شما خواهد داد. این قالب برای کتاب‌های خاطره سفر، آلبوم عکس اینستاگرام و عکاس حرفه ای کلوزآپ از کودکان و بچه‌های نوپا یک گزینه ایده‌آل است. این نوع کتاب‌های عکس، معمولی و ممتاز و همچنین جلد سخت یا جلد نرم موجود هستند.

۸×۱۱: این قالب، محبوب‌ترین انتخاب مشتریان ماست و دلیل این موضوع را می‌توان به آسانی حدس زد. در میان قالب‌های ما، کادرهای افقی (Landscape) بیشترین فروش را دارند. آن‌ها برای ایجاد یک کتاب عکس شخصی گزینه‌ای ایده­آل به حساب می‌آیند که سال به سال مانند یک گنجینه، ارزشمندتر و محبوب‌تر می‌شوند. این گزینه را می‌توان برای عکس‌های سفر، آلبوم‌های عروسی و به نمایش گذاشتن بهترین عکس‌های خود از مناظر انتخاب کنید. علاوه براین، ۱۱×۸ با بیشترین تطبیق پذیری، به عنوان یک انتخاب موجود هستند. شما همچنین می‌توانید برای کتاب عکس کلاسیک خود یک جلد براق یا مات انتخاب کرده و برای این کتاب به ظاهر قدیمی از چرم یا پارچه استفاده نمایید.

مربع بزرگ ۱۲ × ۱۲: این قالب می‌تواند یکی از اجزای همیشگی بر روی میز کار، میز پذیرایی و هر میز با هر کاربرد دیگری باشد. اگر به دنبال ایجاد یک کتاب عکس سفارشی حرفه‌ای جهت به نمایش گذاشتن کار خود و یا بهترین عکس‌های اینستاگرام‌تان هستید، این قالب انتخابی ایده­آل محسوب شده و گزینه‌های صحافی گالینگور عکس استاندارد، گالینگور چرمی و layflat آن موجود است.

کتاب عکس بزرگ ۱۱ × ۱۴: اگر دارایی‌های شما شامل مواردی مثل: عکس‌هایی جذاب از مناظر، عکس‌های حرفه‌ای از حیات وحش و یا عکس‌های دوربین پانوراما هستند، قالب کتاب عکس بزرگ ما بهترین راه برای زنده کردن عکس‌های شما همراه با جزئیات خیره کننده است. نکته ویژه: برای عکس‌هایی که دارای طرح و رنگ جالب توجه هستند، صفحات layflat را انتخاب کنید.

نوع کاغذ خود را انتخاب کنید

آیا می‌خواهید یک کتاب عکس سفارشی که کیفیت بالایی دارد ایجاد کنید؟ در این صورت بهتر است بدانید، نوع کاغذی که انتخاب می‌کنید به اندازه سایز کتاب مهم است. در اینجا نحوه انتخاب کاغذ مناسب برای پروژه شما ذکر شده است:

کتاب عکس کلاسیک با کاغذ نیمه براق: این کاغذها، انواع متنوعی دارند که از آن‌ها می‌توانیم تقریباً در تمام پروژه‌ها استفاده کنیم. کاغذ نیمه براق که کیفیت آن hd است، برای همه کتاب‌های عکس ما گزینه‌ای استاندارد محسوب می‌شود.

Untitdfsduled 2 - کتاب عکس چیست و یک کتاب داستانی عالی از زندگی خود ایجاد کنید.

کاغذ ساتین

این کاغذ که کیفیت آن عالی است و با ساتین نفیس پرداخت کاری شده است، واقعاً رنگ‌های زنده‌ای را در عکس‌های شما به وجود می‌آورد. علاوه براین، کاغذهای ساتین محکم هستند و به راحتی تمیز می‌شود. شما می‌توانید این نوع کاغذ را در عکس‌ها و کتاب‌های رنگارنگ برای کودکان انتخاب کنید. کتاب‌های کالینگور استاندارد ما فقط در فرمت های مربع (۸ × ۸ و ۱۲ × ۱۲)، ۸ × ۱۱ و ۱۱ × ۱۴ موجود هستند.

کاغذ ابریشمی مات

این کاغذ فقط برای کتاب‌های عکس با جلد گالینگور Layflat ممتاز که فرمت مربع (۸ × ۸ و ۱۲ × ۱۲)، ۸ × ۱۱ و ۱۱ × ۱۴ دارند، موجود است. این جلد ابریشمی مات و فوق العاده ضخیم برای کتاب‌های هنری، نمونه کارهای حرفه‌ای و عکس سیاه و سفید، مناسب هستند.

نکته برتر

برای تهیه کتاب در تمام اندازه‌ها و قالبها، همه نوع‌های کاغذ موجود نیست. بنابراین؛ تمام ابعاد و وجوه کتاب عکس خود را بررسی کنید تا بتوانید آن را با کاغذ دلخواهتان تهیه نمایید.

حتما بخوانید:  مهمترین کاربردهای چاپ چیست و تأثیر آن در تبلیغات

جلد کتاب عکس سفارشی خود را انتخاب کنید

هنگامیکه قالب کتاب و نوع کاغذتان را انتخاب کردید، زمان آن رسیده که شروع به اعمال خلاقیت بر روی جلد فتوبوک ‌تان کنید. موارد زیر را هنگام انتخاب جلد مناسب، به خاطر داشته باشید:

جلد نرم

این گزینه سبک و انعطاف‌پذیر که برای پوشش کتاب‌های کوچک‌تر موجود است، کاملاً قابل تنظیم و با دوام است و در برابر سایش و پارگی مقاومت کافی را دارد. این جلد برای کتاب‌های تصویری کودکان و یا کتاب‌هایی که اصولاً همراه خود حمل می‌کنید، مناسب بوده و در اندازه‌های ۵ × ۷ و ۸ × ۸ موجود است.

جلد سخت استاندارد

این جلد، محبوب‌ترین نوع جلد ماست که می‌تواند جلوه و حس یک کتاب واقعی به پروژه‌تان ببخشد. جلد کالینگور با تصاویر، متن و سایر عناصر طراحی شما کاملاً قابل تنظیم خواهد بود و برای پوشش همه سایزهای کتاب موجود است. کالینگور استاندارد در میان انواع جلدها، تنها جلدی است که نقش برجسته ظریفی بر روی آن قرار دارد.

چرم مصنوعی و پارچه کتان

این جلد، برای بازسازی و شبیه‌سازی جلوه و حسی از آلبوم‌های عکس چرمی قدیمی انتخابی مناسب است. جلدهای چرم مصنوعی و یا کتان، یک گزینه عالی برای آلبوم‌های عروسی و سالنامه‌ها محسوب می‌شوند و در اندازه­های: کادر افقی ۸ × ۱۱ و ۱۲ × ۱۲ (فقط چرم) موجود هستند.

انتخاب یک طرح زمینه و صفحه آرایی

بهترین پروژه‌های کتاب عکس با انتخاب طرح زمینه (تم) شروع می‌شوند. شما می‌خواهید کتاب‌تان داستانی را تعریف کند و هر کتاب عکسی که ایجاد می‌کنید به عنوان بخش جدایی ناپذیری از یک مجموعه محسوب شود. مجموعه شما زمانیکه پیشرفت کند، چگونه به نظر خواهد رسید؟ این سوال می‌تواند شما را ترغیب کند تا یک تم مناسب پیدا کرده و به کتاب عکس خود اضافه کنید

سفارش خود را ثبت کنید، به این ترتیب آلبوم عکس سفارشی چاپ دیجیتالتان را ظرف چند روز تحویل خواهید گرفت. پروژه‌های کتاب عکستان در حساب شما ذخیره می‌شوند، بنابراین هر زمان که بخواهید می‌توانید چاپ کتاب‌های عکس خود را مجدد سفارش دهید.

هزینه درست کردن کتاب عکس

  • هزینه درست کردن یک کتاب عکس می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته و متغیر باشد. در زیر، چندین عامل کلیدی را برای تخمین هزینه درست کردن کتاب عکس مطرح می‌کنیم:
  • تعداد صفحات کتاب بر اساس تعداد عکس‌ها در هر صفحه تعیین می‌شود. هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، هزینه نیز افزایش می‌یابد.
  • اندازه فیزیکی کتاب نیز تأثیر زیادی بر هزینه دارد. کتب بزرگتر می تواند هزینه بیشتری داشته باشند.
  • انتخاب کیفیت چاپ و نوع کاغذ (مثلاً کاغذهای با کیفیت عالی یا چاپ رنگی) نیز به طور مستقیم تأثیر دارد.
  • اگر نیاز به خدمات طراحی گرافیکی دارید (برای طراحی صفحات، قابلیت افزودن تأثیرات و یا تنظیم ترتیب عکس‌ها)، هزینه به شدت افزایش می‌یابد.
  • انتخاب جلد (مثل جلد نرم یا سخت) و بسته بندی نیز هزینه نهایی را تعیین می‌کند.
  • معمولاً با افزایش تعداد نسخه سفارش، قیمت به ازای هر نسخه کاهش می‌یابد.

هر اضافه کاری خاص یا سفارشی‌سازی به هزینه اضافه می‌شود. مثلاً افزودن نقوش یا جلد سفارشی.

برای به دست آوردن تخمین دقیق‌تر در مورد هزینه، می‌توانید با چند چاپخانه یا خدمات چاپ عکس تماس بگیرید و جزئیات پروژه خود را مطرح کنید تا به شما پیشنهادات قیمت دهند.

ما برای اینکه از منحصر به فرد بودن هر یک از کتاب‌های عکسمان مطمئن شویم، از جدیدترین فناوری چاپ و بهترین کاغذ و جوهر استفاده می‌کنیم. فتوبوک‌ های ما توسط افرادی که در چاپ عکس متخصص هستند گردآوری می‌شوند در چاپو همه مراحل چاپ عکس ها توسط خانم انجام می شود. ما یک تیم حرفه‌ای هستیم که علاقه زیادی دارند عکس‌های شما را به عنوان بخشی از زندگی‌تان در قالب کتاب‌های زیبا و کارت‌های هدیه در بیاورند.

منبع: snapfish.com

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments