Search
Close this search box.

همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

از دیرباز مردم برای تشخیص زمان و تاریخ دقیق از تقویم استفاده می‌کردند. تقویم در زندگی بشر نقش بسیار مهمی دارد و به تبع آن ابزاری کاربردی است. از این رو، یکی از محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی که افراد دریافت می‌کنند، تقویم است. فعالان اقتصادی که در ارگان‌ها یا شرکت‌های مختلف فعالیت می‌کنند، زمانی که تصمیم به تبلیغات برند یا نام تجاری خود می‌گیرند اولین گزینه مدنظرشان عرضه تقویم تبلیغاتی است. از این رو باید همه نکات را درباره هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی بدانند.

تقویم یکی از مواردی است که  به شکل‌های متفاوتی چاپ و تولید می‌شود. تقویم‌های تبلیغاتی دارای انواع مختلفی هستند. از جمله  تقویم دیواری، جیبی و رومیزی. هزینه  چاپ تقویم تبلیغاتی به عوامل متعددی بستگی دارد.

برای نمونه در تقویم‌های رومیزی جنس پایه، موارد مختلف مربوط به چاپ و نوع صحافی از جمله موارد موثر در تعیین قیمت تقویم‌های تبلیغاتی هستند. در تقویم‌های جیبی قیمت نسبت به نوع طراحی و پلاک مورد نظر، جنس کاغذ و جلد تعیین می‌شود. تقویم‌های دیواری نیز ارزششان برحسب نوع و جنس خاص آن‌ها تعیین می‌شود. در این مقاله بر آنیم که تمامی موارد موثر بر قیمت تقویم‌های تبلیغاتی را بررسی کنیم.

علت انتخاب تقویم تبلیغاتی

قبل از اینکه بخواهیم در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی صحبت کنیم، بد نیست صحبت کوتاهی در مورد علت انتخاب تقویم تبلیغاتی داشته باشیم. انتخاب تقویم تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک راهبرد موثر برای تبلیغات و ارتباط با مشتریان در نظر گرفته شود. انتخاب تقویم تبلیغاتی می‌تواند به دلایل مختلف باشد. این دلایل شامل موارد زیر است:

  • تقویم‌های تبلیغاتی معمولاً شامل لوگو و اطلاعات برند هستند که به مدت یک سال یا بیشتر در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرند، این باعث نمایش مداوم برند به مخاطبان می‌شود.
  • با ارسال تقویم‌های تبلیغاتی به مشتریان، افراد به طور مداوم با برند آشنا می‌شوند و این می‌تواند باعث افزایش آگاهی و تشویق به استفاده از محصولات یا خدمات برند شود.
  • ارسال تقویم‌های تبلیغاتی به مشتریان فعلی و ثابت می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید شود، زیرا این تقویم‌ها به عنوان یک هدیه مفید و کاربردی مورد توجه قرار می‌گیرند.
  • ارسال تقویم‌های تبلیغاتی می‌تواند نقش مهمی در نگه‌داری مشتریان فعلی ایفا کند. ارائه یک هدیه مفید و کاربردی مانند تقویم می‌تواند باعث ایجاد ارتباط مداوم با مشتریان شده و آنها را به برند وفادار کند.
  • تقویم‌های تبلیغاتی به عنوان یک وسیله تبلیغاتی مداوم عمل می‌کنند. از آنجایی که معمولاً برای یک سال به کاربران خدمت می‌کنند، تبلیغات مداومی برای برند فراهم می‌کنند.
  • تولید تقویم‌های تبلیغاتی معمولاً هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد و می‌تواند یک فرصت مناسب برای تبلیغات باشد.

هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی رومیزی

یکی از هدایایی که معمولا در پایان هر سال شرکت‌ها و موسسات به همکاران و مشتریان خود می‌دهند، تقویم است و یکی از روش‌های حائز اهمیت در تبلیغات و معرفی شرکت‌ها چاپ تقویم رومیزی است. امروزه اکثر شرکت‌ها برای تبلیغ خدمات و محصولاتشان از تقویم رومیزی بهره می‌برند.

تقویم رومیزی ابزاری پرکاربرد برای اداره، سازمان، ارگان و منازل است. چاپ تقویم رومیزی ۱۴۰۲ شامل مراحل مختلفی می‌شود. گاهی شرکت‌ها قصد دارند تقویم‌های اختصاصی داشته باشند که از این طریق بیشتر دیده شوند.

Calendar printing costs - همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

 عوامل متعددی در هزینه تقویم رومیزی تبلیغاتی نقش دارند. برای نمونه تقویم‌های این نوع که از جنس و کیفیت بهتری ساخته شده‌اند نسبت به سایر انواع گران‌تر هستند. همچنین بعضی از این تقویم‌ها دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر هستند. برای‌ مثال، در دو روی صفحات آن‌ها طرح‌های سفارشی چاپ شده است. انتخاب کاغذ نیز در تعیین قیمت تاثیر بسزایی دارد. در ادامه به تفصیل به شرح این مطالب خواهیم پرداخت.

هزینه های چاپ روی صفحات و پشت صفحات تقویم رومیزی

عوامل متعددی در احتساب هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی نقش دارند. در ابتدا به هزینه‌های مربوط به انواع چاپ‌ها اعم از چاپ بر روی صفحات، پشت صفحات، آستر و لت می‌پردازیم.

چاپ روی صفحات

عموما در طراحی صفحات تقویم رومیزی و در بخش حاشیه‌ تقویم، فضایی خالی در نظر گرفته می‌شود که در این قسمت طرح، نوشته و لوگوی شرکت سفارش دهنده قرار می‌گیرد. حال نسبت به پیچیدگی نوع طرح، تعداد کلمات متن درخواستی، سیاه و سفید بودن یا رنگی بودن طرح، نوشته و لوگو مقدار هزینه بررسی می‌شود.

حتما بخوانید:  تبلیغات موثر با چاپ تقویم رومیزی

چاپ پشت صفحات

در تقویم رومیزی روی هر برگه یک ماه از سال درج می‌شود. این امکان وجود دارد که از پشت صفحه برای قرار دادن تصاویر مورد نظر و درج تبلیغات استفاده کرد؛ از آنجایی که در این قسمت فقط منحصرا متن یا تصویر دلخواه شما گذاشته می‌شود، بخش بسیار مناسبی برای تبلیغات است. هزینه در این بخش متناسب با سایز تصویر و متن مورد نظر محاسبه می‌شود.

هزینه چاپ آستر و لت تقویم رومیزی

در بعضی تقویم‌های رومیزی برگه‌هایی اضافی علاوه بر برگه‌های اصلی تقویم وجود دارند. این برگه ها به این منظور ساخته می‌شوند که عکس‌های تبلیغاتی در آن‌ها منظور شود. این برگه‌ها آستر نام دارند که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

Desktop calendar material - همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

چاپ آستر

معمولا تقویم‌های رومیزی ۱۲ برگ دارند و برگ سیزدهم  به عنوان آستر یا کاور به آن‌ها اضافه می‌شود. جنس این برگه از لت داخلی است و این امکان وجود داردکه کاغذ فانتزی را هم در این امر به کاربرد. هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی رومیزی برمبنای این دو نوع کاغذ متفاوت هستند.

چاپ لت ها به صورت اختصاصی

به موجب اختصاصی کردن آستر لازم است که از چاپ لت به صورت انحصاری، ضرب طلاکوب، نقره کوب و چاپ سیلک بر کاغذ فانتزی استفاده کرد.

برای کاهش هزینه اختصاصی کردن تقویم رومیزی بهتر است از چاپ‌های مذکور یا اضافه نمودن پلاک به همراه حکاکی لیزری استفاده کنید. در این روش برند مجموعه و اطلاعاتی که شما مایل به چاپ آن هستید روی پایه درج می‌شوند.

بررسی هزینه  طبق ابعاد و جنس تقویم رومیزی

در این وهله به بررسی هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی رومیزی بر حسب سایز و جنس های تقویم می‌پردازیم.

ابعاد

در تقویم‌های رومیزی اختصاصی، امکان سفارش سایز، پایه و صفحات به دلخواه شما وجود دارد. ولی نکته حائز اهمیت این است که این امر هزینه زیادی را به خصوص برای تیراژهای بالا در بر می‌گیرد. اگر می‌خواهید تقویم‌های عالی و در عین حال مقرون‌به‌صرفه سفارش دهید، لازم است که سایز موردنظر خود را از  نمونه‌هایی که شرکت تولید کننده ارائه می‌دهد برگزینید. در این صورت ملزم به پرداخت هزینه اضافی برای سایز‌های خاص نیستید.

Leather base calendar 768x1024 - همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

جنس صفحات

به طور کلی منظور از جنس تقویم، جنس صفحات و جنس پایه آن است. لازم به ذکر است که در چاپ تقویم رومیزی این فرصت را دارید که مطابق با سلیقه شخصی متریال‌های مختلفی را سفارش دهید. برای نمونه به موجب زیبایی بیشتر جنس‌هایی نظیر چرم، یووی موضعی و سلفون برای صفحات تقویم سفارش دهید؛ این امر ملزم به پرداخت هزینه نسبتا زیادی است. اگر مایل هستید که برای اینکار هزینه کمتری پرداخت کنید، برای پایه تقویم  مقوای ایندربورد را سفارش دهید.

جنس پایه

جنس پایه تقویم متشکل از روکش‌های مختلف همچون گالینگور، گلاسه ۱۳۵ گرم سلفونی به انضمام تمپلات چاپی یا ساده و چاپ ۴ رنگ است. جنس‌های مختلف جهت زیبایی بیشتر تقویم نیز عبارتند از پلکسی، طلق، چوب و ام دی اف؛ هزینه تقویم رومیزی با توجه به موارد مذکور متفاوت است.

هزینه صحافی تقویم رومیزی

به موجب صحافی تقویم رومیزی انواع صحافی پانچ و فنر به کار برده می‌شود. جهت زیباتر شدن تقویم رومیزی  فنرهای رنگی یا فنر دو تکه گزینه‌های خوبی هستند. استفاده از رنگ‌های جذاب برای داخل پایه تقویم رومیزی نیز تاثیر بسزایی در زیباسازی ظاهر آن دارد.

در برخی مواقع افراد برای افزایش کارآیی تقویم، به آن بخش یادداشت اضافه می‌کنند. این مسئله به دو روش تحقق پیدا می‌کند؛ اول اینکه با در نظر گرفتن سایز بزرگتر پایه، یادداشت‌ها را کنار لت گلاسه روی پایه صحافی کرد. در روش دوم نیز با افزودن یک لت اضافی به صورت افقی بر پایه تقویم، باید یادداشت‌ها را روی لبه پایه ‌چسباند.  البته باید در نظر داشته باشید که اضافه کردن یادداشت و پایه افقی به تقویم باعث افزایش هزینه تمام شده آن می‌شود.

Let the desktop calendar - همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

انواع پایه و هزینه آن

پرطرفدارترین تقویم رومیزی، تقویم رومیزی پایه‌دار است که روی پایه سه گوش نصب می‌شود؛ این تقویم معمولا به صورت ماه‌شمار است و دارای برگه‌های ۱۲ تا ۱۳ لتی است و از  جنس گلاسه ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرم تشکیل می‌شود. نوع هفته شمار این نوع تقویم‌ها نیز وجود که  به دلیل زیاد شدن لت ها و بزرگ شدن فنر، قطر آن‌ها زیاد می‌شود و قیمت این نوع نیز بالاتر از بقیه انواع است. معمولا از دو نوع پایه برای تقویم رومیزی استفاده می شود. پایه سخت که متشکل از مقوای سخت به همراه روکش است و همچنین پایه نرم. لازم به ذکر است که جنس پایه سخت از سلفون، گالینگور، چرم و چوب است.

حتما بخوانید:  تبلیغات موثر با چاپ تقویم رومیزی

پایه سلفونی

در این نوع پایه کاغذ گلاسه چاپ می‌شود، سپس سلفون کشیده می‌شود و بر روی مقوا چسبانده می شود؛ از خصوصیات این نوع پایه این است که قابلیت چاپ اختصاصی با طرح و رنگ دلخواه شما وجود دارد. هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی رومیزی که از پایه سلفونی تشکیل شده است گرانتر از بقیه انواع است.

پایه گالینگور

گالینگور آنقدر سفت و محکم است و استقامت دارد که به راحتی در برابر گرما، رطوبت و ضربه تخریب نمی شود. علاوه بر تمامی این موارد ظاهر زیبایی دارد و این امکان وجود دارد که روی آن را به روش طلاکوب، نقره کوب، سیلک و فلت نگارش کرد. در این نوع به جای استفاده از کاغذ گلاسه با روکش سلفونی از گالینگور برای روکش پایه استفاده می‌شود. در نتیجه امکان چاپ تصاویر رنگی روی این دسته از پایه‌های تقویم به آسانی امکان‌پذیر نیست و این نوع از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

پایه چرمی، چوبی و نرم

  روکش چرمی برای این نوع پایه استفاده می‌شود، اما زیاد رایج نیست. پایه‌های تقویم چرمی در رنگ‌بندی‌های مختلف مشکی، قهوه‌ای، قهوه ای روشن، یشمی و زرشکی موجود هستند. در پایه چوبی نیز از تخته ام دی اف یا چوب برای پایه استفاده می‌شود. همچنین یکسری از پایه‌ها هستند که از چوب ساخته شده‌اند ولی دارای روکش چرمی هستند. قیمت این نوع پایه‌ها نه گران است و نه خیلی ارزان. لذا بیشتر برای مصارف خانگی توصیه می‌شوند تا هدایای تبلیغاتی. در خصوص پایه های نرم، نکته قابل توجه این است که این نوع پایه برای تقویم‌ها در تیراژ بالا بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است.

The cost of binding a desktop calendar - همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

تقویم‌های جیبی

تقویم جیبی یکی دیگر از تقویم‌های تبلیغاتی است که به جهت ابعاد بسیار مناسب، برای جیب و کیف افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تقویم به نوعی همراه همیشگی فرد است. با توجه به مشغله ی زیاد زندگی امروزه هر فردی باید برای انجام کارهای روزمره خود برنامه ریزی کند؛ این برنامه ریزی باید تا حدی دقیق و حساب شده باشد که فرد با استفاده از آن به تمام کارهای شخصی و روزمره خود رسیدگی کند؛ به همین جهت تمامی افراد به یک تقویم جیبی کوچک که تاریخ و ساعت برنامه شخصی خود را در آن یادداشت کنند نیازمند هستند.

وقتی وسیله ای تا این حد کاربردی است قطعا در تبلیغات هر برند موفق، چنین ابزاری نیاز است تا به واسطه این نوع تبلیغات نام تجاری در ذهن مخاطبین هدف قرار گیرد. نتیجه این نوع تبلیغات نوعی وفاداری بین شخص و شرکت خواهد بود. هزینه های چاپ تقویم جیبی تبلیغاتی به عوامل گوناگونی بستگی دارند. از جمله جنس و کیفیت جلد، ضخامت و کیفیت برگه، طرح‌های مورد نیاز و ویژگی‌های اضافی همچون فال، اشعار و اوقات شرعی.

قیمت  کلی تقویم‌های جیبی

تقویم جیبی یکی از هدایای تبلیغاتی پرکاربرد روزانه است. قیمت این محصول بسیار مناسب است بر همین اساس، بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال قدرتمند، از تقویم‌های جیبی استفاده می‌کنند.

 کوچک بودن ابعاد و اندازه تقویم‌های جیبی، علاوه بر ارائه یک هدیه زیبا و ماندگار، همراه همیشگی مخاطبان خواهد بود. از آنجایی که شرکت‌ها و ارگان‌ها این تقویم را در تعداد کثیری تهیه می‌کنند، امکان خرید تقویم‌های جیبی را با قیمت بسیار کمتری دارند.

قیمت تقویم جیبی بر اساس جنس

این تقویم‌ها نسبت به جنسی که دارند از قیمت‌های متنوعی برخوردار هستند. جنس جلد این تقویم‌ها متشکل از کاغذ معمولی، چرم مصنوعی یا طبیعی و گلاسه است.

جنس برگه‌های استفاده شده در این تقویم‌ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برای نمونه برخی ضخیم‌تر و برخی نازک‌تر هستند. بدیهی است کاغذهایی که از کیفیت بهتری برخوردار هستند کارایی بیشتری نیز دارند. نکات مذکور همگی بر قیمت تقویم جیبی تاثیر گذارند.

حتما بخوانید:  تبلیغات موثر با چاپ تقویم رومیزی
Pocket calendar price - همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

هزینه طراحی تقویم‌های جیبی

بنابر سفارش شرکت‌ها ممکن است نام  لوگو و برند آن‌ها همچون پلاک سررسید بر جلد آن حک، داغ کوب و یا طلاکوب شود. هر کدام از این امور  هزینه خاصی دارند.

بر طبق اینکه چه طرحی یا نوشته ای بر روی تقویم جیبی درج شود، قیمت آن متفاوت خواهد بود. برای نمونه برخی افراد مایل هستند که در تمامی صفحات این تقویم برند مورد نظرشان درج شود.  از طرف دیگر امکان درج کردن اوقات شرعی، فال حافظ  و دفترچه تلفن در تقویم‌های جیبی وجود دارد که این مورد نیز از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت است.

تقویم تک و ست اداری تبلیغاتی

در واقع ست‌های اداری تقویم‌های تبلیغاتی، همواره از مقبولیت خاصی نزد کارکنان برخوردار هستند. این ست های اداری شامل تقویم، سررسید، خودکار و محل قرارگیری وسایل است. این ملزومات تمامی نیازهای یک میز اداری را برطرف می‌سازند. طبیعی است که استفاده از این محصول سبب محبوبیت هرچه بیشتر برند می‌شود. از آنجایی که ست اداری تقویم‌های تبلیغاتی شامل سررسید و خودکار نیز است، در نتیجه بزرگترین معضل این محصول هزینه بالای آن است.

تقویم‌های تکی  تبلیغاتی معمولا بصورت ایستاده و صفحه ای طراحی می‌شوند. این تقویم مزیت‌های زیادی دارند از جمله توانایی دیداری بالا به نحوی که امکان مشاهده آن به‌راحتی  از جهات گوناگون امکان پذیر است. قیمت این تقویم‌های ایستاده نیز نسبت به کاربرد آن مقرون‌به‌صرفه است.

چاپ تقویم دیواری

یکی دیگر از محبوب ترین تقویم‌های تبلیغاتی تقویم‌های دیواری هستند. چاپ تقویم دیواری تبلیغاتی دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تقویم‌های رومیزی تبلیغاتی و تقویم‌های جیبی هستند. بر اساس نوع استفاده  به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند، با توجه به کاربردشان، آن‌ها  در زمره تقویم‌های تبلیغاتی پرکاربرد و پر بازده قرار دارند.

هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی دیواری

تقویم‌های دیواری نسبت به سایر تقویم‌ها از محیط تبلیغاتی بسیار بیشتری بهره‌مند هستند.  تقویم‌های دیواری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. این انواع عبارتند از: تقویم دیواری حصیری، مقوایی و چوبی.

 تقویم‌های دیواری حصیری از کیفیت و جنس بهتر و مقاوم‌تری نسبت به تقویم دیواری مقوایی برخوردار هستند؛ لذا قیمت این نوع تقویم بیشتر است.

Print advertising wall calendar - همه چیز در خصوص هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی

پیشنهاد ما به شما در حوزه‌های تبلیغات خرید تقویم‌های دیواری از جنس مقوایی است چرا که بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از انواع دیگر آن است. در نتیجه برای سفارش‌های بالا این نوع تقویم بسیار مناسب است.

انتخاب سایز عامل دیگر در تعیین هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی دیواری است. عموما سایز تقویم‌های دیواری باید ۳۰ الی ۴۰ سانت باشد. توجه داشته باشید در صورتی‌که سایزی به جز سایزهای استاندارد مدنظرتان باشد موجب تغییر هزینه می‌شود.

امکان سفارش چاپ برجسته هم در تقویم‌های دیواری وجود دارد. مسلما شما اگر نحوه طراحی و درج لوگو خود را متمایز از سایر علائم تقویم در نظر بگیرید، بیشتر جلوه نمایی می‌کند. لازم به ذکر است این مهم هم در تغییر قیمت تقویم‌های دیواری تاثیر دارد.

سفارش چاپ تقویم تبلیغاتی ۱۴۰۲

در این نوشتار تمامی مسائل مربوط به هزینه های چاپ تقویم تبلیغاتی را بیان کردیم. شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف برای اینکه بیشتر دیده شوند و محبوبیت روزافزونی نزد افراد پیدا کنند هر سال اقدام به سفارش چاپ و توزیع انواع تقویم‌های تبلیغاتی می‌کنند. این تقویم ها ۳ نوع هستند. تقویم‌های جیبی، رومیزی و دیواری.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت این اجناس دخیل هستند. برای مثال در تقویم‌های جیبی با توجه به جنسی که انتخاب می‌کنید قیمت برای شما محاسبه می‌شود. البته لازم به ذکر است که از آنجایی که شرکت‌ها و سایر مجامع این محصولات را به تعداد بالا سفارش می‌دهند، در نتیجه هزینه‌ای که باید پرداخت کنند هم به شدت کاهش پیدا می‌کند.

 از آنجایی که تقویم‌های رومیزی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند، لذا عوامل بسیاری در تعیین قیمت این نوع تقویم‌ها موثر واقع می‌شوند. برای مثال این نوع تقویم‌ها از پایه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که با توجه به جنس هر کدام از آن‌ها قیمت این تقویم‌ها متفاوت است. دراین مقاله به شرح تمامی اجزای تقویم‌های چاپی تبلیغاتی پرداختیم و با فرآیند قیمت‌گذاری این تقویم ها آشنا شدیم.

Facebook
Twitter
LinkedIn

فهرست مطالب

مقالات دیگر

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments